לפי מחקר שנערך בבלגיה, אם 10% מבעלי הרכבים יעברו לאופנוע, הצפיפות בכבישים תרד ב-40%.

יותר אופנועים - פחות פקקי תנועה

לפי מחקר שנערך בבלגיה ע"י אוניברסיטת לאובן, עידוד מעבר לתנועה באופנועים יכולה לפתור את רוב בעיות צפיפות התנועה. לפי המחקר שנערך על אחד מצירי התנועה הצפופים ביותר בבלגיה, במידה ו- 10% מנהגי המכוניות היו עוברים לאופנועים, הצפיפות באותו ציר תנועה הייתה יורדת ב-40%.

 

בהשלכה ישירה, אך הרחוקה מלהיות מדע מדויק, מסיקים במחקר שבמידה ו-25% מכלי הרכב בכבישים היו אופנועים, פקקי תנועה היו זיכרון רחוק. עוד מציינים במחקר, שכיום העלות הכוללת של פקקי תנועה בבלגיה עומדת על הפסד של 15,000 שעות מידי יום בשווי של 350,000 אירו.

 

המסקנה החשובה באמת, הידוע לכל, היא הצורך בעידוד מעבר ממכוניות לתחבורה על שני גלגלים. זה הפתרון הזול, היעיל והמהיר ביותר להתמודד עם עומס התנועה, הפסד שעות העבודה והחיסכון בצורך בהקמת כבישים חדשים והרחבת כבישים קיימים. לצערנו, במשרד התחבורה הישראלי עשו בשנה החולפת את הצעד ההפוך ע"י העלאת תעריפי הביטוח החובה לאופנועים לטובת רווחיהן של חברות הביטוח. כלומר בעבור עוד רווח של כמה מיליונים עבור חברות הביטוח, כל אזרחי המדינה משלמים יותר על הקמת כבישים, על זיהום אוויר מוגבר ואובדן שעות פנויות.

 

בישראל, נכון לסוף שנת 2010, אופנועים וקטנועים מהווים בסך הכל כ-4.3% מסך כלי הרכב, כאשר ב-2011 צפוי מספרם לרדת.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.