טויוטה סובלת בארה"ב מירידה במכירות במשך השנה האחרונה, בעוד כל היצרניות האחרות מציגות עליה ניכרת במכירות.

טויוטה

קצת יותר משנה עברה מאז הריקול הגדול של טויוטה עקב דיווחים על האצה בלתי מכוונת של רכבי טויוטה. לא פחות מ-8.8 מליון כלי רכב נקראו למוסך להחלפת לתיקון דוושת ההאצה ונכון להיום, קרוב ל-90% מהרכבים כבר ביקרו במוסך. בישראל, השפעת הריקול הייתה זניחה ולמעט פגיעה בהזמנות חדשות בחודשים הראשונים של המשבר, מכירות טויוטה בעלייה לעומת שנה שעברה.

 

בארה"ב לעומת זאת, טויוטה נפגע מאוד ומציגה ירידה מתמדת במכירות. במכירות חודש אוקטובר האחרון בארה"ב, טויוטה (כחברה לא כמותג) היא היחידה שהציגה החודש ירידה במכירות ביחס לאשתקדומציגה ירידה של 3.28%. המתחרות הגדולות של טויוטה, פורד וג'נרל מוטורס, הציגו בחודש אוקטובר עלייה 24.3% ו-11.43% בהתאמה.

מכוניות הלחם והחמאה של טויוטה בארה"ב, הקאמרי והקורולה, הציגו בחודש אוקטובר 2010 ירידה של כ-14% ו-25% בהתאמה ובסך הכל חטיבת רכבי הנוסעים של טויוטה הציגה בחודש אוקטובר ירידה של 16.6% במכירות לעומת אוקטובר 2009. נקודות האור של טויוטה בדוחות הן לקסוס שמציגה עלייה לעומת שנה שעברה וכן חטיבת רכבי השטח והטנדרים שמציגה עליה.

 

מתחילת השנה עד אוקטובר 2010, חטיבת מכוניות הנוסעים של טויטה, מציגה ירידה של 8%, עם מכירות של 754,593 לעומת 826,687. בסך הכל כיצרנית, כולל לקסוס מציגה טויוטה עליה של 1.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, זאת כאשר פורד למשל מציגה עליה של 21% לתקופה המקבילה. בכדי להבין את המשמעות, צריך לציין שכל יצרניות הרכב בארה"ב הציגו ב-2009 ירידה ממוצעת של 20% במכירות, כך שבהשוואה לשנת 2008, שנה בה עדיין לא הייתה ירידה של ממש במכירות הרכב עקב המשבר הכלכלי, טויוטה מציגה ירידה במכירות הרכב בארה"ב של כ-20%.

 

חלק מהירידה במכירות ניתן לייחס לריקול. האמריקאי הוא צרכן מעניש שידוע לדרוש ולקבל את המגיע לו ולכך צריך להוסיף את הצד הפטריוטי שלו שבאופן כללי יעדיף תוצרת מקומית במיוחד בזמן משבר. אך חלק נוסף שניתן לייחס לירידה במכירות, היא כניסתה החזקה של יונדאי/קיה לשוק האמריקאי וכן לשיפור הכולל בתוצרת האמריקאית של ג'נרל מוטורס ופורד והחדרתן של מכוניות קטנות וזולות של השתיים.

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.