מכונית משפחתית ידנית עם רמת אבזור בסיסית יכולה להוזיל את המחיר בכ-20 אלף ש"ח, אך האם הלקוח הישראלי מוכן לוותר על תיבה אוטו'?

האם הנהג הישראלי מוכן למכונית משפחתית ידנית וזולה

לא רק בישראל רואים מלחמת גרסאות מוזלות, כפי שאנו עדים לה כיום עם מכוניות המיני ועכשיו עם גרסאות הסופרמיני המוזלות של רנו קליאו. גם באירופה זה קורה עם גרסה של רנו מגאן III בסיסית במחיר של סופרמיני כגון פורד פיאסטה במחיר ישראלי של כ-90,000 ש"ח.

 

פורד בריטניה הציגה אתמול (ב') את גרסת הבסיס לפורד פוקוס החדשה עם מנוע 1.6 ליטר 86 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית אשר בתרגום למחיר ישראלי, מחירה היה עומד כ-100 אלף ש"ח לו הייתה מיובאת לישראל. למרות מחיר הבסיס הנמוך רמת האבזור יותר מבסיסית עם חישוקי 16 אינצ' קלים, 2 חלונות חשמל קדמיים, מזגן מכני, מערכת שמע מקורית עם חיבור USB, מראות חשמל בצבע הרכב ואפילו תקבלו צריכת דלק טובה של 16.9 ק"מ לליטר. גרסה זו זולה בכ-47% מהגרסה היקרה ביותר של הפוקוס.

 

השאלה הגדולה היא שכל יבואן רכב בישראל מתחבט בה כיום, היא האם הציבור בישראל מוכן למכונית משפחתית ידנית עם רמת אבזור סבירה לחלוטין ומספק או שהציבור בישראל עדיין מפונק ולא מוכן לוותר על הנוחות של תיבת הילוכים אוטומטית או עוד שני חלונות חשמל תמורת מחיר הנמוך בכ-20 אלף ש"ח מכל משפחתית ממוצעת כיום, שהמשמעות שלו "לקבל" דלק חינם לשנתיים בערך?.

 

אולי שחכנו, אך כלמוביל יבואנית יונדאי, החלה בחודש החולף בשיווק יונדאי i30 ידנית עם מנוע 1.4 ליטר ומערכת עצור סע וכן עם מנוע 1.6 ליטר במחירים שבין 105-109 אלף ש"ח וברמת אבזור גובהה יחסית. תשאלו כמה נמכרו בחודש הראשון לשיווק (יוני)? בדיוק 9 רכבים, לפי נתוני איגוד יבואני הרכב כאשר באותו החודש נמכרו סה"כ כ-997 יחידות מה-i30. רוצים עוד מספרים? הונדה סיוויק ידנית: 7 רכבים מתחילת השנה (עד סוף יוני), פיאט בראבו 1.4 טורבו ידנית: 10 רכבים, פיג'ו 308: 1 בלבד.

 

רוב יבואני הרכב בישראל ישמחו למכור מעל ל-100 יחידות בשנה מדגם משפחתי ידני וזול לו הציבור הישראלי היה מוכן לכך, לכן אין מקום לבוא בטענות אל יבואני הרכב במקרה זה, הם מאוד רוצים למכור לכם וכמה שיותר. השאלה היא האם ציבור הנהגים בישראל מסוגל לוותר על תיבת הילוכים אוטו' או עוד עוד קצת אבזור תמורת תג מחיר בו נמכרת כיום סופרמיני ממוצעת בישראל?.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.