אגדה חדשה נולדה: 2019 טויוטה סופרה החדשה נחשפת

טויוטה סופרה החדשה
טויוטה סופרה החדשה.

הסופרה החדשה אמנם מבוססת על ב.מ.וו Z4, עם מנוע שישה צילינדרים טורבו 335 כ״ס, אך הכיול כולו בוצע ע״י חטיבת המרוצים של טויוטה.

 

אז 4 שנים מהצגתו של הקונספט FT-1 ואין ספור טיזרים ורמיזות לדגם, טויוטה חושפת היום (ב׳) רשמית את הסופרה החדשה, דור חמישי למכונית הספורט קופה של טויוטה החוזרת לאחר הפסקה של 17 שנים בייצור הדגם וכלל הנראה, זו מכונית הספורט האחרונה של טויוטה עם מנוע חובב דלק מאובנים.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

נתחיל מהמפרט הטכני היבש. בחזיתה של הסופרה החדשה אנחנו פוגשים מנוע שישה צילינדרים טורבו של ב.מ.וו. למנוע, בנפח של 3.0 ליטר, הספק מרבי של 335 כ״ס בין 5,000-6,500 סל״ד ומומנט מרבי של 51 קג״מ בין 1,600-4,500 קג״מ. נתונים זהים למעשה נתונים של Z4 M40i החדשה.

 

טויוטה סופרה החדשה
הבסיס ב.מ.וו, המהות חטיבת המרוצים של טויוטה.

המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו׳ המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים ולפי טויוטה זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 4.3 שניות, מהירה ב-0.2 שניות מה- Z4 M40i, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ״ש. בשוק היפני בלבד, הדגם ישווק גם עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בשתי גרסאות הספק של 194 כ״ס או 254 כ״ס.

 

לסופרה החדשה אורך של 4,379 מ״מ, רוחב של 1,854 מ״מ, גובה של 1,292 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,470 מ״מ, לא תופתעו לגלות כי אלו מידות דומות למדי לאלו של ה-Z4, המכונית המהווה את הבסיס לסופרה ותרמה את השלדה, מנוע ועוד, אך הכל זכה לכיול מידיהם של מהנדסי חטיבת המרוצים של טויוטה (Gazoo Racing). המרכב נשען על חישוקי ״19 הנועלים צמיגי מישלין Pilot Super Sport במידה של 255/35ZR19 96Y מלפנים ו-275/35ZR19 100Y.

 

טויוטה סופרה תא הנוסעים
האבזור של ב.מ.וו, העיצוב של טויוטה

בתא הנוסעים של הסופרה נמצא שלל מערכות המוכרות מה-Z4, כולל גלגל ההגה, מערכת המולטימדיה ועוד, אך טויוטה העניקה לדשבורד עיצוב שונה וייחודי וגם לוח המחוונים הדיגיטלי זכה לעיצוב ייחודי לטויוטה. יחד עם העיצוב החיצוני הכוחני והמוגזם כמיטב המסורת היפנית, אתם אמנם תדעו שהבסיס הוא של ב.מ.וו אך תרגישו טויוטה כמעט בכל תחום אפשרי.

 

על חלוקת הכוח אל הגלגלים האחוריים אחראי דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית, עם יחידת מחשוב ECU עצמאית. הדיפרנציאל מסוגל להעביר באופן רציף 0% עד 100% מהמומנט לאחד הגלגלים והוא עושה זאת תוך מידע המתקבל מחיישן ההיגוי, מצב דוושת התאוצה או הבלימה, סל״ד המנוע והתאוצה בציר הסבסוב של הרכב. ב-ב.מ.וו קוראים לזה דיפרנציאל M אקטיבי.

 

טויוטה סופרה החדשה
דיפרנציאל מוגבל החלקה ובולמים אדפטיביים.

בנוסף נוכל למצוא בקרת יציאה מהמקום ובורר מצבי נהיגה הכולל מצב נהיגת מסלול המפחית למינימום את מידת ההתערבות של מערכות הבקרה האלקטרוניות ושולט גם עם הבולמים האדפטיביים, להם שני מצבי כיול. בטויוטה מציינים כי לדגם מרכז כובד נמוך אף מזה של ה-GT86, חלוקת משקל אידיאלית של 50:50 ושלדה קשיחה יותר אף מזו של מכונית העל לקסוס LFA בעלת שלדת הקרבון. מערכת בלימה של ברמבו, כסטנדרט, אחראית על עוצמת הבלימה בדגם.

הדגם באפור מט שבתמונות הוא גרסת A90 מיוחד לדגם אשר תוצע כסוג של גרסת השקה במהדורה מוגבלת ותוצע במספר מצומצם של שווקים (בכל שוק הדגם יוצע בסגנון עיצוב אחר, הדגם שבתמונות מיועד לשוק הבריטי).

 

מחירה של הסופרה החדשה בשוק האמריקאי עומד על החל מ-$55,000, בתרגום ישראלי זה אומר שבמחיר של קאמרי חדשה בישראל תוכלו לנהוג בארה״ב על הרכב המרשים הזה. אנחנו לא מצפים לפגוש את הסופרה בישראל, אך במידה וזו כן תשווק ניתן לצפות לתג מחיר של 400-500 אלף שקל.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (4)

קבל התראות על תגובות חדשות:
  • יואב

    למה באסה

    כתובת URL מקוצרת:
  • Dawnstag

    אכזבה ענקית, הם פישלו בעיצוב ביג טיים, האוטו נראה קטן וקומפקטי אפילו נשי לעומת עיצוב גברי ואגרסיבי של הסופרה הקלאסית משנות ה 90 שהייתה גדולה בהרבה ולדעתי אחת המכוניות היפות שיוצרו בעולם איי פעם, עכשיו אין טיפת דמיון בין השתיים אבל עיצוב זה עניין של טעם. עכשיו נעבור לביצועים 335 כ"ס?? באמת? בזמן שהמתחרות העיקריות כמו Nissan GT-R והונדה NSX מציעות מכוניות על שמגיעות עם 500 כ"ס כסטנדרט וביצועים מרשימים בהרבה שלא לדבר על הדגמים המשופרים כמו הnismo וה type r שעולים לרמה אחרת לגמרי, ואם חוזרים שוב אחורה בזמן לשנות התשעים המאוחרות הסופרה בהחלט הייתה מתחרה ראויה ל nsx ולskyline. עכשיו ממש לא. בושה!

    כתובת URL מקוצרת:
  • אבי

    Dawnstag

    לא מסכים, צריך להסתכל על הצד החיובי, הnsx יקרה בהרבה הרבה יותר בגלל שהונדה רצו לייצר רכב מטורף לזכר הnsx הישנה ומה קרה אז? אפחד לא קונה את הרכב הזה בכלל בגלל שהמחיר שלו בעננים ורכבים כמו פאררי ולמבורגיני באותו טווח מחיר יכולים להביא ביצועים יותר טובים, אם אתה משווה את הsupra החדשה למכוניות באותו טווח מחיר לדעתי זה הרכב ספורט הכי טוב שאפשר לקנות כיום, רכב יפה מאוד (יותר מהישנה אפילו) עם ביצועים טובים מאוד, ואני די בטוח שאם מישהו לא מרוצה מהמנוע הוא פשוט ידחוף לשם את ה2JZ ויגמור עם זה, אני גם שנאתי את הרכב בהתחלה אבל אחרי שהבנתי מה הם עשו ולמה הם עשו את זה התאהבתי ברכב

    כתובת URL מקוצרת:
  • ddd

    משהו עבד קשה על החלק האחורי שלה

    כתובת URL מקוצרת: