הונדה סיוויק האצ'בק החדשה גדולה ומרווחת יותר באופן משמעותי מהדגם היוצא, תשווק עם מנועי 1.0 טורבו ו-1.5 טורבו בהספקים של 129-182 כ"ס.

2017 הונדה סיוויק האצ'בק החדשה
הונדה סיוויק האצ'בק החדשה - שדרוג בכל התחומים.

לפני שתוצג בתערוכת פריז בסוף החודש ולאחר שחשפנו אותנו לתמונות ראשונות של הדגם בחודש שעבר, הונדה חושפת כעת תמונות חדשות ופרטים טכניים ראשונים על הסיוויק האצ'בק 2017 החדשה. את גרסת הסדאן של הדגם, הונדה חשפה עוד בשנה שעברה והיא כבר משווקת מזה מספר חודשים בשוק האמריקאי. הסיוויק סדאן החדשה צפויה להגיע אלינו עוד השנה, גרסת ההאצ'בק במהלך המחצית הראשונה של 2017.

 

נתחיל בתחום המנועים והחדשה העיקרית היא שאנחנו אומרים שלום ולא להתראות למנוע ה-1.8 ליטר הוותיק של הדגם ואומרים ברוכים הבאים לשני מנועי טורבו חדשים: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים בהספק מרבי של 129 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ ומנוע הבנזין הבכיר הוא 1.5 ליטר טורבו בהספק מרבי של 182 כ"ס ומומנט מרבי של 24.4 קג"מ.

 

שני המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת הילוכים CVT, רציפה. בשידוך לתיבה הרציפה, שני המנועים "זוכים" להפחתה של כ-2.0 קג"מ במומנט המרבי, כלומר 18.4 קג"מ ו-22.4 קג"מ בהתאמה. בנוסף לשני מנועי אלו, הסיוויק האצ'בק החדשה תשווק באירופה גם עם מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל עם 120 כ"ס המוכר מהדגם היוצא.

 

בניגוד לדורות האחרונים בהם היה הבדל משמעותי בין הסיוויק האצ'בק "האירופאית” לסיוויק סדאן "האמריקאית", בדור העשירי והחדש של הדגם אלו שתי תצורות מרכב שונות לאותו הדגם. זו הסיבה שהסיוויק האצ'בק החדשה גדולה משמעותית מזו היוצאת ועם אורך של 4,497 מ"מ, רוחב של 1,800 מ"מ, גובה של 1,421 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,700 מ"מ, הסיוויק החדשה לעומת הדגם היוצא ארוכה יותר ב-130 מ"מ, רחבה יותר ב-30 מ"מ, נמוכה יותר ב-20 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 30 מ"מ משמעותיים.

 

2017 הונדה סיוויק האצ'בק החדשה - תא הנוסעים
תא נוסעים זהה לדגם הסדאן - מרווח משמעותית לעומת הדגם היוצא.

בזכות ההתבססות על דגם הסדאן, שהוא ארוך יותר בכ-130 מ"מ, נפח תא המטען בדגם נחשב לגדול במיוחד עבור דגם סדאן משפחתי, 478 ליטר, זאת לעומת 360 ליטר לדוגמה בגולף של פולקסווגן. אם הונדה הייתה שומרת על האורך דגם הסדאן, היא הייתה יכולה להתחרות גם באוקטביה של סקודה.

 

למרות הגידול המשמעותי במידות, בזכות הפלטפורמה החדשה הסיוויק האצ'בק החדשה לא רק קשיחה יותר לפיתול בכ-52% מהדגם היוצא, היא אף קלה ממנו בכ-16 ק"ג.

 

כצפוי, עיצוב תא הנוסעים זהה למוכר לנו מדגם הסדאן ועבור הדגם מדובר במהפך מעיצוב חללי רב משטחים ומסכים לעיצוב קונבנציונלי, שקט, וקל יותר לעין הצופה. בהונדה מציינים כי מרווח הרגליים מאחור גדל בלא פחות מ-95 מ"מ משמעותיים. מה שנעלם מהחלק האחורי אלו מושבי "הקסם" המפורסמים והמצוינים של הונדה, במקום ישנו ספסל סטנדרטי בחלוקה של 40/60.

 

במרכז הדשבורד ניצב מסך מגע בגודל "7 הכוללת אינטגרציה מורחבת למכשירי אנדרואיד ואפל. מערכת השמע הבסיסית כוללת 4 רמקולים, המערכות המתקדמות יותר כוללות 6 ועד ל-11 רמקולים.

 

בתחום הבטיחות, הסיוויק האצ'בק 2017 החדשה מצוידת במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, התראה על תנועה חוצה מאחור, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה (תיקון היגוי), בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים. בלימה אוטונומית והתראה על סטייה מנתיב יוצעו כסטנדרט בדגם, שאר המערכות כאופציה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.