סדנת הרכב המפורסמת בעולם שאחראית לכי הרבה חלומות מוטריים

פינינפרינה אחראית לכמעט כל עיצובי פרארי

 

האם הייתם רוכשים רכב בעיצוב נאמר של סובארו ליאונה עם ביצועים של פרארי? האם רק המספרים היבשים של תאוצה למאה קמ"ש או מספר הצילינדרים עושים לנו את אותו חשק מוטורי? התשובה הברורה היא לא, והעניין שזה עובד גם בדיוק ההפך לא היינו רוצים רכב שנראה כמו פרארי עם ביצועים של סובארו ליאונה ותסלח לי הליאונה, כי היא עדיין חייה בקרבנו ,כנראה לעוד שנים רבות.

לא מעט אייקונים מוטוריים נבנו על סמך עיצוב בלבד, גם אם הם היו כישלון מוטורי או מכירתי, כדוגמת הדלוריאן המפורסמת שהופיע בסרט "חזרה לעתיד". יש אדם אחד שאחרי כמעט על כל אותם חלומות מוטוריים שלנו. שמו ושם הסדנה שעל שמו הוא פנינפרינה.

 

הסדנה שנפתחה כבר בשנת 1930 ע"י "בטיסטה פנין פרינה" (Battista “Pinin” Farina  )אחראית על כמעט כל העיצובים של פרארי,התחיה מחדש של מאזראטי, לא מעט עיצובים של אלפא רומיאו, לנצ'יה, רולס רויס, יגואר, וולוו ואפילו קאדילק אחת (לא ממש מצליחה). הרכב הראשון שעיצבה ויצרה היא הלנצ'יה דלימדה.

 

לנצ'יה דילמדה - הראשונה של פיניפרינה

 

אמנם אנחנו אומרים סדנה וזה נשמע כמו חבורה של מספר מעצבים היושבת בחלל פתוח ומעצבת רכבים, אבל פנינפרינה היא אימפריית עיצוב ויצור המונה כיום לא פחות מ-3000 עובדים ומעצבת ומייצרת רכבים עבור יצרנים אחרים. בנוסף היא מחזיקה בחברות העוסקות ביצור אוטובוסים ורכבות חשמליות והיא בעלת אחת ממנהרות הרוח המתקדמות בתחום הרכב.

 

אז מה הופך את סדנת העיצוב הזו לסדנה עם השם הכי מוכר בעולם עיצוב הרכב? עבורי לפחות זו הפרארי טסטרוסה. עוד בגיל 9 הייתה תלויה תמונה שלה מעל המיטה שלי יחד עם 300SL “כנפי השחף". האדום המפוסל הזה היווה את כל העתיד המוטורי שלי (לא שאני בעל פרארי אדומה) העיצוב המדוייק, הכונסים עם הקווים הנמשכים לאחור לאורך הרכב, היה ניתן לבצע זאת גם ללא אותם פסים, אך הם אלו שיצרו את כל ההבדל בין עיצוב טוב למשהו שממנו עשויים חלומות.

 

קצרה היריעה מלכתוב על כל הדגמים המפורסמים אותם עיצבה הסדנה אך סקירה קצרה תזכיר לנו כמה אנחנו חייבים לאיש והסדנה.

 

נתחיל במאוחר ובהחלט ניתן לומר שגם היה ניתן לעצור גם כאן. פרארי 458 איטליה שהוצגה ב-2009. ללא ספק אחד העיצובים המרשימים ביותר לרכב-על אי פעם. לא עיצוב משוגע כמו של למבורגיני או פאגני זונדה, אלא עיצוב זורם שמצעיד את פרארי לעידן המודרני ושומר את הבכורה של האדום אדום הזה לשנים הבאות.

 

 

אייקון מוטורי נוסף היא ללא ספק האלפא רומיאו ספיידר "Duetto” זו שהופיע בסרט הבוגר עם דסטין הופמן. גם את הדור הבא של ספיידר וה-GTV עיצב פנינפרינה. רכב אספנות לא בגלל שהוא פשוט ישן אלא בגלל מה שהוא עצמו, ציור של קווים פשוטים הנמתחים לכל אורך הרכב המעוקלים יחד עם כל הגוף בקשת אחת ליצירת אחד הרכבים הפתוחים הכי יפים שיוצרו אי פעם.

 

אלפא רומיאו ספיידר הראשונה - מה היינו עשים בלי חלומות כאלו?

 

פנינפרינה אחרי גם לתחייה מחדש של מותג מאזרטי עםעם ה-Quattroporte שמתווה את הקו העיצובי של מאזארטי ושלא נופל מאלו של אסטון מרטין המתחרה הישירה. העיצוב האחרון שמור למאזרטי קופהGranTurismo ולגרסת הקבריולט שמאוד מצליחות במכירות בעיקר בארה"ב.

 

 

אבל לא הכל וורוד. יש רכבים שכנראה היה עדיף אילו היו נגנזים בדפי ההיסטוריה כמו היונדאי מטריקס שעיצבה הסדנה. או את שלל רכבי דייהו לפני שהפכו לשברולט כמו הדייהו נובירה.

 

 

יצירת המופת האחרונה שנבנתה לכבוד יום ההולדת ה-80 של הסדנה היא הקונספט אלפא 2uettottanta, המשך כזה לאלפא ספיידר? לא יכולנו לבקש יותר מזה.

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.