גם רנו פלואנס ZE עשתה את הופעתה הרשמית הראשונה בישראל יחד עם חניכת תחנת החלפת הסוללות הראשונה בישראל.

רנו פלואנס ZE בתחנת נחלפת הסוללות של בטר פלייס

היום (יום רביעי) חנכה בטר פלייס את תחנת החלפת הסוללות הראשונה בישראל בקריית עקרון שליד רחובות. תחנת החלפת הסוללות, אמורה לשרת כ-2,500 רכבים כאשר בכל רגע נתון, נמצאות בתחנה כ-15 סוללות מוכנות לשימוש או במצב טעינה.

 

תהליך החלפת הסוללות עורך בין 5-7 דקות, כאשר בתחילת התהליך, מעביר הנהג כרטיס אישי הדומה לכרטיס אשראי אשר פותח את מחסום התחנה, מרגע הכניסה לתחנה, הכל נעשה באופן אוטומטי כאשר הרכב נע ע"ג מסוע, בדיוק כמו תחנות שטיפה אוטומטית, אל נקודת ההחלפה, שם מערך של רובוטים מבצע את כל פעולת ההחלפה ללא כל התערבות מצד הנהג.

 

בשלב זה, נבנות עוד כ-9 תחנות כאשר זמן הקמה של תחנת החלפה לפי שי אגסי, הוא לא יותר מ-10 שעות מרגע בו בור התחנה נחפר. עד לתחילת שיווקה של הרנו פלואנס ZE, יהיו פרוסות בישראל כ-40 תחנות החלפה, כאשר לפי אגסי, בכל מדינת ישראל צריך לא יותר מ-55 תחנות החלפה שישרתו כ-100,000 כלי רכב חשמליים אותם מתכננת בטר פלייס לשווק עד 2015.

 

אמנם החלפת סוללה עורכת רק כ-5-7 דקות, זמן ממוצע של תדלוק רגיל בתחנת דלק, אך אם ניקח בחשבון שתחנת דלק ממוצעת מסוגלת לטפל בכ-8 רכבים במקביל, זמן ההמתנה לרכב השמיני עשוי להיות כ-35-50 דקות! כנראה שנדרשת לצד התחנה עמדת טעינה מהירה בנוסף.

 

כיום, נעות בכבישי הארץ כ-20 מכוניות מדגם רנו פלואנס ZE בניסוי הבוחן את כל מערך השרות והטעינה של בטר פלייס. הניסוי כולל בדיקת עמדות הטעינה וכן טעינה מנוהלת בו זמנית במיקום מסוים, בדיקת מרכז השרות המספק מענה קולי לכל מנויי השרות, בדיקת תחנות החלפת הסוללות, בדיקת מערכת הניווט ברכב המספקת מידע מלא על מיקום עמדות הטעינה והחלפת הסוללות וכן בדיקה תמידית של מצב הסוללה מול יעד הנסיעה ומיקום עמדות הטעינה כך שלא ייווצר מצב בו הרכב לא יוכל לבצע את הנסיעה. צי הרכבים יצבור בסיום הניסוי מעל ל-20,000 ק"מ לכל רכב.

רנו פלואנס ZE - בדיוק כמו הפלואנס המוכרת רק עם ישבן ארוך יותר ולוח מוונים שונה במקצת.

בשלב הראשוני של שיווק המכונית החשמלית, הרשת תספק פתרון הן של טעינה במקום העבודה או טעינה ביתית מנוהלת (נדרשת התקנת עמדת טעינה בחניית הבית) והן פתרון של החלפת סוללות. בהמשך, לפי אגסי ברגע שטכנולוגיית הסוללות תספיק לטווח של כ-350-400 ק"מ לדוגמה, מערך הטעינה עצמו יהיה מיותר שכן עלות עמדת טעינה פר רכב היא בערך פי 10 לעומת עמדת החלפת סוללות (כ-$500 לעומת $5000). בכל מקרה גם אז, יהיה שילוב של פתרון טעינה מנוהלת יחד עם פתרון של החלפת סוללות.

 

במרצדס אולי לא יאהבו לשמוע את זה, אך אגסי טוען שכפי שעד היום לא זכינו לראות מכונית סדרתית המבוססת על מימן, אנחנו גם לא נזכה בעתיד לנהוג באחת כזו. מרצדס מצידה שהשקיע עשרות שנים ומיליארדי דולרים בפיתוח הנעה מבוססת מימן, נמצאת בשלבים מתקדמים של הבאת טכנולוגיית הנעת המימן לייצור סדרתי ובימים אלו עורכת מסע סביב העולם ב125 יום עם צי של רכבים מבוססי הנעת מימן.

 

חזון המכונית החשמלית כאן והרכבת כבר עזבה את התחנה ובעוד שנה מהיום, יהיו כמה אלפי ישראלים שיסעו ברכב חשמלי למהדרין, יותר נכון ברנו פלואנס ZE, שהיא בחירה לא בכלל. שאלות רבות עוד צריכות לקבל תשובה, אך העובדות בשטח אומרות שלדרך כבר יצאנו. תאהבו את הרעיון או לא, צריך להוריד את הכובע בפני שי אגסי, איש מוכשר מאוד ואיש שיווק עוד יותר מכושר שהצליח להניע את כל תעשיית הרכב העולמית לכיוון הנעה חשמלית.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.