שנת 2010 כבר החלה וכולם בעצם פחות או יותר ממתינים לערוכת ז'נבה שתתן את האות להשקות של שלל רכבים חדשים. השנה כל הנושא ההברידי קצת פחות יתפוס מקום, לכל הייצרנים הגדולים כבר יש דגמים הברידים והיצרנים הקטנים יותר ממתינים לראות לאן נושבת הרוח. הזרקת דלק ישירה כבר כמעט לכל חברה יש ומספקת צריכת דלק משופרת יחד עם שיפור בביצועים, שימוש במגדשי טורבו קטנים זו כבר לא מילה גסה. אז בואו נראה מה נוכל לראות עוד השנה על הכבישים, גם אם לא שלנו.

אודי:

אודי השנה מנפקת שלל דגמים חדשים והיא יצרן הפרמיום הכי בולט בשנים האחרונות עם דגמים המכסים את כל טווח האפשרויות כמעט.עם גרסאות חדשות ל-A5 כמו ה-RS5 האודי A1 החדשה וכמובן ספינת הדגל החדשה ה-A8.

 

אודי A1: השנה אודי תשיק את  ה-A1 (סוף כל סוף) מה שהתחיל כקונספט פרוייקט תנועה עירונית, מוצא עצמו כמכונית סופרמיני פרמיום רגילה יחסית עם מתחרות כמו המיני של ב.מ.וו. אמנם היא לא הברידית אך יש בה את כל טכנולוגית המנועים ומערכות החסכון שיש בארסנאל של קבוצת פולקסווגן עם מנועים יעילים וצריכת דלק מאוד חסכונית. בתחום המנועים ה-A1 תוצע עם מגוון מנועי פולקסווגן החל מ-1.2 ליטר TFSI עם 85 כ"ס, 1.4 ליטר TFSI עם 120 כ"ס וגרסת דיזל 1.6 TDI עם 90 כ"ס או 104 כ"ס. כל דגמי ה-A1 מגיעים עם מערכת הדממת מנוע בזמן עצירה מלאה (מערכת start-stop) לחיסכון בדלק. גרסת הדיזל החלשה לדוגמא מציגה צריכת דלק מרשימה של 26 ק"מ לליטר. בהמשך תוצג גרסת S1 שתתחרה ראש בראש במיני קופר S.

 

 

אודי RS5: האודי RS5 היא תצוגת תכלית לדגמים העתדיים של משפחת ה-RS. אמנם היא לא מקבלת את מנוע ה-V10 של ה-RS6 אך עם הספק של 444 כ"ס ו-4.6 שניות מאפס ל-100קמ"ש היא לא מרגישה צורך להתנצל (מה גם שהיא קלה בכמעט 300 ק"ג מה-RS6). משולבת עם מערכות בקרה מתקדמות וחלוקת הנעה של בין 75% לגלגלים הקדמיים ועד ל-85% לאחוריים ה-RS5 תתחרה בגאון ב-M3 או במרצדס C63 AMG.

 

 

אודי A5/S5 קבריולט: השנה אודי מעבירה את כתר המכונית הפתוחה המרכזית של אודי מה-A4 קבריולט שיצורה הופסק לגרסאות ה-A5/S5 קבריולט. אודי שומרת אמונים לגג הבד (שלטעמנו נראה טוב יותר וקלאסי יותר) שנפתח תוך 15 שניות. שני מנועים בלבד מוצעים, 2.0 ליטר TFSI 211 כ"ס וה-S5 עם מנוע 3.0 ליטר V6 מגדש על 333 כ"ס. שתייהן יוצעו עם הנעה אחורית או הנעה לכל הגלגלים.

 

בשאר דגמי אודי יש שינויים קוסמטיים או מנועים בעיקר לכיוון חסכון בצריכת דלק. בתחום הפאר יופסק יצור ה-S8 וכן יופסק יצור מנוע ה-W12.

 

אופל:

לאחר ש-GM בסוף השאירה את חטיבת אופל אצלה, אופל מתחילה להתרענן. ויושקעו בפיתוח רכבים כ-15 מליארד דולר יחד עם השקת 8 דגמים חדשים או מחודשים עד 2014 . החל מהמריבה , קורסה מחודשת (וחדשה בהמשך) ועד לאמפרה ההברידית (אחות לשברולט וולט) תוצג ב-2011. עם כל חידוש הדגמים נקווה שהיבואן המקומי ישכיל לתת לאופל קצת דחיפה ראויה. כמובן נזכיר את האינסינייה המעולה שלצערנו לא מוצאת את דרכה ארצה.

 

קורסה: בתערוכת ז'נבה תציג אופל את מתיחת הפנים לקורה שתשאיר אותה רעננה עד להחלפת הדגם. לזכותה יאמר שרענון העיצוב בהחלט מדיר אותה מלהיות מה שהייתה פעם כרכב לבנות 60+ בלבד.עם מנועים החל מ-1.0 ליטר 64 כ"ס עד לקורסה OPC 1.6 ליטר טורבו 189 כ"ס.

 

 

מריבה: הדור השני למיקרו וואן יוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה 2010. העיצוב צעיר ורענן ודומה מאוד לדגם הקונספט שהוצג בתערוכת ז'נבה 2008. לרוב נוטים לשכוח אבל אופל שהמציא למעשה את קטגוריות 7 המושבים הקומפקטית שרנו זכתה מכך עם הסניק והגראנד סניק גם כאן אופל חושבת מחוץ לקופסא והדלתות האחריות נפתחות לאחור (דלתות התאבדות) המאפשרות כניסה ויציאה נוחה יותר. המריבה תחל להמכר לקראת קיץ 2010 עם מנועים בהספקים של 75 כ"ס עד 140 כ"ס.

 

 

אסטרה: האסטרה החדשה שהוצגה בתערוכת פרנקפורט 2009 תוצע כרגע רק בגרסת הא'צבק 5 דלתות. בהמשך יגיעו גרסאות סדאן, סטיישן וקבריולט/קופה עם גג קשיח מתקפל. האסטרה תוצע עם מנועי דיזל בהספקים של 95 כ"ס עד 160 כ"ס ובנזין בהספקים של 100 כ"ס עד 180 כ"ס.

 

 

אלפא רומיאו:

אין הרבה חדש אצל אלפא. באביב תחל להמכר ה-ג'וליאטה מחליפתה הלא רשמית של ה-147. החדשה הכי חשובה היא כמובן הקונספט לעיצוב החדש של ה-159, עמוד השדרה של אלפא שעם הצגת ה-156 הציל את אלפא מקריסה כוללת. לא פחות חשוב אלפא רומיאו אמורה לחזור לארה"ב מתי? התאריך נדחה שוב ל-2012 (חדשות שכאלו כבר נשמעו מאז 1998). בתערוכת ז'נבה 2010 יוצג קונספט של האלפא רומיאו ספיידר מסדנאת פינינפרינה.

 

ג'וליאטה: האלפא ג'וליאטה החדשה ממלאת את החלל שמותירה ה-147. עם עיצוב הלקוח מהמיטו הקטנה יותר. משום מה אלפא התעקבו עם הדגם הזה יותר מידי וזה כנראה בשל העברת המפעלים ממילאנו לטורינו, לכן גם שמה שונה מהמקור "מילאנו" ל"ג'וליאטה". הג'וליאטה תקבל את מנועי ה- 1.4 ליטר מוגדשים בהספקים של 120- 170 כ"ס. וכן שני מנועי דיזל.

 

 

אסטון מרטין:

 

2010 אסטון מרטין ONE-77: מכונית העל של אסטון מרטין שממנה ימכרו רק 77 רכבים במחיר של 1.7 מליון דולר כמחירה של בוגאטי ווירון. ה-"אחת" משתמשת במנוע 7.3 ליטר V12 , 710 כ"ס ומומנט של 76 קג"מ שפותח במשוטף עם קוזוורט, היא אמנם לא בסקאלה של הווירון אך מצד שני היא מעולם לא הייתה אמורה להיות, הביצועים בכל מקרה לא רעים בכלל עם 3.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של מעל ל-320 קמ"ש. השלדה היא שלדת סיבי פחמן והגוף עשוי מאלומניום בעבודת יד כל ההשקעה הזו מביאה את המאזניים למשקל מדהים של 1500 ק"ג. המנוע קדמי וההנעה כמובן אחורית.

 

אסטון מרטין רפיד: הפאנאמרה של אסטון מרטין, רק הרבה יותר יקרה (250,000$ פי 2 מדגם הטורבו של הפאנאמרה). המכונית סדאן/קופה הזו של אסטון מרטין מרחיבה את ההיצע בתחום שהפאנאמרה הולידה ומציע רכב ספורט סדאן שנראה הרבה יותר מוצלח חיצונית מהפאנאמרה למרות שבכלל זכות הראשונים לפרארי עם  Scaglietti. במחיר הזה מקבלים המון יוקרה ודונמים של עור ועץ, 4 כורסאות ומנוע 6.0 ליטר V12 המספק 470 כ"ס, 61 קג"מ המחובר לתיבת 6 הילוכים אוטומטית עם מנופי תפעול מההגה עשויים ממגנזיום (מבינים לאן הולך הכסף?) כל זאת מביא את הרפיד מ-0 ל-100קמ"ש ב5.1 שניות.

 

ביואיק

ביואיק היא אחת החטיבות היציבות של .GM על אף שרכבי ביואיקל רוב היו רכבי פנסיונרים שלא יכלו להרשות לעצמם קאדילק, גדולות, רכות ומנועים גדולים ועצלים. היא החטיבה הראשונה להבין את השינוי עוד לפני המשבר הכלכלי והתחילה ללמוד מהאירופאים עם הצגת הלקרוס והלוצרן הקודמות. למרות שכיום השוק הכי משמעותי של ביואיק זה דווקא השוק הסיני שמאוד אוהבים רכבים גדולים אפילו אם מנוע של מכסחת דשא נמצא מלפנים.

 

ביואיק לקרוס: הדור השני ללקרוס, חדש לגמרי לשנת 2010 (נמכרת כבר מ-2009 בסין). הביואיק לקרוס רואה אירופה ובעיקר לקסוס מול העיניים. היא אמנם לא תתחרה כמו קאדילק בטובות של יבשת אירופה והיא גם לא אמורה אך היא בהחלט כבר מהווה תחרות אמיתית ללקסוס ES (GS לעניים שלא נמכרת בארץ). מצויידת בשני מנועי V6 האחד 3.0 ליטר הזרקת דלק ישירה עם 255 כ"ס (8.4 ש' 0-100 קמ"ש) ו-3.6 ליטר עם 280 כ"ס (40 כ"ס יותר מהדגם הקודם, 7.5 ש' 0-100 קמ"ש) ובעתיד הקרוב גם דגם 4 צלינדרים 2.4 ליטר עם הספק של 184 כ"ס. בקוריאה עדיין יקראו לה דייהו, לא ברור מדוע זה נחשב לאות של כבוד עבורם.

מבפנים היא כבר עברה מהפכה של ממש, לא עוד הנדסת אנוש מבולגנת, וחומרים זולים אלא איכות והנדסת אנוש אירופאית לחלוטין (בהשראת האופל אינסינייה) קונסולה מרכזית אמיתית ואינטימית ובעיקר התנהגות כביש משופרת. הסוף ליאכטות האמריקאיות.

 

 

ביואיק ריגל: ביואיק מחדשת את השם שיצורו הופסק ב-2004 (אך נמכר בסין עד 2008). הריגל ממוצבת מתחת ללקרוס ומבוססת על האופל אינסינייה. תתחרה בפולקסווגן פאסאט, וולוו S60. הריגל תושק בגרסה אחת ,CLX הכי מאובזרת עם מנוע אחד 2.4 ליטר 184 כ"ס (בהמשך יהיה מנוע 2.0 ליטר) תיבת 6 הילוכים אוטו' עם מנופי תפעול מההגה וחישוקי 18 אניצ'. המכירות החל מ-אמצע 2010.

 

 

ב.מ.וו

סדרה 5 שהושקה מחדש השנה וסדרה 7 החדשה שהושקה לקראת סוף 2009, ה-GT5 עם העיצוב השנוי במחלוקת, גרסאות חמות ל X5M ו-X6M וגרסה הברידית ראשונה אצל ב.מ.וו ה- ActiveHybrid X6. לא פחות חשוב עבור ב.מ.וו זו העבודה ששנת 2010 היא סוף שנת כריס בנגאל האחרי לעיצוב השנוי במחלוקת של ב.מ.וו ורכב ברמה הזו עם הקהל הדורשני שלו לא אמור לעורר מחלוקת . אז השנה ב.מ.וו חזרה לעיצוב הסולידי שלה, אם זה יספיק לאושש את הירידה במכירות? ימים יגידו אבל צפוייה לה תחרות לא פשוטה בעיקר מהכיוון של אודי שנוגסת לה לא מעט במכירות.

 

סדרה 5: סדרה 5 חוזרת לעיצוב הסולידי ונראת כעת יותר כסדרה 7 קטנה, קטנה זה מאוד יחסי, היא למעשה גדולה מבעבר בכל מימד. אמנם מבפנים ב.מ.וו לא עשתה מהפכות מצד שני טוב שכך שכן עיצוב טוב והנדסת אנוש משובחת לא מחליפים סתם. סדרה 5 היא עמוד השדרה של ב.מ.וו עם יותר מ5.5 מליון רכבים שנמכרו עם השנים. סדרה 5 תקבל 6 מנועים, שלושה דיזל ושלושה בנזין. בראש ההיצע מנוע ה-4.4 ליטר V8 עם 404 כ"ס . בהמשך הדרך תוצג כמובן גרסת הטוררינג ואיך אפשר בלי M5 שתוצג ב-2011.

 

GT5: ה-GT5 היא אחת המכוניות היותר מעניינות של ב.מ.וו. היא מציגה פאר ומימדים של סדרה 7 החדשה (חולקת את אותה השלדה בדיוק) יחד עם שימושיות גדולה יותר. העקב אכילס שלה הוא כמובן העיצוב שמצד אחד מאפשר מרחב פנים עצוב ליושבים מאחור אף יותר מזה של ה-7 מצד שני לא כולם אוהבים ישבנים עסיסיים, ימים יגידו מה דינה של זו וב.מ.וו מקווים שעתידה יהיה טוב יותר מזו של כשלון ה-R קלאס של מרצדס (כריס באנגל וודאי צוחק עכשיו "חשבתם שזה קל לעצב?"). בסך הכל ה-GT5 היא מכונית טוריג מרשימה עם שלל טכנולוגיה חדשה שבאמת מתאימה לחציית יבשות.

 

ב.מ.וו X6: החדשה הכי גדולה בדגם הפחות מצליח של ב.מ.וו זו כמובן הגרסה ההברידית לראשונה אצל ב.מ.וו (יחד עם סדרה 7 החדשה). למעשה היא קצת בדיחה רעה, כי אמנם ההנעה היא הברידית, אך לדעתנו לרכבים מסדר גודל שכזה הנעה הברידית היא לא יותר מאשר מס שפתיים, בכל מקרה זו ההברידית הכי חזקה הקיימת בשוק כיום. מצויידת בשני מנועים חשמליים מסונכרנים בהספקים של 91 כ"ס ו 86 כ"ס ומנוע 4.4 ליטר כפול מגדשים המספק 400 כ"ס כל החבילה הזו מובילה להספק כולל של 480 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-5.4 שניות. צריכת הדלק הרשמית היא כ-10 ק"מ לליטר אך במבחנים היא לא השיגה יותר מ- 6.5 ק"מ לליטר שזה עדיין מכובד בתנאי מבחן לרכב השוקל יותר מ.2.5 טון. כמו ה-X5M גם ה-X6 מקבל גרסת M אימתנית עם 555 כ"ס מה שהופך את ה-X6M לקרוסאובר החזק ביותר ואת ה-X5M ל SUV החזק ביותר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.