GTI החדשה איור
גולף GTI החדשה תוצג בז'נבה.
GTI החדשה איור
גולף GTI החדשה תוצג בז'נבה.

גולף GTI החדשה, סיאט לאון החדשה, אוקטביה RS החדשה, אודי A3 החדשה, מרצדס E קלאס מחודשת ואולי הטוסון החדש, הם חלק מהדגמים שיוצגו השנה בתערוכת ז'נבה 2020.

 

אמנם תערוכת הרכב השונות כבר פחות אטרקטיביות עבור יצרני הרכב, אך הן עדיין האירוע המרכזי בו יצרני הרכב בוחרים להציג את החידושים שלהם. בחודש מרץ הקרוב (5-15.03) תיפתח תערוכת ז'נבה 2020, התערוכה הגדולה והחשובה ביותר באירופה, בה ייחשפו בבכורה עולמית מספר דגמים חדשים אותם נפגוש בהמשך השנה כאן בישראל.

 

אודי A3 ספורטבק החדשה: תערוכת ז'נבה 2020 תשמש את אודי לחשיפת אחד הדגמים החשובים ביותר של היצרן, אודי A3 ספורטבק החדשה. העיצוב החיצוני לא יפתיע אף אחד, פשוט דמיינו A1 מגודלת ומראה ספורטיבי יותר לדגם הנוכחי. תא הנוסעים הוא המקום בו נפגוש את מירב החידושים עם עיצוב זוויתי יותר וכמובן טכנולוגי ומודרני יותר כמיטב המסורת של אודי לצד התבססות משמעותית יותר על ממשקי מגע במקום כפתורים, אך בניגוד לגולף החדשה שלקחה את זה רחוק, כאן לדוגמה עדיין נמצא מערך שליטה פיזי לבקרת האקלים. כמו בגולף החדשה, גם כאן נמצא תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים במקום מוט ההילוכים האלקטרו-מכאני המסורתי.

 

בתחום ההנעה נפגוש מנועי בנזין עם מערכת מיקרו-היברידית 48V, מערכת הנעה היברידית פלאג-אין חדשה (TFSI e) עם טווח חשמלי גדול יותר של מעל ל-50 ק"מ והיצע מצומצם של מנועי דיזל. גרסת 3 דלתות כבר לא תהיה וכך גם גרסת קבריולט, במקומה אודי צפויה להציג גרסת מרכב חדשה בין ה-A3 סדאן והספורטבק, מתחרה למרצדס CLA ול-ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה. את ה-A3 סדאן החדשה, אודי צפויה להציג באפריל במסגרת תערוכת ניו יורק.

 

אנחנו בהחלט מצפים מאודי להציג דגם חשמלי חדש תחת משפחת דגמי e-tron הכוללת כיום שני דגמים. 

 

ב.מ.וו קונספט 4
ב.מ.וו קונספט 4.

ב.מ.וו: אנחנו לא באמת יודעים מה ב.מ.וו תציג בתערוכה, אך אנחנו בהחלט מצפים לפגוש במהלך השנה מספר דגמים חדשים של המותג שיתכן שחלקם יוצגו עוד בז'נבה. זה מתחיל מסדרה 2 קופה החדשה שאמורה לעבור להנעה קדמית (אבל בחברה מבטיחים שה-M2 הבאה תשמור על ההנעה האחורית) וממשיך לסדרה 4 קופה החדשה שהוצגה כקונספט 4 אשתקד. בנוסף, אנחנו מצפים לפגוש השנה את גרסת הייצור של ה-iX3, הגרסה החשמלית ל-X3 שתיוצר בסין הצמאה לרכבים חשמליים ומשם תשווק לשאר העולם, וכן קונספט לרכב החשמלי i4 שהוא סוג של גרסה חשמלית לדור הבא של סדרה 4 גראן קופה עם הספק מרבי של 525 כ"ס.

 

דאצ'יה: דאצ'יה תחשוף השנה את הסנדרו החדשה שתציג קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם הנוכחי, במיוחד בתחום הבטיחות. האם זה יקרה בז'נבה? נאלץ להמתין.

 

2020 הונדה ג'אז החדשה
הונדה ג'אז החדשה.

הונדה: הונדה כבר הספיקה לחשוף את הג'אז 2020 החדשה, שתשווק באירופה בגרסה היברידית בלבד, וגם את הסיוויק טייפ R המחודשת כך שאנחנו לא מצפים לפגוש חידוש מיוחד מהונדה במסגרת התערוכה. החברה צפויה להציג בתערוכה גם את מתיחת הפנים ל- CR-V אותה היא חשפה עבור השוק האמריקאי בחודש ספטמבר האחרון.

 

טויוטה: טויוטה סיפרה לנו החודש כי היא תציג בהמשך השנה קרוסאובר עירוני ראשון למותג, קטן יותר מה- C-HR, אך האם נזכה להצצה ראשונה לדגם כבר בז'נבה? נחייה ונראה. טויוטה תציג כמובן גם את מכונית הביצועים הייחודית, היאריס GR, גרסת ראלי לכביש על בסיס היאריס החדשה עם 272 כ"ס והנעה כפולה.

 

2020 טויוטה יאריס החדשה
מערכת הנעה היברידית חדשה ויעילה יותר ב-20 אחוז.

היאריס החדשה אמנם נחשפה כבר בשנה שעברה, אך בתערוכה היא תוצג לראשונה לקהל הרחב ובגרסתה לשוק האירופי. שם, ואצלינו, היא תשווק עם מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים Dynamic Force חדש לחלוטין עם 120 כ"ס. הגרסה ההיברידית החדשה של היאריס עושה שימוש באותו מנוע, בגרסה להנעה היברידית עם 91 כ"ס, יחד עם מנוע חשמלי חדש וחזק יותר כך שההספק הכולל עלה ל-115 כ"ס. יחד עם סוללה חדשה, ליאריס ההיברידית אפשרות נסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד גם מעל ל-100 קמ"ש.

 

טויוטה יאריס GR
טויוטה יאריס GR - מכונית ראלי לכביש.

יונדאי: מיונדאי אנחנו מצפים לפגוש את הטוסון החדש, השאלה היחידה היא האם זה יקרה בז'נבה במרץ או בניו יורק באפריל. הטוסון החדש יציג עיצוב שונה למדי מזה הנוכחי כולל שימור בגריל המעוינים הייחודי והחדש של יונדאי. רמז לעיצוב החידוש של הטוסון קיבלנו באמצעות הקונספט Vision T שהוצג בשנה שעברה. הטוסון החדש ישווק לראשונה גם עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין, בנוסף למנועים חדשים מסדרת Smart Stream של יונדאי.

 

יונדאי VISION T קונספט
יונדאי VISION T - הצצה לטוסון הבא.

מאזדה: מאזדה אולי תפתיע אותנו באיזה רכב ספורטיבי חדש, אבל אנחנו לא מצפים לדגם מיינסטרים חדש מהיצרן היפני הקטן הזה. במקרה שלא תוצג הפתעה, כוכב הבמה של מאזדה יהיה הקרוסאובר החשמלי MX-30 שהוצג בחודש אוקטובר האחרון.

 

מאזדה MX-30
מאזדה MX-30 - הרכב החשמלי הראשון של מאזדה.

מרצדס: מרצדס תציג בתערוכת גרסאות פלאג-אין למרצדס GLA החדש שנחשף לאחרונה ולמרצדס CLA. שני הדגמים יעשו שימוש באותה מערכת הנעה אשר שהוצגה לאחרונה עם ה-A קלאס פלאג-אין בדגם A250e. זו מערכת הנעה המשלבת בין מנוע 1.3 ליטר טורבו למנוע חשמלי היוצרים יחידת הנעה חזקה בהספק כולל של 218 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ. סוללה גדולה יחסית בקיבולת של 15.6kWh תאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-60 ק"מ, קצת פחות מכך ב-GLA.

 

מרצדס GLA החדש 2020
מרצדס GLA החדש.

הכוכבת של מרצדס לתערוכת ז'נבה תהיה ללא ספק E קלאס המחודשת, מתיחת פנים מקיפה למכונית הסאלון המשובחת של היצרן אשר תציג עיצוב חיצוני מעודכן ודנאמי יותר, את גלגל ההגה החדש של מרצדס, מנועים חדשים, 2.0 ליטר ו-3.0 ליטר שחלקם נעזרים במערכת מיקרו-היברידית 48V וכמובן גם גרסת פלאג-אין מעודכנת עם טווח חשמלי גדול יותר. בנוסף נמצא שלל חידושים טכנולוגיים כגון מערכת מולטימדיה MBUX חדשה ויכולות סמי-אוטונומית גבוהות יותר.

 

השמועות מדברות על כך שמרצדס תציג בתערוכת גם את דגם הביצועים GT 73 4-door, גרסה העושה שימוש במנוע ה-4.0 ליטר V8 טווין-טורבו המוכר מדגמי AMG רבים, אך הפעם הוא חלק ממערכת הנעה היברידית פלאג-אין שתעלה את ההספק המרבי למחוזות ה-800 כ"ס, יחד עם נסיעה של מספר עשרות קילומטרים על טהרת הסוללה בלבד.

 

סוזוקי: היצרן היפני הקטן לא צפוי להציג דגם חדש בז'נבה (אולי דגם חדש על בסיס אחד הדגמים של טויוטה) אך אנחנו מצפים לפגוש שם את האיגניס המחודשת לאחר מתיחת פנים קלה ואת המערכת המיקרו-היברידית 48V החדשה שלה אשר תשרת את הויטרה, הקרוסאובר והסוויפט.

 

אוקטביה RS החדשה
אוקטביה RS החדשה.

סקודה: סקודה תחשוף בז'נבה שתי גרסאות חדשות לאוקטביה החדשה, את האוקטביה RS החדשה שלראשונה תצויד במערכת הנעה היברידית פלאג-אין בהספק הצפוי לעמוד על 245 כ"ס וכן את האוקטביה סקואט, גרסת פאני לדגם המבוססת על מרכב הסטיישן וכוללת הגבהת מרכב והנעה כפולה. היינו רוצים לפגוש גם את הפאביה החדשה אך זה יקרה כנראה רק במועד מאוחר יותר השנה.

 

סיאט: את הלאון החדשה סיאט תחשוף כבר בעוד מספר ימים אך תערוכת ז'נבה תהיה הפעם הראשונה בה הדגם מוצג לקהל הרחב. מעבר לעיצוב אלגנטי ויוקרתי יותר למראה, אך עדיין על הצד הדינאמי, הלאון החדש תציג כמו שאר דגמי קבוצת פולקסווגן ממשקי שליטה חדשים המבוססים בעיקר על מגע יחד עם מנועים הנעזרים במערכת מיקרו-היברידית 48V ולראשונה עבור הדגם גם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין בהספק הצפוי לעמוד על עד 245 כ"ס. הקופרה לאון, שתוצג בשלב מאוחר יותר, תהיה גם היא מצוידת במערכת היברידית פלאג-אין, אך בהספק הצפוי לעמוד על 300 כ"ס. אין מה לעשות, תקנות האיחוד האירופי לפליטת מזהמים מחייבות את היצרנים לעבור לשימוש מאסיבי בהנעה חשמלית - היברידית או מלאה.

 

סיאט לאון החדשה טיזר
לאון החדשה.

 

יחד עם הלאון החדשה אנחנו מצפים לפגוש גם את גרסת הייצור הסופית של הרכב החשמלי הראשון של סיאט, סיאט El-Born, שהוא סוג של מיניוואן קומפקטי עם סוללה בקיבולת של 64kWh המספיקה לטווח של מעל ל-400 ק"מ ומנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס המסוגל להאיץ את הדגם עמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 7.5 שניות.

 

פולקסווגן: מספר חודשים לאחר שחשפה את הגולף החדשה, פולקסווגן תחשוף בז'נבה את הגולף GTI שבניגוד לאוקטביה או ללאון, שתמשיך לעשות שימוש במנוע בנזין, 2.0 ליטר טורבו 245 כ"ס, ללא עזרים חשמליים. מי שכן ירצה ביצועים לצד חיסכון בצריכת הדלק יוכל לבחור בגולף GTE בגרסת ה-245 כ"ס עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין. בהמשך השנה, הכולף תשווק גם בגרסת TCR מכוונת מסלול עם 300 כ"ס ובגרסת R עם הנעה כפולה ו-330 כ"ס.

 

יחד עם הגולף GTI החדש נמצא על הבמה של פולקסווגן גם את הטיגואן 2020 המחודש לאחר מתיחת פנים עם עיצוב חדש לחלוטין לחזית הדגם, בהשראת הגולף החדשה. הטיגואן המחודש יצויד לראשונה במערכת הנעה היברידית פלאג-אין בדגם טיגואן GTE, זו אותה מערכת שהוצגה בסופרב ובפאסאט עם הספק מרבי של 218 כ"ס. בנוסף לכך, הטיגואן המחודש יציג מספר מערכות בטיחות חדשות, מערכות שהוצגו עם הפאסאט המחודשת כגון מערכת Travel Assist או היגוי אקטיבי המסייע בשמירת הרכב במרכז הנתיב או בהתחמקות ממכשול בתמרון חירום.

 

את פולקסווגן ID.4, הדגם החשמלי הייעודי השני של פולקסווגן לאחר ה-ID.3, פולקסווגן תציג רק חודש לאחר מכן בתערוכת ניו יורק.

 

פיאט 500e: כעשור לאחר שהציגה את ה-500 הנוכחית, פיאט תציג בז'נבה את פיאט 500 החדשה שתעבור להנעה חשמלית בדגם 500e. העיצוב ימשיך להיות חמוד ועגלגל עם נגיעות רטרו, אך מודרני יותר למראה וכמובן, עם מערכת הנעה חשמלית ההולמת במיוחד רכב המיועד לבלות את עיקר זמנו בעיר.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.