קרוב למחצית מהרכבים החדשים שנמכרו בארה"ב ברבעון הראשון של 2010, היו רכבים בעלי 4 צילינדרים

 

עד לפני לא מעט שנים, מנועי 4 צילינדרים היו שייכים בארה"ב, אך כמו שקרה למנועי ה- V8, כך קורה עכשיו גם למנועי ה-V6. זה לא שהאמריקאים עוברים למנועי 1.6 ליטר, למרות שגם זה עוד יקרה עם הגעת רכבי סופרמיני לארה"ב (מבלי להחשיב את המיני של ב.מ.וו) כגון הפורד פיאסטה. אם אצלנו ברכב משפחתי, כגון פורד פוקוס, 1.6 ליטר זה הסטנדרט, בארה"ב זה יהיה מנוע ה-2.0 ליטר ושדרוג רציני לאבזור.

 

לא פחות מ-46.8% מסך הרכבים החדשים שנמכרו בארה"ב ברבעון הראשון של 2010, היו מנועי 4 צילינדרים, מה שמציין עלייה של כ-5% משנה שעברה. האמריקאי הוא צרכן נבון, מה שמשבר הנפט עשה בשנות ה-70, שחיסל את מנועי ה-V8 ורכבים כמו המוסטאנג ,הקאמרו והצ'אלנגר, עושה עכשיו עלות מחירי הנפט וההבנה שהאירופאים והיפנים הנחילו שאפשר לקבל רכב טוב שלא צורך 1 ליטר לכל 5 ק"מ אלא כפול מזה. כל זאת כמובן עם מודעות סביבתית גובר לזיהום אוויר.

 

חלק מהסיבות לכך היא שיש מגמה של יצרנים להציע דגמים רק עם מנועי 4 צילינדרים כמו, יונדאי סונטה החדשה או סוזוקי קיזאשי וביואיק ריגל החדשה. כמובן שטכנולוגיית המנועים גם כן תורמת לכך עם הזרקת דלק ישירה או מגדשי טורבו קטנים, כל זאת יחד עם הטרנד של להשיג רכב המציע תצרוכת דלק טובה יותר.

 

הצפי שבשנת 2012 כ-51% מהרכבים החדשים יהיו בעלי מנועי 4 צילינדרים, 35% מנועי V6 ורק 14% מנועי V8, שלהם עדיין נאמנים לחלוטין כל בעלי הטנדרים המגודלים בארה"ב.

 


ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.