מיצובישי פאג׳רו מהדורה אחרונה ביפן
מיצובישי פאג׳רו - מהדורה אחרונה ביפן.
מיצובישי פאג׳רו מהדורה אחרונה ביפן
מיצובישי פאג׳רו - מהדורה אחרונה ביפן.

לאחר 37 שנים, מיצובישי תפסיק את שיווקו של הפאג׳רו בשוק היפני. הדגם אמנם ימשיך להיות מיוצר עבור שווקים מסוימים אך ללא מחליף באופק.

 

בישראל, ובשוק הרכב המערבי, הפאג׳רו כבר ירד מהיצע הדגמים של מיצובישי אך בשוק הבית היפני מיצובישי המשיכה לשווק את הדגם המזדקן. כעת גם זה עומד להסתיים עם הצגתה של גרסה מיוחדת ואחרונה לדגם, גרסה המציינת את כניסתו של הדגם לספרי ההיסטוריה בשוק היפני לאחר 37 שנים בהן הדגם היווה את רכב הכביש-שטח הבכיר של המותג והמתחרה העיקרי ללנד קרוזר של טויוטה.

 

המהדורה האחרונה של הפאג׳רו תשווק במספר מוגבל של 700 יחידות והיא זוכה למספר נגיעות עיצוב ייחודיות, כולל כמובן לוחית עם הכיתוב ״Final Edition״. בחזית הדגם נמצא את מנוע ה-3.2 טורבו דיזל המוכר של הדגם עם הספק של 190 כ״ס ומומנט מרבי של 44.9 קג״מ. המנוע משודך לתיבת 5 הילוכים אוטו׳, הממחישה את גילו המתקדם של הדגם, וכמובן למערכת הנעה כפולה עם נעילת דיפרנציאל אחורי.

 

מיצובישי פאג׳רו האחרון 2019
הגרסה האחרונה בתמונה קבוצתית עם גרסאות הדקאר השונות והמצליחות של הדגם.

הדור הנוכחי (רביעי) של הפאג׳רו הוצג עוד בשנת 2006 וזכה למספר מתיחות פנים לאורך הדרך שהשאירו את הדגם רלוונטי עד לאחרונה אך עם יחידות הנעה שלא עודכנו ותקנות זיהום מחמירות בעולם המערבי אילצו את מיצובישי לחדול משיווק הדגם ביפן ובמדינות מערביות נוספות. בשלב זה, מיצובישי תמשיך לשווק את הדגם בכ-70 מדינות בהן תקנות הזיהום פחות מחמירות.

מיצובישי הציגה קונספט לפאג׳רו עוד בתערוכת טוקיו 1973 אך רק בשנת 1981 היא הציגה גרסת ייצור לדגם אותה היא החלה לשווק ביפן בשנת 1982. הדור הראשון של הדגם לא שווק בישראל, אך הדור השני (1991-1999) כבר כן הגיע לישראל בתחילת שנות התשעים, מספר שנים לאחר הלאנסר המיתולוגית, תחילה בגרסתו הקצרה ובהמשך בגרסתו הארוכה, והפך בין לילה ללהיט מכירות ולאחד האחראים העיקריים לחיבה הגדולה של הצרכנים לרכבי פנאי.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.