ב.מ.וו תציג עד שנת 2013 רכב הנעה קדמית לראשונה עבור ב.מ.וו, לנו דווקא נראה רעיון יותר טוב אם ב.מ.וו תחזור קצת לעבר ל-Z13

ב.מ.וו Z13 ב.מ.וו Z13 ב.מ.וו Z1 - המוצר הכי מוצלח של חטיבת המחקר והפיתוח של ב.מ.וו

 

ב.מ.וו, כידוע תייצר רכב הנעה קדמית בשנת 2013, מחלקת המחקר והפיתוח של ב.מ.וו יצרה בשנת 1993 את ה-ב.מ.וו Z13. רכב עירוני או כמו שאוהבים לקרוא לזה, רכב לתנועה אישית. את התוצרים של מחלקת המחקר והפיתוח של ב.מ.וו, אנחנו מכירים את ה-Z1, שהיא המוצר הראשון והכי מוצלח של המחלקה, שבשל התגובות הטובות שקיבל גם זכה ליצור בגרסה מוגבלת ונמכר היטב.

 

ה-ב.מ.וו Z-13 שלמרות שעוצבה לפני קרוב ל-20 שנה היא עדיין נראית רלוונטית, מכונית שאם תיוצר כיום יש לה סיכויי הצלחה לא רעים,במיוחד כיום עם הדרישה לרכבים חסכוניים ופחות מזהמים. מטרת הפרויקט הייתה לייצר רכב קומפקטי עכשווי, עם הגנה טובה לנוסעים, חסכוני וכמובן עם הנאה בנהיגה כפי שדורשת המסורת. אמנם ב-Z13 היא הנעה אחורית אך גם המנוע אחורי וכך נכסכת העלות של יצור הנעה אחורית שזה בעצם מה שב.מ.וו רוצה לחסכוך בהצגת הנעה קדמית בכדי לאפשר מחיר תחרותי.

 

התוצאה יצאה די מוצלחת, אך שהקדימה את זמנה. המכונית בת-3 מושבים כאשר הנהג יושב במרכז בכדי גם לאפשר הגנה טובה יותר במקרה של תאונה ויחד עם זאת לאפשר הנדסת אנוש טובה יותר בתפעול הרכב.

 

חלק מרעיון להציב את הנהג במרכז היא האפשרות לנהג והנוסעים לצאת מהרכב משני הדלתות ובכך להסתכן פחות. לחסכון באנרגיה ה-Z13 היא קלת משקל, 830 ק"ג על המאזניים. זאת הושג תודות לשימוש בשלדת אלומיניום ובמקום ובמקום חלקי פח המרכב עשוי פלסטיק (גם הקורבט עושה היום שימוש נרכב בחלקי פלסטיק במקום חלקי פח). המנוע הורכב מאחור והוא בעל הספק של 82 כ"ס, מספיק בהחלט עבור רכב שכזה. צריכת הדלק היא בין 5-6 ליטר ל-100 ק"מ, לא רע בכלל לרכב משנת 1993 ועם מנוע מודרני תוכל להציג בקלות 3-4 ליטר ל-100 ק”מ.

תגיות: ב.מ.וו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.