הקונספט אודי פרולוג חושף את שפת העיצוב הבאה של אודי, יחד עם הטכנולוגיה החדשה שתשמש את אודי בעתיד ואולי אף רומז על אודי A9 עתידית שתתחרה במרצדס S קלאס קופה.

2014 אודי פרולוג קונספט

אודי חשפה היום (ד') בתערוכת לוס אנג'לס את הקונספט אודי פרולוג (Prologue) המספק הצצה לעתיד העיצובי והטכנולוגי של אודי ויתכן שרומז על כוונתה של אודי להציג ספינת דגל חדשה על בסיס אודי A8 הבאה שתתחרה במרצדס S קלאס קופה.

 

על עיצוב הקונספט אחראי המעצב הראשי החדש של אודי, מארק ליכטה, אשר נכנס לתפקידו רק בחודש פברואר האחרון ועליו הוטלה המשימה הלא פשוטה להציג את שפת העיצוב הבאה של המותג. ליכטה אמנם חדש באודי אך וותיק בקבוצת פולקסווגן ובין היתר היה אחראי על עיצוב הפולו, הגולף והפאסאט החדשה.

 

עיצוב הדגם לא מציג מהפכה אלא כמקובל בקבוצת פולקסווגן מציג אבולוציה לשפת העיצוב הנוכחית של אודי בעטיפה מודרנית יותר אך גם אלגנטית יותר ופחות אגרסיבית למראה כמו בדגמים האחרונים של אודי. ליכטה מציין שאת ההשראה לעיצוב הדגם הוא קיבל בעיקר מדגמי העבר של אודי כגון הדור הראשון של ה-A8, אודי TT ועוד.

 

הקונספט פרולוג במרכב 2 דלתות קופה רושם לזכותו מידות גדולות למדי עם אורך של 5.10 מטר, רוחב של 1.95 מטר, גובה של 1.39 מטר ובסיס גלגלים של 2.94 מטר – מידות דומות למדי לאלו של מרצדס S קלאס קופה.

 

בחית הקונספט אודי הציבה מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר TFSI המייצר הספק מרבי של 605 כ"ס ומומנט מרבי של 75 קג"מ. הכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 8 הילוכים אוטו' ולפי אודי, על משקל של 1980 ק"ג זה מספיק ל-3.7 שניות 0-100 קמ"ש, קריצה לעבר ה-3.9 שניות של ה-S63 AMG קופה.

 

באמצעות שימוש בטכנולוגיית צילינדר לפי דרישה המאפשרת פעולה של המנוע על 4 צילינדרים בלבד לטובת חיסכון בצריכת הדלק יחד עם שימוש בטכנולוגיה מיקרו-היברידית כולל יכולת משופרת לניצול אנרגיית הבלימה, הפרולוג תציע צריכת דלק שפויה של 11.7 ק"מ לליטר.

 

 

הקונספט מציג בנוסף מתלה חדש הנשען של קפיצי אוויר אדפטיביים המאפשרים את שינוי גובה המרכב וכן היגוי לכל ארבעת הגלגלים כאשר הגלגלים מאחור מסוגלים להסתובב עד 5 מעלות נגד או עם כיוון הסיבוב בהתאם למהירות הנסיעה.

 

תא הנוסעים של הפרולוג ממשיך את המגמה באודי של שימוש נרחב במסכים במקום כפתוריים פיזיים, כולל מסך ייעודי לנוסע שלצד הנהג. תא הנוסעים עושה שימוש נרחב בחומרים טבעיים אך העיצוב די פושר ביחס לעיצוב תאי הנוסעים של דגמי אודי הנוכחיים.

 

את שפת העיצוב החדשה של אודי, שלפי ראשי החברה כ-80% מהמוצג בקונספט יגיע אל דגמי הייצור, נמצא לראשונה באודי A4 החדשה שתוצג בשנה הבאה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.