ממשטרת התנועה שלנו אנחנו רגילים לראות סקודה אוקטביה משעממת, אך בעולם יש לא מעט רכבי משטרה מעניינים מאוד.

פורשה  911 קאררה S של משטרת גרמניה - בכל זאת צריך משהו מהיר לאוטובהן

 

כולנו זוכרים את המרדף הבזוי אחר הפורשה 911 קאררה S הלבנה בכבישי ישראל. אחרי הפורשה דלקה פולקסווגן ג'טה דיזל סמוייה של משטרת התנועה. אמנם נהג הפורשה נתפס על 200 קמ"ש אך הג'טה המשטרתית לא עברה את ה-160 קמ"ש. בעולם, ישנם רכבים יותר הולמים למרדפים אחר נהגים ממהרים, גם אם בעיקר מדובר בתדמית ופחות לחלק הפרקטי שבעניין. מרדף משטרתי לטעמנו, זו אחת השגיאות הכי גדולות שיש, ברוב המקרים , שכן לא מעט מהמקרים הסתיימו במוות או פציעה של חפים מפשע או של הנרדפים עצמם. זה לא שנהג הפורשה לא אשם במשהו, זה הבזבוז האסטרונומי של המשטרה עבור משהו די חסר חשיבות

 

גרמניה: למשטרת גרמניה, יש את הזכות להנות ממיטב התוצרת המקומית, והיא אכן עושה זאת. משטרת גרמניה לא הסתפקה ב-CLS הרגילה אלא לקחה את גרסת בראבוס המשופרת עם מנוע V12 בנפח 6.2 ליטר בהספק של 750 כ"ס המאפשר לה להגיע למהירות מרבית של מעל ל-350 קמ"שולהאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.0 שניות. עוד ברשותה, פורשה 911 קאררה S, צנועה לעומת הבראבוס עם הספק של 385 כ"ס, 4.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של רק 302 קמ"ש.

 

 

בריטניה: למשטרת בריטניה היא כנראה חובבת המהירות מספר אחת. אמנם תעשיית הרכב הבריטית כבר לא בידה אך, למצוא יגואר משטרתית זה לא דבר נדיר. משטרת בריטניה כנראה קינאה קצת בלמבורגיני של משטרת איטליה ולכן גם לה יש אחת יחד ובעבר הייתה לה מוצ'ילאגו LP-640. עוד בארסנל שלה ניתן למצוא כמה מיצובישי EVO 10 וסובארו WRX משופרות, לוטוס אקסיג' והכי קיצונית זו caparo T1 מכונית מסלול חוקית לכביש במשקל של 500 ק"ג והספק של מעל 500 כ"ס ממנוע V8. אמנם "רק" 4.9 שניות ל-100 קמ"ש, אך עם כוח הצמדה של מעל 800 ק"ג, אף רכב לא יברח לה בסיבוב.

 

 

הולנד: במלאי הרכבים המהירים תמצאו, ב.מ.וו M3 וגולת הכותרת, ספייקר C8 פתוחה! עם 400 כ"ס ו-4.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 305 קמ"ש.

 

 

איטליה: למשטרת איטליה כמובן הכי קל, או בעצם קשה, לבחור. אז כמובן יש את הגאיירדו המשטרתית. כמובן שלא מעט רכבי אלפא, לנצ'יה ופיאט, גם נמצאים ברשותה. ללא ספק המשטרה עם הרכבים הכי יפים בעולם.

 

 

אוסטרליה: לאוסטרליה יש את התחליף המקומי למכוניות השרירים האמריקאיות בדמות הולדן (בבעלות GM). לדוגמא: הולדן קומנדור VE בהספקים של עד 360 כ"ס. מצד שני האוסטרלים הם חביבים, ולכן בכדי שלמשטרה תהיה תדמית חביבה ורכבי הולדן נראים לרוב "רעים" היא עושה שימוש ברכבי אלפא רומיאו כדוגמת המיטו. זה לא מה שאנחנו חושבים, הם באמת הכניסו אלפא רומיאו למשטרה בכדי להקטין את הרתיעה מהמשטרה.

 

 

ארה"ב: את המגוון הכי גדול של רכבי משטרה מהירים, ניתן למצוא בארה"ב, כאשר שם לכל מדינה יש את היכולות לקבוע בעצמה מה ירכשו. לא מעט רכבי קורבט ומוסטאנג בנמצא, אך גם אירופאיות כגון פורשה יש במלאי.

 

 

עוד מכוניות משטרה מעניינות

 

ולפני שנסיים, הנה אחת של משטרת הודו, שלא תגידו שרק אצלנו משעמם.

רכב של משטרת הודו

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.