פולקסווגן מציינת 40 שנה לפאסאט, המשפחתית הגדולה והמצליחה של פולקסווגן שנמכרה עד היום במעל ל-20 מיליון יחידות.

פולקסווגן פאסאט חוגגת 40  (יצרן)

רק בחודש שעבר, פולקסווגן ציינה את הגולף ה-30 מיליון שירדה מפס הייצור וכעת, יש לה סיבה נוספת למסיבה כאשר הפאסאט, המשפחתית הגדולה של פולקסווגן מאז יולי 1973, חוגגת את העשור הרביעי שלה. בארבעים שנות הדגם, פולקסוגן ייצרה מהפאסאט מעל ל-20 מיליון יחידות והיא משווקת במעל ל-100 מדינות בעולם.

 

בדומה לגולף, גם הפאסאט - ברוב שנותיה לפחות - מהווה את אמת המידה אליה מכוונות שאר המתחרות בסגמנט בכל הקשור לאיכות הנסיעה ותא הנוסעים. הדור הראשון של הפאסאט (B1 1973–1981) עוצב ע"י  ג'ורג'יו גוג'ארו - שעיצוב גם את הגולף הראשונה - ונדמה כי פולקסווגן חייבת רבות למעצב העל הזה שכן גם הפאסאט וגם הגולף זכו להצלחה אדירה במכירות, הדור הראשון של הפאסאט נמכר בכ-2.5 מיליון יחידות.

 

הדור השני של הפאסאט ( 1981–1988 B2) אשר היה המשך ישיר לדור הראשון בכל הקשור לעיצוב, הוא הדגם המצליח ביותר של הפאסאט עם מכירות של מעל ל-5.5 מיליון יחידות, מספר שהושג גם בזכות הפיכת הדגם לגלובלי והוא יוצר במספר גדול של מפעלים ברחבי העולם כולל בספרד, סין, ברזיל, מקסיקו ועוד. למעשה, הדור השני של הפאסאט מיוצר עד היום בסין והוא אחד הדגמים הנמכרים ביותר שם. הדור השני של הפאסאט, היה גם לדור האחרון בו הדגם שווק בתצורת 3 או5 דלתות האצ'בק ומאז הדגם משווק רק בתצורת 4 דלות סדאן או סטיישן (ולאחרונה גם בתצורת 4 דלתות קופה ופנאי-אולטראק).

 

הדור השלישי והרביעי של הפאסאט (1988–1996 B3,B4) נבדלים רק במתיחת פנים קלה ולרוב מתייחסים אליהם כאל דגם אחד. בעוד הדור השלישי נמכר ב-1.6 מיליון יחידות, הדור הרביעי של הפאסאט נמכר ב-700,000 יחידות בלבד (אך גם שווק רק במשך שלוש שנים). מקרה דומה קרה לפולקסווגן עם הדור האחרון של הפאסאט, אך לכך נגיע בהמשך שכן הסיבות דומות.

 

פולקסווגן נחשבת לשמרנית למדי בעיצוב הדגמים שלה – במיוחד אלו המצליחים, אך כאשר אחד הדגמים שלה כבר לא זוכה לאותה הצלחה כבעבר, היא כבר מרשה לעצמה להעז וכך היא עשתה עם הדור החמישי של הפאסאט (1996–2005) שהציג קפיצת מדרגה משמעותית לא רק לעומת הדגם היוצא, אלא בעולם הרכב בכלל עם איכויות שלא היו מוכרות עד אז ברכבים עממיים ושיכלו לבייש גם לא מעט רכבי יוקרה באותה התקופה.

 

הצלחה לא איחרה לבוא והדור החמישי של הדגם נמכר בלא פחות מ-4 מיליון יחידות וגם הוא כמו הדור השני, עדיין מיוצר בסין.

 

הדור השישי של הפאסאט (2005–2010) הביא עימו תצורת מרכב חדשה לדגם מאז הדור השני – פאסאט CC – ארבעה דלתות קופה. זה גם הדור הראשון שצויד בתיבת ה-DSG. מהדור השישי, נמכרו כ-1.7 מיליון יחידות. הדור השביעי והנוכחי של הפאסאט, כמו במקרה של הדור השלישי והרביעי, הוא יותר מתיחת פנים לדור השישי של הדגם מאשר דגם חדש באמת. כמו בעבר, גם כאן למעשה בפולקסווגן העדיפו לא לייצר דגם חדש לחלוטין אלא להמתין לפלטפורמת MQB החדשה כך שכבר בשנה הבאה, פולקסווגן תציג את הדור השמיני של הפאסאט, 4 שנים בלבד לאחר הדור השביעי. עם הדור השביעי, פולקסווגן הציגה גרסה חדשה נוספת לפאסאט – פאסאט אולטראק 4X4, וכן גרסה ייעודית לשוק האמריקאי - גדולה מזו האירופאית אך גם פשוטה וזולה ממנה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.