אודי SQ7 מצויד במנוע 4.0 TDI חדש עם מגדש טורבו חשמלי והספק מרבי של 435 כ”ס, מוטות מייצבים אקטיביים ונתון תאוצה של 4.8 שניות.

2016 אודי SQ7 TDI
אודי SQ7 TSI - מנוע דיזל עצמתי העושה שימוש במגדש טורבו חשמלי.

אודי חושפת היום (ו') את ה-SQ7 TDI, גרסת ביצועים ראשונה אי פעם לרכב הפנאי Q7 החדש המצוידת במנוע דיזל עם 435 כ"ס – הדיזל החזק בעולם ברכבי פנאי. לצד ההספק המרבי הגבוה מייצר מנוע ה-4.0 ליטר TDI V8 החדש של הדגם מומנט מרבי של 91.7 קג"מ, מספיק לפי אודי בכדי לקבוע נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.8 שניות לצד צריכת דלק משולבת של 13.9 ק"מ לליטר.

 

מנוע ה-4.0 ליטר TDI החדש הוא המנוע המסחרי הראשון באודי לעשות שימוש בטכנולוגיה של מגדש טורבו חשמלי, טכנולוגיה אותה הציגה החברה עוד בשנת 2014. הטכנולוגיה הזו כוללת שימוש בשני מגדשי טורבו כאשר אחד מהם הוא מדחס חשמלי (EPC), מגדש הטורבו החשמלי מתפקד למעשה כמגדש-על בטווח הנמוך של סיבובי המנוע ובכך משלים את פעולת מגדש הטורבו הרגיל הפועל על גזי הפליטה של המנוע - תלוי סל"ד. לפי אודי, הקונפיגורציה הזו מבטלת לחלוטין את תופעת השהיית הגדישה המוכרת ממנועי טורבו רגילים.

 

אודי SQ7 TDI מתלה אחורי
מתלה אחורי עם קפיצי אוויר, מוט מייצב אקטיבי והיגוי אחורי.

עבור המגדש החשמלי אודי התקינה בדגם תת מערכת חשמל במתח של 48V, מה שהופך את ה- SQ7 לדגם הראשון באודי לעשות שימוש במערכת חשמל במתח גבוה. מערכת חשמל זו סללה את הדרך עבור מערכת מוטות מייצבים אלקטרו-מכניים אקטיביים במתח גבוה העושים שימוש בסוללות ליתיום-יון נפרדת במתח של 48V המותקנת ברצפת תא המטען מאחור. מערכת זו מאפשרת להקטין את זוויות הגלגול ואת הנטייה לתת היגוי בסיבובים, זאת מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה בשאר הזמן.

 

מחירו הבסיסי של ה- SQ7 החדש בגרמניה יעמוד על 89,900 אירו. דגם הבסיס כולל אבזור כגון תאורת LED ראשית, קפיצי אוויר אדפטיביים בכיול לדגם ה- S, גלגל הגה ספורטיבי בעל 3 צלעות עם מנופי העברת הילוכים ועוד. כאופציה ניתן להוסיף חבילת "נהיגה דינמית" הכוללת בנוסף מערכת קוואטרו עם דיפרנציאל בכיול ספורטיבי, מערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים ואת מערכת המוטות המייצבים האקטיביים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.