בשנת 1981, הונדה הייתה יצרנית הרכב הראשונה בעולם להציע מערכת ניווט במכונית, טרום עידן ה-GPS.

הונדה electro gyro cator

כיום, בלחיצה פשוטה על אפליקציה במכשיר הסלולרי, ויש לכם תוכנת ניווט שיועדת לומר לכם היכן אתם נמצאים ויודעת לספק לכם הוראות הגעה ליעד, פניה אחר פניה. מערכות ניווט אזרחיות מבוססת מערך לוויני ה-GPS, המתנה של אמריקה לאנושות, הופיעו בכלי רכב באופן מסחרי רק בתחילת שנות ה-90, אך כבר בשנת 1981, הונדה ציידה את האקורד שלה במערכת ניווט לרכב, טרום עידן ה-GPS האזרחי.

 

המערכת שהונדה פיתחה, ביחד עם חברת אלפיין, נקראה Honda Electro Gyro-Cator והייתה למערכת הניווט המסחרית הראשונה בעולם שהוצע במכונית. אם אתם יודעים את נקודת המוצא שלכם, יודעים את המרחק שעברתם ואת הכיוון, תוכלו להצביע על המיקום הנוכחי שלכם. על עיקרון פשוט זה, התבססה למעשה מערכת הניווט של הונדה.

 

את נקודת המוצא הנהג יכול לספק ואת המרחק שהמכונית עברה ממש לא בעיה לחשב, אך בכדי לדעת את הכיוון בו נוסעת המכונית, הונדה ציידה את מערכת הניווט בגיירוסקופ מבוסס גז שהותקן בתוך תא המנוע. בכדי לנווט עם המערכת, הנהג צויד בסט של מפות שהודפסו על שקופיות ותרם היציאה לדרך, על הנהג היה לסמן בטוש מיוחד את נקודת המוצא שלו. לאחר מכן, הנהג היה "מטעין" את מערכת הניווט במפה, שהוצבה מעל מסך CRT בגודל "6. נקודה מהבהבת על גבי המסך, שעל הנהג היה לאפסה עם נקודת המוצא המצוירת בכל תחילת נסיעה, סימנה לנהג את מיקומו על גבי המפה ככל שהתקדם בנסיעה.

 

עלותה של המערכת באותם הימים עמדה על כרבע ממחירה של הונדה אקורד חדשה ובמילים אחרות, הייתם משלמים היום כ-40 אלף שקל עבור מערכת ניווט?. יש לציין שמערכות ניווט מהסוג הזה היו מוכרות עוד לפניכן בשימוש צבאי, הונדה הייתה הראשונה לפתח מערכת כזו עבור מכונית "אזרחית".

 

הונדה שיווקה את המערכת במשך כשנה בלבד, שיווק המערכת הופסק בשל חוסר שביעות הרצון של מנכ"ל הונדה מחוסר הדיוק של המערכת והוא שלח את מהנדסיו להמשיך בפיתוח המערכת. בשנת 1985, חברת Etak האמריקאית הציגה מערכת ניווט על עקרון דומה, אך עם מפות דיגיטליות ורמת דיוק גבוהה יותר. למרות שבאותה תקופה החל עידן הקומפקט דיסק (CD) המפות הטענו באמצעות קלטות וכאשר הנהג הגיע לקצה המפה, היה עליו להחליף קלטת - עדיין עדיף מלהחליף שקופית. בבשלב זה, הונדה זנחה את המשך פיתוח מערכת הניווט האנלוגית ובתחילת שנות ה-1990, היא כבר ציידה את הלנג'נד במערכת מבוססת לוויני GPS.

 

מקור: אגודת מהנדסי הרכב של יפן.

 

מקור: אגודת מהנדסי הרכב של יפן.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.