דייהטסו חושפת סופרמיני/מיני קונספט חדשה, שתציע טכנולוגיית הנעה חדשה וצריכת דלק צפויה של 30 ק"מ לליטר.

דייהטסו A קונספט

דייהטסו קונספט-A, נחשפת בתערוכת הרכב במלזיה, שם היא גם תיוצר ותשווק לשאר העולם. דייהטסו לא חושפת פרטים רבים על הקונספט, אך מבחינת מידות היא ניצבת בין סופרמיני לבין מכונית עירונית. העיצוב החיצוני אולי לא הכי מקורי, עם רמזים לקיה, אך זה ללא ספק אחד העיצובים הטובים ביותר של דייהטסו בשנים האחרונות.

 

דייטסו לא מפרטת על איזו יחידת הנעה נמצאת מלפנים, אך היא ללא ספק תעשה שימוש בטכנולוגיית חיסכון האנרגיה e:S החדשה של דייהטסו (Energy Saving Technology) שהוצגה עוד ב-2009. הטכנולוגיה משלבת בין מנועים עם יחס דחיסה גבוהה, תיבת הילוכים רציפה CVT ומערכת עצור סע מתקדמת המפסיקה את עבודת המונע במהירויות הנמוכות מ-7 קמ"ש. צריכת הדלק עם טכנולוגיה זו צפויה לעמוד על כ-30 ק"מ לליטר לפי דייהטסו.

 

לא מן הנמנע, שדגם הייצור הסופי של הקונספט, שאכן ייגיע לייצור לפי דייהטסו, יעשה שימוש במנוע החדש: 2 צילינדרים טורבו בנפח 660 סמ"ק עם הזרקת דלק ישירה של דייהטסו שהוצג גם כן באותה תערוכה. מנוע זה יספק כ-63 כ"ס ב-4,500 סל"ד ומומנט של 10.2 קג"מ בין 1,500-4,000 סל"ד, נתונים הדומים למנועי ה-1.0 ליטר אטמוספריים אך עם מומנט הזמין בסל"ד נמוך הרבה יותר. מנוע זה משודך למערכת עצור/סע וכן למערכת  i-EGR המפחיתה את פליטת המזהמים ובסך הכל צריכת הדלק של מנוע זה תהיה נמוכה בכ-30% לעומת מנועים מקבילים.

 

תזכורת: דייהטסו אשר בבעלות מלאה של טויוטה, החלה בהפסקת השיווק של דגמיה באירופה (בבריטניה כבר הופסק) בתהליך שיימשך עד 2012. הפסקת השיווק היא בשל עליית שער החליפין של הין מול האירו, אך בעיקר בשל נפח מכירות קטן מאוד של פחות מ-20 אלף רכבים ב-2010 בעשרת השווקים הגדולים באירופה. לשם ההשוואה, בישראל מכרה דייהטסו קרוב ל-5,000 רכבים בשנת 2010. שיווקה של דייהטסו הופסק בעוד מקומות כגון צפון אמריקה ב-1992 ובאוסטרליה ב-2006.

 

{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/BW49WYcTTvo?rel=0{/iframe}

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.