סיאט היא כאב ראש עבור פולקסווגן וכעת פולקסווגן יוצאת בתכנית של 5 שנים כניסיון אחרון להציל את המותג

סיאט אלטאה

סיאט איביזה - סופרמיני מהיותר יפות בשוקסיאט לאון קופרה K1סיאט לאון קופרה K1 עם ישבן כזה היינו חייבים שתי תמונות

כשפולקסווגן רכשה את סקודה וסיאט הייתה חולקה שכזו, דגמי סקודה אמורים להיות פולקסווגן לעם (כפרוש שמה של פולקסווגן עצמה) ולהימכר בעיקר בשווקי מזרח אירופה. ההצלחה של סקודה הייתה מעל למצופה עבור פולקסווגן והיא לא רק מאוד מאוד מצליחה במזרח אירופה אלא גם במערב אירופה.

 

סיאט לעומת זאת, הייתה אמורה להוות את החטיבה הצעירה והספורטיבית של פולקסווגן, בניגוד לתדמית הרצינית של דגמי פולקסווגן התואמים עבור זקנים בני 25. לצערה של פולקסווגן, המותג סיאט לא ממריא למרות עיצובים מהיותר מוצלחים בשוק הרכב, אך מיתוג בעייתי, היא לא נחשבת לאיכותית כמו פולקסווגן למרות שהיא כמעט כן ולא ספורטיבית כמו דגמי ה-GTI לבית פולקסווגן, למרות שהיא כן, כמעט.

 

סיאט הפסידה ברבעון הראשון של 2010 כ-110 מליון אירו, אמנם הפסד הנמוך מההפסד ברבעון אשתקד, אך עדיין הפסד רצוף למותג. יו"ר המותג "גיימס מיור" הגדיר את התכנית לחמש השנים הבאות כ"ניסיון האחרון להציל את המותג סיאט" עוד הוסיף ואמר "אם מישהו ירצה להיפטר מסיאט, הצד המוכר יצטרך להוסיף כסף לצד הרוכש", את המשפט האחרון דווקא אמר כניסיון להציג את העובדה שגם בכדי למכור את המותג על פולקסווגן להשקיע בו. סיאט מכרה בשנת 2009 רק 336,83 רכבים, משהו שהפולו לבדה עושה בשנה.

 

כחלק מהתכניות להצלת המותג, פוקלסווגן מתכוונת להשתמש במפעלי סיאט בברצלונה, שכיום מייצרים בתפוקה של 60% בלבד, ליצור אודי Q3 החל מ-2011 בכדי להופך את המפעלים שלה לרווחיים. איך זה בדיוק יעזור למותג סיאט כמותג ולא כיחידת רווח והפסד? לא ברור.

 

לטעמנו ליסאט אין בכלל מקום בקונצרן VGA, בדיוק כפי שפורד ו-GM ויתרו על מותגים. קשה לייצרן אחד לשווק מותגים השייכים לאות הקבוצה ומצד שני ליצור היררכיה ברורה ביניהם, אז עם סקודה זה הצליח ויש את ההיררכיה הברורה של בנטלי הסופר פרמיום, אודי הפרמיום, פולקסווגן פרמיום עממי וסקודה (שקודה לנודניקים שמתעקשים) העממית שנותנת יותר תמורת המחיר ולסיאט מה נשאר? כלום.

 

הכל נכון, כמעט בסיאט, עיצובים טובים, מנועים של VW תיבות הילוכים של VW בעצם פולקסווגן לכל דבר ועניין הבעיה נעוצה במיתוג ותדמית, אם חשבתם לרכוש רכב, תנסו לחשוב אם סיאט בכלל עברה לכם בראש. עם כל כך הרבה מותגים לקונצרן אחד זה פשוט בלתי אפשרי ליצור את המלחמה הפנימית הזו של מיתוג. אז לסיכום אנחנו רוצים שסיאט תישאר כמו שהיא, הכי אחרת בנוף הדי משעמם של מכוניות קופמפקטיות ומשפחתיות אך תחת בעלים אחרים שיוכלו להגדיש למותג את מה שצריך בכדי להצעיד אותו לאן שהוא ראוי.

תגיות: סיאט
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.