האוטובהן בגרמניה, היא מערכת הכבישים המתוחכמת בעולם ומוכרת לכל חובב רכב כמקום בו אין הגבלת מהירות.

האוטובהן - מערכת הכבישים הטובה בעולם

האוטובהן (Autobahn) הגרמנית היא מערכת הכבישים המהירים השלישית בגודלה בעולם אחרי ארה"ב וסין., אך נחשבת למתקדמת ביותר. ההקמה של מערכת הכבישים הזו החלה ע"י יוזמה פרטית בשנת 1929 ובהמשך ,המשטר הנאצי החל מ-1933 להגדיל אותה מתוך הרצון לספק מקומות עבודה לכלכלה החלשה של גרמניה. ב- 1935 נפתח רשמית הקטע הראשון באורך של 108 ק"מ. כבר באותן השנים שימשו הקטעים הישרים של האוטובהן עבור ניסיונות לשבירת שיאי מהירות ע"י קבוצות של מרצדס ואוטו יוניון, שלימים הפכה מאוחר יותר לאודי המוכרת לנו כיום.

 

המדריך המושלם לנהיגה בגרמניה כולל מבחני תאוריה.

 

כל חובב רכב יודע שעל האוטובהן ניתן לנסוע ללא הגבלת מהירות, אך לא כך הדבר ולרוב המהירות מוגבלת ואכיפת המהירות בכביש היא מהמתוחכמות והיעילות בעולם, טוב בכל זאת גרמניה. אורכה של האוטובהן כיום עומד על מעל 12,000 ק"מ. חלק מהכבישים חדישים עם 3 מסלולים לכל כיוון ונתיב חירום והפרדה מלאה בין הנתיבים. חלק אחר מהכבישים, עדיין במתכונת המקורית שלו, עם שני מסלולים לכל כיוון, שוללים צרים וללא נתיב חירום.

 

{niftybox width=250px} !!! ניתן לנהוג בגרמניה עם רשיונות נהיגה ישראלי החדש בלבד.

ניתן לנהוג עם רשיון נהיגה ישראלי בגרמניה במשך שישה חודשים בלי להחליפו לרשיון גרמני. {/niftybox}

נהוג לומר שבאוטובהן למרות המהירות הגבוהה יש פחות הרוגים משאר כבישי גרמניה וגם יחסית לעולם. עובדה זו אמנם נכונה ומספר ההרוגים לכל באופן יחסי קטן בשליש משאר כבישי גרמניה. מצד שני, רוב התאונות המתרחשות באוטובהן הן עם הרוגים או פציעות חמורות. קבוצות שונות בגרמניה כבר משנות ה-80 מנסות להכיל הגבלת מהירות של 130 קמ"ש לכל אורך האוטובהן, אך עם לובי חזק של תעשיית הרכב וחוסר רצון להגבלת המהירות בסקרים הנערכים בגרמנים, זה לא יקרה בקרוב, למה לנו אין מי ששומע לעם?. הקנצלר הקודם של גרמניה אף כינה בדיון על הגבלת המהירות את העם הגרמני כעם של נהגים.

 

הסרת כל ההגבלות

מתוך 12,000 ק"מ כשני שליש מוגדרים ללא הגבלת מהירות, אך גם נתון זה כפוף למצב התנועה ומזג האוויר, המהירות המומלצת ע"י הרשויות היא 130 קמ"ש. בכל מקרה, בשביל ללחוץ על הגז, יש לחפש את השלט הזה:

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.