החל משנה הבאה, הונדה תפסיק את ייצורה של האקורד בגרסתה לשוק האירופאי. מחליפה? אולי אקורה TLX החדשה.

הונדה אקורד 2014

החל מחודש פברואר 2015, הונדה תפסיק לייצר ביפן את הגרסה האירופאית של הונדה אקורד. הסיבה העיקרית לכך היא קודם כל ירידה משמעותית במכירות הדגם וסגמנט המשפחתיות הגדולות באירופה בכלל, זאת בשל העדפה ברורה של הצרכים לסגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים כדוגמת קיה ספורטאז' או מאדה CX-5. זו גם הסיבה שהונדה החליטה לייצר את ה- HR-V החדש - קרוסאובר קומפקטי קטן יותר מה-CR-V.

 

בנוסף לכך, אם בעבר היה הבדל משמעותי במידות סגמנט המשפחתיות הגדולות באירופה לאלו בשוק האמריקאי, כיום ההבדלים לא משמעותיים וברוב המקרים אותם הדגמים משווקים גם באירופה וגם בארה"ב, כך שההחלטה של הונדה להספיק את ייצור האקורד האירופאית, שכיום נחשבת למכונית קטנה וצפופה ביחס למתחרות שלה, היא הגיונית ומתבקשת.

 

הפסקת הייצור של האקורד האירופאית לא אומרת שהונדה תפסיק לשווק באירופה משפחתית גדולה בכלל, אלא כמו יצרנים רבים היא צפויה לשווק דגם גלובלי אחד. המכונית שאולי תחליף אותה באירופה היא אקורה TLX החדשה (או גרסה שלה תחת השם אקורד). האקורה TLX היא מכונית השייכת למותג היוקרה של הונדה ומבוססת על האקורד האמריקאית אך יוקרתית יותר ובעלת אופי אירופאי יותר. ה-TLX מצוידת בדגם הבסיס במנוע 2.4 ליטר חדש בהספק של 206 כ"ס והוא משודך לתיבת 8 הילוכים כפולת המצמדים החדשה של הונדה DCT. בישראל בכל מקרה, נדמה כי רוב הלקוחות של הונדה לא יתנגדו לאקורד האמריקאית החדשה שהוצגה לפני כשנתיים.

 

הונדה החלה לשווק/לייצור את האקורד האירופאית החל מהדור השישי של האקורד בשנת 1998, גם אצלנו המכונית הקטנה יחסית הזו החליפה את האקורד האמריקאית ששווקה אצלנו עד אז, מה שפגע לא מעט בהצלחת הדגם בישראל שאיבד את הרושם (והמרווח) שאפיין את הדגם האמריקאי. לתקופה מסוימת שני הדגמים שווקו כאן במקביל. הדור הראשון של האקורד האירופאית יוצר בבריטניה כפרויקט משותף עם רובר 600.

 

הדור השני של האקורד האירופאית (2003-2008) כבר יוצר ביפן, הוא אמנם התבסס על אותה הפלטפורמה של הדגם היוצא, אך הציג קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לאיכות כוללת והתנהגות כביש. הדור הנוכחי של האקורד האירופאית, ומסתבר שגם האחרון, הוצג בשנת 2008 וזכה למתיחת פנים לפני כשנתיים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.