ב.מ.וו Vision iNEXT
ב.מ.וו Vision iNEXT - דגם עתידי בשנת 2021.
ב.מ.וו Vision iNEXT
ב.מ.וו Vision iNEXT - דגם עתידי בשנת 2021.

הקונספט Vision iNEXT הוא הצעד הבא של ב.מ.וו בעולם התחבורה העתידי: חשמלי ואוטונומי. הקונספט יגיע לכדי ייצור, לאחר לא מעט שינויים, בשנת 2021. 

 

כשבע שנים לאחר שהשיקה את מותג המשנה i לרכבים עם הנעה אלטרנטיבית, והדגמים i3 ו-i8, ב.מ.וו עושה כעת את הצעד הבא לעבר העתיד עם הצגתו של הקונספט Vision iNEXT, קונספט המייצג את ארבעת התחומים של תחבורת העתיד האישית: נהיגה אוטונומית - רמה 4, הנעה חשמלית, קישוריות ושירותים.

ב.מ.וו מציינת כי מה שאנחנו רואים כעת, כולל שפת העיצוב החדשה המוצגת עם הקונספט, נפגוש בשנת 2021, זאת כחלק מתוכנית של החברה להציג עד שנת 2025 מעל ל-10 דגמים חשמליים מלאים שאחד הראשונים שבהם יהיה ה-ix3 - קרוסאובר חשמלי אשר יוצג בשנת 2020.

ב.מ.וו vision inxet קונספט
iNEXT קונספט - העתיד החשמלי והאוטונומי לפי ב.מ.וו.

לדגם יהיו יכולות אוטונומיות גבוהות, כגון נהיגה אוטונומית מלאה בכבישים בינעירוניים, אך כמותג שחרת על דגלו את חווית הנהיגה לקונספט Vision iNEXT שני מצבי נהיגה, Ease בו מערכות הנהיגה האוטונומיות לוקחות את ההגה לידיים או Boost, מצב בו מערכת הרכב מתחדדות בכדי לספק לנהג חווית נהיגה נמרצת. במצב Ease, גלגל ההגה נדחף לפנים, המסכים כבר לא מציגים מידע רלוונטי לנהיגה אלא מידע על אטרקציות בסביבה וכו׳.

 

העיקרון המנחה בעיצוב תא הנוסעים של הדגם בסגנון טרקלין הוא במחשבה על סביבה בה הנוסעים בעיקר מעבירים את הזמן עד ליעד הקרוב ופחות כזו המתרכזת בעיקר בנהג, לכן לדוגמה נמצא חלון גג פנורמי גדול, ספסל אחורי דמוי ספה עם ריפוד הנמתח ברצף אל הדלתות או שימוש נדיב בחומרים טבעיים כגון עץ. למעט שני המסכים וגלגל ההגה בקדמת הרכב תמצאו סביבת נהג נקייה מכפתורים או מסכים, גישה אותה ב.מ.וו מכנה ״טכנולוגיה ביישנית״.

 

ב.מ.וו vision inxet קונספט
מחשבה על כלי תחבורה שנוסעים בו ולא רק נוהגים בו.

בכדי ליישם את הגישה בדגמי העתיד של המותג, ב.מ.וו מציגה שלושה פיתוחים חדשים/קונספטואליים. הראשונה היא סייעת וירטואלית אישית, למרצדס יש את מערכת MUBX ואת 'hey mercedes' (לאחרים יש את אלקסה של אמאזון) וכעת גם ל-ב.מ.וו יש עוזרת אישית הנקראת לפעולה באמצעות 'hey bmw' המאפשרת מגוון פעולות באמצעות תפעול קולי טבעי.

 

ב.מ.וו vision inxet קונספט
מי צריך כפתורים? על המסכים ניתן לשלוט גם באמצעות מגע בעץ או בד המושבים.

בנוסף נמצא חומרים חכמים: את המסכים בדגם ניתן לתפעל באמצעות מגע כמובן, אך גם באמצעות מעבר היד על משטחי העץ המזהים מחוות ידיים באמצעות חיישנים המושתלים בהם, וכן מקרנים חכמים: מקרנים אשר יוכלו לשמש כתאורה בתא הנוסעים כאשר הם לא בשימוש אך בעת הצורך יוכלו להציג תוכן ומידע תוך כדי אינטראקציה עם המשתמש, זיהוי פעולות של המשתמש, כך שיוכלו להחליף בעתיד את המסכים ברכב.

 

לדגם הקונספט הנעה חשמלית כמובן, אך בשלב זה בחברה לא מספקים פרטים טכניים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.