דודג' חושפת את הוייפר SRT החדשה לשנת 2012 עם ונשארת נאמנה למנוע אטמוספרי עם 8.4 ליטר V10 בהספק של 640 כ"ס.

דודג' מציגה את הוייפר SRT החדשה

דודג' וייפר אולי חסרה את ההילה של הקורבט כמכונית-העל של אמריקה ועד לא מזמן העתיד שלה היה לוט בערפל, אך בשורה התחתונה, היא חוזרת בדור חמישי חדש, מוחצן ושרירי ועם מנוע אטמוספרי בנפח של יותר מחמש מכוניות משפחתיות 1.6 ליטר.

 

הוייפר SRT החדשה לשנת 2012 (שמה המלא כבר אינו דודג' וייפר כבעבר), שומרת על הפרופורציות של הדור הקודם שאי אפשר לטעות בו, תא מנוע ארוך יותר מ-2000 שנות גלות, תא נוסעים קצר ועגלגל המסתיים בזנב שכל כולו כנף אחת גדולה המספקת כוח הצמדה לגלגלים מאחור (מקדם גרר של 0.364).

 

הוייפר SRT החדש נשארת נאמנה לתפריט של מנוע אטמוספרי קדמי והנעה אחורית ומוצעת עם מנוע משופר של הדור הקודם: V10 בנפח 8.4 ליטר המספק בדגם החדש 640 כ"ס (לעומת 600 כ"ס בדגם היוצא) ו-82.9 קג"מ, המומנט הגבוהה ביותר בעולם ממנוע אטמוספרי במכוניות ספורט. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד.

 

למרות שהמתכון נראה דומה למתכון המשמש את הוייפר כבר 20 שנה, זו החדשה מתקדמת יותר מהדור הקודם. בזכות שימוש נרחב באלומיניום, גג ומכסה מנוע מקרבון ולמרות רמת בטיחות גבוהה מבעבר, הוייפר SRT החדש קלה (וחזקה ב-50% לפיתול) מזו היוצאת בכ-148 ק"ג מה שמציב את יחס המשקל/הספק על כ-2.22 ק"ג לכל כ"ס.

 

קרייזלר, לא חושפת את נתוני הביצועים, אך אם הדור הקודם הציע 3.6 שניות 0-100 קמ"ש ניתן לצפות מהדור החדש לנתון של 3.4-3.3 שניות.

 

מי שזכה לשדרוג לא קטן זהו תא הנוסעים, שכעת הולם את מעמדה ומחירה של הוייפר לעומת תא הנוסעים הזול במיוחד שהיה בעבר. תא הנוסעים החדש מרופד כולו בעור איכותי שני צבעים (בגרסת GTS), מושבי באקט איכותיים עם שלדת קבלר וקרבון יעטפו את הנהג כאשר המרווח טוב מבעבר. גם רמת האבזור שופרה עם עם מסך מגע מרכזי בגודל "8.4 המכיל מחשב ביצועים, מולטימדיה, קישורית BT וכו'.

 

2013-srt-viper-12
2013-srt-viper-12
2013-srt-viper-22
2013-srt-viper-22
2013-srt-viper-32
2013-srt-viper-32
2013-srt-viper-42
2013-srt-viper-42
2013-srt-viper-52
2013-srt-viper-52
2013-srt-viper-62
2013-srt-viper-62
2013-srt-viper-72
2013-srt-viper-72
2013-srt-viper-82
2013-srt-viper-82
2013-srt-viper-92
2013-srt-viper-92
2013-srt-viper-102
2013-srt-viper-102
2013-srt-viper-112
2013-srt-viper-112
2013-srt-viper-132
2013-srt-viper-132
2013-srt-viper-142
2013-srt-viper-142
2013-srt-viper-152
2013-srt-viper-152
2013-srt-viper-192
2013-srt-viper-192
2013-srt-viper-202
2013-srt-viper-202
2013-srt-viper-212
2013-srt-viper-212
2013-srt-viper-222
2013-srt-viper-222
2013-srt-viper-232
2013-srt-viper-232
2013-srt-viper-252
2013-srt-viper-252
2013-srt-viper-272
2013-srt-viper-272
2013-srt-viper-282
2013-srt-viper-282
2013-srt-viper-292
2013-srt-viper-292
2013-srt-viper-302
2013-srt-viper-302
2013-srt-viper-312
2013-srt-viper-312
2013-srt-viper-322
2013-srt-viper-322
2013-srt-viper-332
2013-srt-viper-332
2013-srt-viper-342
2013-srt-viper-342
2013-srt-viper-352
2013-srt-viper-352
2013-srt-viper-362
2013-srt-viper-362
2013-srt-viper-372
2013-srt-viper-372
2013-srt-viper-382
2013-srt-viper-382
2013-srt-viper-392
2013-srt-viper-392
2013-srt-viper-402
2013-srt-viper-402
2013-srt-viper-422
2013-srt-viper-422
2013-srt-viper-432
2013-srt-viper-432
2013-srt-viper-442
2013-srt-viper-442

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.