טויוטה הציגה בתערוכת הרכב בטוקיו, מכונית ספורט קטנה העונדה לשם TES T-Sport.

טויוטה TES קונספט - מכונית ספורט לכל כיס

כשבטויוטה ביצעו בשנה שעברה סקר בקרב המהנדסים על איזה מכונית הם היו רוצים לראות את טויוטה מייצרת, התשובה בעלת הניקוד הגבוהה ביותר הייתה לא עוד מכונית היברידית מתקדמת, אלא מכונית ספורט קטנה. מכונית הספורט הקטנה האחרונה של טויוטה הייתה ה- MR2 שיצורה הפוסק ב-2007 ולמעשה אין כיום לטויוטה שום מכונית ספורט זולה בהיצע.

 

עד שטויוטה תציג את ה- FT-86 שלה (מכונית הספורט קופה הקטנה המשותפת עם סובארו) אי-שם לקראת 2013 כנראה, מהנדסי טויוטה עמלו ועבדו על מכונית ספורט קופה קונספט קטנה, שיכולה בקלות להתחרות במאזדה MX-5 והציגו אותה בתערוכת הרכב בטוקיו המתרחשת בימים אלו. הקונספט עונה לשם TES T-Sport Concept וכל ייעודה זה להיות בסיסית וזולה ולהציע מקסימום הנעה לשקל או במקרה הזה ל-יין יפני. משמעות השם TES, זה איגוד המהנדסים של טויוטה שהוקם ב-1947 לשם הרחבת הידע של מהנדסי טויוטה.

 

המנוע הוא אמנם רק בנפח 1.3 ליטר ובהספק של 110 כ"ס, אך משקלה פחות מ-900 ק"ג וההנעה אחורית. אמנם מנוע שכזה לא יהפוך אותה לחורכת אספלט אך בשילוב עם המשקל הנמוך וההנעה האחורית היא בהחלט יכולה להציע חדוות נהיגה של קארטינג במחיר שאומר להיות שווה לכל כיס. כמו המראה, גם המידות בפועל קטנות עם אורך כולל של 3.81 מטר ורוחב של 1.65 מטר. סביר להניח שהבסיס ההנדסי היא הדייהטסו קפון.

 

מי שעמדה לנגד עיניהם של המהנדסים והמעצבים, היא ללא ספק טויוטה S800, מכונית ספורט קופה קטנה משנות ה-60. שניתן להגיד עלייה שהיא המקבילה היפנית למיני הבריטית עם משקל של 580 ק"ג, מנוע בהספק 45 כ"ס וגובה של מכסחת דשא 1.17 מטר.

 

נכון להיום, לטויוטה אין שום כוונה לייצר את ה-TES קונספט, אך אם לא מזמן טויוטה הצהירה על חזרה למקורות, אז גם מכונית ספורט קטנה וזולה צריכה להיות ברשימה.

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.