ארגון ה-IIHS האמריקאי העביר מספר מכוניות משפחתיות את מבחן הריסוק החדש "חפיפה מינימלית". התוצאות? למעט ציון טוב להונדה סיוויק סדאן החדשה, לשאר יש מקום רב לשיפור.

מבחן הריסוק החדש של ארגון ה-IIHS מוכיח שהמכוניות שלנו לא באמת בטוחות

אנו רגילים לחשוב שמכונית המשיגה ציון מרבי של חמישה כוכבים במחני הריסוק, כדוגמת מבחני הריסוק  EuroNCAP האירופאי, היא מכונית בטוחה אך האם זה כך גם במבחן המציאות?. מבחן הריסוק החדש של ארגון ה-IIHS האמריקאי, מוכיח לנו שרוב חברות הרכב מתכננות את בטיחות הרכבים שלהן בהתאם למה שנבדק במבחן הריסוק ולא בהכרח לתנאי המציאות המשתנים.

 

ארגון ה-IIHS, החל השנה לבחון את המכוניות המשווקות בארה"ב מבחן ריסוק חזיתי חדש בנוסף למבחן הרגיל. במבחן זה, מרסקים את המכונית במהירות של 65 קמ"ש על מחסום קשיח כאשר רק 25% מחזית הרכב מתנגשת במחסום, זאת לעומת 40% במבחן הרגיל (הזהה בין כל הארגונים המערביים בעולם). לפי הארגון, כ-25% מהתאונות החזיתיות בארה"ב בהן הנוסעים ברכב נהרגו או נפצעו קשה, היו תאונות מהסוג אותן בוחן המבחן החדש.

 

גלו מי הקרוסאובר הבטוח ביותר?

 

בסבב המבחנים האחרון, ריסוק הארגון 10 מכוניות משפחתיות שחלקן משווקות גם כאן בישראל. כל המכוניות שנבחנו השיגו ציון בטיחות מרבי במבחני הריסוק הרגילים (ב-IIHS ציון מרבי הוא 'טוב'), אך המכונית היחידה שהשיגה את הציון המרבי במבחן הנוסף, הייתה הונדה סיוויק סדאן החדשה שזכתה לאחרונה למתיחת פנים. פורד פוקוס, יונדאי אלנטה (יונדאי i35 אצלנו) ודודג' דארט החדשה זכו בציון השני בטיבו 'סביר/מתקבל על הדעת'.

 

 

 

בציון 'גבולי', שכבר מציין ביצועים גרועים, זכו שברולט קרוז, שברולט סוניק ופולקסווגן חיפושית החדשה ובציון 'גרוע' זכו קיה סול, ניסאן סנטרה (שגרסת ההאצ'בק שלה תשווק בקרוב באירופה) וכן קיה פורטה החדשה, זאת למרות שהיא חולקת את אותה הפלטפורמה עם יונדאי i35 שכאמור, השיגה ציון טוב יותר.

 

מכוניות המקבלות ציון 'טוב' במבחן הרגיל ו'טוב' או 'סביר' במבחן החדש, זוכות באות "הבחירה הבטוחה +” - סמל למכוניות הבטוחות ביותר בארה"ב ביחס לסגמנט אליו הן משתייכות. הארגון עדיין לא משקלל את המבחן החדש בציון הכולל (רק החל משנה הבאה).

 

עד היום, רק 25 מכוניות השיגו את אות "הבחירה הבטוחה +” ומעט יותר מכוניות זכו בציון 'טוב' במבחן החדש. למעשה, רוב המכוניות שעברו את המבחן החדש השיגו ציון נכשל או גבולי כולל לא מעט רכבי יוקרה הנחשבים לרוב כבטוחים. מבין המכוניות שהשיגו ציון "טוב" במבחן החדש (וכמובן ציון "טוב" במבחן הרגיל) ניתן למצוא את מיצובישי אאוטלנדר החדש (שנבחן ממש לאחרונה), סובארו פורסטר החדש, וולוו S60, וולוו XC60 ואת הונדה אקורד החדשה (בגרסתה האמריקאית).

 

לצערנו, ארגון EuroNCAP האירופאי הבוחן את רוב המכוניות המשווקות בישראל, עדיין לא החל לבצע את המבחן החדש וגם לא צפוי לעשות זאת בקרוב. בנוסף לכך, אנחנו עדיין שואלים מתי משרד התחבורה, המבצע חיסול ממוקד אחר כל נהג שקצת ממהר, יחייב את יבואני הרכב לפרסם את תוצאות מבחני הריסוק או לכל הפחות ידאג להגביר את המודעות לנושא בקרב הציבור הרחב, נושא שלדעתנו חשוב קצת יותר מאשר להציג את צ'אבי הכלב (החמוד מאוד בפני עצמו) בעמוד הפייסבוק של כבוד שר התחבורה.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.