הסיוויק סדאן החדשה מציגה עיצוב מוחצן ומנוע 1.5 ליטר טורבו עם כ-172 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים CVT רציפה.

2016 הונדה סיוויק סדאן החדשה
הונדה סיוויק סדאן - תוצע עם מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש.

בזמן שבאירופה נערכת תערוכת פרנקפורט, הונדה חושפה אמש בארה"ב את הסיוויק סדאן החדשה, הדור העשירי למשפחתית סדאן של הונדה ובניגוד לדגם היוצא, הפעם מדובר בדגם חדש לחלוטין.

 

החידוש המעניין ביותר בדגם הוא קבלתו של מנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש של הונדה. הונדה אמנם לא חושפת את הנתונים הטכניים של מנוע זה אך היא כן מציינת שהוא יציע "30 כ"ס יותר ממנוע ה-1.8 ליטר של החברה", כלומר הספק הצפוי לעמוד על כ-172 כ"ס ומומנט מרבי הצפוי לעמוד על כ-26 קג"מ. לפחות עבור השוק האמריקאי, הונדה תשדך את מנוע זה אל תיבת הילוכים CVT רציפה.

 

מנוע נוסף שיוצע בשוק האמריקאי עבור גרסאות הבסיס של הדגם הוא מנוע 2.0 ליטר I-VTEC משופר בהספק מרבי של 158 כ"ס, תוספת של 15 כ"ס לעומת המנוע הקודם. מנוע זה ישודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או CVT רציפה.

 

הסיוויק 2016 החדשה נושאת את שפת העיצוב העדכנית של החברה, אותה פגשנו חלקית במתיחת הפנים האחרונה לאקורד, שפת עיצוב המעניקה לסיוויק סדאן מראה בולט ומוחצן. זה אמנם עניין של טעם, אך מדובר בשיפור משמעותי לעומת שני הדורות האחרונים של הדגם שנשאו עיצוב שבלוני ומשעמם.

 

בהמשך השנה, הונדה תציג בשוק האמריקאי גם את גרסת הקופה של הדגם, שהוצגה כקונספט מוקדם יותר השנה, גרסת ביצועים Si ולראשונה עבור השוק האמריקאי, גם הסיוויק טייפ R החדשה תוצע בשוק האמריקאי ותתחרה מול הפוקוס RS החדשה.

 

2016 הונדה סיוויק סדאן החדשה - תא הנוסעים
תא נוסעים מרווח יותר, עם עיצוב נקי וסטנדרטי יותר ואיכות חומרים גבוהה.

הונדה סיוויק סדאן החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה הקשיחה יותר לפיתול ב-25% וקלה יותר בכ-30 ק"ג מזו של הדגם היוצא. הפלטפורמה נשענת את מתלה מסוג מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור אשר תוכננו מחדש עבור הדגם, הגלגלים הקדמיים מצוידים בדיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרונית. בהונדה מבטיחים שהדגם יציע התנהגות כביש ספורטיבית ובזכות שימוש נרחב בחומרי בידוד איכותיים ושמשות אקוסטיות, תא הנוסעים של הסיוויק החדשה יהיה השקט ביותר בסגמנט.  

 

בהונדה מציינים שהסיוויק החדשה מרווחת יותר לנוסעים בזכות תוספת של 3 ס"מ לבסיס הגלגלים ו-6 ס"מ לרוחב. לפי הונדה מרווח הברכיים מאחור גדל בכ-6 ס"מ ולנפח תא המטען נוספו 73 ליטר.

 

 

תא הנוסעים' כמו העיצוב החיצוני, עוצב מחדש לחלוטין ומציג גישה מינימליסטית יותר ללא "הבלגן" שאפיין את הדגמים האחרונים של הסיוויק, לוח מחוונים אחיד ולא בשתי קומות וקונסולה מרכזית נקייה מכפתורים, מסודרת ופשוטה להבנה. את זו האחרונה מעטרת מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת עם מסך "7 ומערכות ההפעלה לרכב של גוגל ואפל לטובת סנכרון מלא ופשוט של המכשיר הסלולרי עם הרכב. בנוסף לכך, הדגם יוצא עם אופציה לתאורה ראשית מסוג LED ולשלל מערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימה אוטו' ועוד.

 

אחת הטענות אל הסיוויק סדאן היוצאת (שאלינו הגיע מטורקיה) הייתה שימוש מוגזם בחומרים פשוטים בתא הנוסעים, הונדה הקשיבה וטוענת שהסיוויק סדאן החדשה מציעה תא נוסעים יוקרתי העושה שימוש נרחב בחומרים רכים ואיכותיים למראה ולמגע.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.