ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80 - הקרוסאובר הראשון של ג'נסיס.
ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80 - הקרוסאובר הראשון של ג'נסיס.

לאחר אין ספור רמזים וטיזרים, ג'נסיס חשפה אמש בשוק הבית הקוריאני את ה- GV80, הקרוסארובר 5-7 מושבים היוקרתי הראשון של מותג היוקרה של יונדאי שיתחרה מול דגמים כגון מרצדס GLE, אודי Q7 ועוד. עם כל הכבוד לשני הדגמים הראשונים של המותג, G80 וה-G90, ג'נסיס GV80 הוא לא רק הרכב החשוב ביותר של המותג כמתחרה בסגמנט פופולרי ותחרותי הוא גם זה המציג את מלוא הפוטנציאל של המותג כמתחרה שווה ערך למותגי הפרימיום הגרמניים.

ג'נסיס GV80 מציג עיצוב יוקרתי ומוחצן למדי, למעשה נשאר נאמן למדי למראה הקונספט לדגם שהוצג בשנת 2017. בג'נסיס מכנים את שפת העיצוב הזו "אלגנטיות אתלטית" כאשר את העיצוב חותמים 4 יחידות תאורה מפוצלות המעניקות לדגם חתימת תאורה ייחודית אותה נפגוש בעתיד בשאר דגמי המותג, כולל קרוסאובר קומפקטי יותר (GV70) שהמותג יציג בהמשך כמתחרה לאודי Q5.

 

ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80.

ג'נסיס GV80 מבוסס על פלטפורמת ההנעה האחורית של המותג (בגרסה משודרגת) כאשר חלק מגרסאות הדגם יוצעו עם הנעה אחורית וחלקם עם הנעה כפולה הכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית מאחור. הדגם נשען על חישוקי "19 עד "22 ובכל פינות הרכב מותקנים בולמים נשלטים אלקטרונית הנעזרים במצלמה קדמית הסורקת את פני הכביש לפני הרכב ומתאימה אוטומטית את כיול הבולמים בהתאם בכדי להעניק לנהג ולנוסעים נוחות נסיעה משובחת. צריך לציין שברמה הזו היינו מצפים למתלי אוויר, כמו אצל המתחרים הישירים, ולא רק לבולמים אדפטיביים, גם אם הם נעזרים במצלמה. לג'נסיס GV80 אורך של 4,945 מ"מ, רוחב של 1,975 מ"מ, גובה של 1,715 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,955 מ"מ.

 

ג'נסיס GV80 תא הנוסעים
הדגם היוקרתי ביותר של ג'נסיס.

ג'נסיס GV80 יושק עם מבחר של שלושה מנועים, מנוע דיזל אחד ושני מנועי בנזין. בגרסת הדיזל נמצא מנוע 3.0 ליטר V6 טורבו בהספק מרבי של 274 כ"ס ומומנט מרבי של 60 קג"מ המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו'. היצע מנועי הבנזין כולל בדגם הבסיס מנוע 2.5 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 43 קג"מ, דגם הבנזין הבכיר מצויד במנוע 3.5 ליטר V6 טווין-טורבו עם 375 כ"ס ו-54 קג"מ.

 

ג'נסיס GV80 תא הנוסעים
שפע של טכנולוגיה.

תא הנוסעים של הג'נסיס GV80 הוא בהחלט מה שהיינו מצפים לפגוש בקרוסאובר יוקרתי, מטרים של עור, גימור יוקרתי עם הקפדה על הפרטים הקטנים, עיצוב נקי ושפע של טכנולוגיה. במרכז הדשבורד ג'נסיס התקינה מסך בגודל של "14.5 הנשלט באמצעות תפעול קולי או דרך משטח ייחודי בין המושבים המאפשר גם זיהוי כתב יד - המערכת כוללת ניווט עם שכבה של מציאות רבודה. בנוסף נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, את גלגל ההגה החדש של ג'נסיס, מערך שליטה על בקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים המשלב חוגות מכניות ומסך מגע שמעליו כפתורי קיצור למערכת המולטימדיה.

 

ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80.

המושבים בדגם כוללים 7 כריות אוויר לטובת נוחות אופטימלית ושחרור השרירים בזמן נהיגה. בקרת האקלים בדגם מפוצלת לשלושה אזורים ושורת המושבים השנייה, הנשלטת חשמלית לטובת קיפול המושבים, כוללת לא רק חימום אלא גם אוורור. במפתח הרכב הנהג ימצא שני כפתורים המאפשרים הכנסה/הוצאה של הרכב מחניה צפופה ללא צורך לשבת ברכב.

על השקט בתא הנוסעים אחראית מערכת ביטול רעשים אקטיבית ייחודית (RANC) שבנוסף לשלל מיקרופונים בתא הנוסעים, עם הפרדה בין הנהג, לנוסע שלצידו ולנוסעים מאחור, היא כוללת גם חיישנים במרכב המודדים תאוצה/וויברציות. המערכת מפיקה גל הופכי בזמן של 0.002 שניות ולפי ג'נסיס, המערכת מפחיתה את הרעש בתא הנוסעים בכ-3 דציבלים ומאפשרת לעשות שימוש מופחת בחומרי בידוד כבדים.

 

ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80.

מפרט הבטיחות שג'נסיס הטמיעה בדגם מרשים למדי, זה מתחיל ב-10 כריות אוויר כולל אחת מרכזית בין הנהג לנוסע וממשיך למערכת בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת העושה שימוש בבינה מלאכותית בכדי להכיר את אופי הנהיגה של הנהג ולהתאים את פעולת המערכת שתדמה לנהג אנושי. בנוסף נמצא היגוי אקטיבית המאפשר מעבר נתיב אוטונומי בלחיצה על האיתות והתמודדות של בקרת השיוט בהשתלבות בתנועה פקוקה, מערכת בלימה אוטונומית התומכת גם בסכנת התנגשות עם תנועה חוצה, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית והתערבות בהיגוי בכדי למנוע תאונה, מערכת למניעת יציאה לא בטוחה מהרכב, תצוגה עילית צבעונית בהפרדה גבוהה ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 11

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.