פיאט תשקיע לא פחות מ-5 מיליארד אירו בהקמתה מחדש של אלפא רומיאו הגוססת. החל משנת 2015 ועד סוף 2018, אלפא רומיאו צפויה להציג 7 דגמים חדשים.

תוכנית החומש החדשה של אלפא רומיאו 2015-2018

אתמול (יום ג'), נערך כנס המשקיעים השנתי של קבוצת פיאט-קרייזלר (FCA) בו מנהל מותג אלפא רומיאו, הרלד ג'י ווסטר, הציג את תוכניות התחייה מחדש - תוכנית החומש החדשה של אלפא רומיאו הכוללת את הצגתם של שבעה דגמים חדשים בין השנים 2015-2018 (המצגת המלאה מצורפת בתחתית הכתבה).

 

כל דגמי אלפא רומיאו החדשים יוצעו עם הנעה אחורית או כפולה בלבד: "אלפא רומיאו תציע את מכוניות הנעה אחורית או הכפולה המובילות בסגמנט", כך לפחות לפי ווסטר. זו לא הפעם הראשונה בה אנו עדים לתוכנית חומש חדשה עבור המותג הגוסס אלפא רומיאו, עד היום דבר להגיע לכדי מימוש אף הפעם נדמה שיש ממש מאחורי ההצהרות שכן FCA תשקיע כ-5 מיליארד אירו בפיתוח דגמי אלפא רומיאו החדשים בחמש השנים הבאות.

 

היצע הדגמים הנוכחי של אלפא רומיאו כולל את המיטו המזדקנת, הג'ולייטה ודגם הקצה/הילה – אלפא רומיאו4C המוצעת בגרסת קופה וספיידר. את הדגם הראשון של אלפא רומיאו "החדשה" נזכה לראות ברבעון האחרון של 2015, זו תהיה הג'וליה (Giulia) המדוברת שתתחרה באודי A4, ב.מ.וו סדרה 3 ושבאופן עקרוני, מחליפה את ה-159 שייצורה כבר הופסק בשנה שעברה.

 

אלפא רומיאו תחדל מלייצר מכוניות סופרמיני, כך שעד 2016 היא תפסיק לייצר את המיטו. משנת 2016 והלאה, אלפא רומיאו תציג את הג'ולייטה החדשה, שתוצע בשתי תצורות מרכב (האצ'בק וסטיישן כניראה), גרסת תלתן ירוק לג'וליה, מכונית סאלון חדשה הצפויה להתחרות בסדרה 5 וכן שני רכבי פנאי/קרוסאוברים. בנוסף לכך, אלפא רומיאו תציג עוד מכונית קצה ייחודית כדוגמת ה-4C. שום מילה לא נאמרה בדבר מכונית רודסטר חדשה שאמורה להיות מבוססת על מאזדה MX-5 החדשה, כפי שבאלפא רומיאו הצהירו בעבר.

 

חמישה מנועים יישרתו את דגמי אלפא רומיאו העתידיים, שלושה מנועי בנזין ושני מנועי דיזל. היצע מנועי יתבסס על שני מנועי ארבעה צילינדרים בהספקים של בין 120-350 כ"ס ומנוע שישה צילינדרים בהספקים של בין 400-500 כ”ס, היצע מנועי הדיזל יכלול מנוע ארבעה צילינדרים ושישה צילינדרים.

 

מנהלי פיאט/אלפא רומיאו הודו בכינוס, שהיה כולו התרפקות על המסורת והעבר, שדגמי אלפא רומיאו מהשנים האחרונות כגון ה-159, הבררה והספיידר, "פספסו את המורשת וה-DNA של המותג, מה שאפשר למתחרים מגרמניה להוביל עלינו בשנים האחרונות בפער עצום". באלפא רומיאו טוענים שהם "הבינו מה עליהם לעשות": איפוס/אתחול כולל, שינוי דפוס החשיבה וחזרה לשורשים ולמקורות – חזרה לאלפא רומיאו.

 

באלפא רומיאו מבטיחים שהדגמים העתידיים ייהנו מחלוקת משקל של 50/50, מנועים חדשניים (שחלקם יגיעו ממזראטי), יחס הספק משקל מוביל בסגמנט וכמובן, עיצוב איטלקי עוצר נשימה. בכדי להקים את אלפא רומיאו מחדש ולהחזיר את המורשת שאבדה, אלפא רומיאו תחזור לפיתוח טכנולוגי עצמאי ותזכה לאוטונומיה משמעותית מקבוצת FCA. את המנועים והמכוניות, אלפא רומיאו תייצר באיטליה.

 

יעד המכירות של החברה לשנת 2018 עומד על 400,000 מכוניות, זאת לעומת 74,000 מכוניות בלבד שנמכרו בשנה שעברה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.