2020 הונדה e
הונדה e החשמלית.
2020 הונדה e
הונדה e החשמלית.

הונדה חושפת לראשונה את המכונית החשמלית שלה, הונדה e, בגרסת ייצור. הדגם מצויד במנועים חשמליים בהספקים של 136 או 156 כ"ס, מצלמות במקום מראות, שלושה מסכים גדולים בתא הנוסעים והבטחה לטווח נסיעה חשמלי של 220 ק"מ.

 

הונדה e, המוצגת כעת בתמונות ראשונות של גרסת הייצור הסופית, היא המכונית העירונית החשמלית הראשונה של הונדה המיועדת בעיקר עבור השוק האירופי. הונדה e תוצג השבוע בתערוכת פרנקפורט והשיווק במספר מצומצם של מדינות באירופה, כגון בריטניה, גרמניה, צרפת ונורבגיה, יחל בעוד מספר חודשים.

 

עד היום הונדה הציגה את הדגם בגרסת אב טיפוס (Honda e Prototype), אך למעט מספר שינויים מינוריים, מה שפגשנו בעבר זהה למה שאנחנו פוגשים כעת: עיצוב רטרו עתידני של מכונית עירונית, עם ידיות מוכמנות בגוף הרכב - מלפנים ומאחור, ומצלמות עם מסכים בתא הנוסעים במקום מראות, צד ומרכזית, קונבנציונאלית.

 

2020 הונדה e החשמלית
מצלמות במקום מראות וידיות מוכמנות.

הונדה e תשווק עם מבחר של שני מנועים חשמליים, המותקנים מאחור ומניעים את הגלגלים האחוריים, בהספקים של 136 כ"ס או 154 כ"ס ומומנט מרבי של 32.11 קג"מ. לפי הונדה זה מספיק בכדי להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של כ-8.0 שניות (נתון לא סופי).

 

סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 35.5kWh תאפשר לפי הונדה טווח נסיעה חשמלי של 220 ק"מ ובאמצעות אפשרות לטעינה מהירה ניתן לטעון עד 80% מקיבול הסוללה בזמן של כחצי שעה.

 

2020 הונדה e החשמלית תא הנוסעים
עיצוב רטרו ושפע של מסכים.

גם תא הנוסעים של הדגם זכה לעיצוב בסגנון רטרו, עם שילוב של מעניין של חדש, עם 5 מסכים מעל הדשבורד, וישן, עם גימור דמוי עץ ארכאי ודשבורד בעיצוב אופקי ופשוט כמו במכוניות של פעם. כאור, הנהג ימצא בתא הנוסעים לא פחות מחמישה מסכים, שישה אם מחשיבים את המסך של המראה המרכזית. שני המסכים הקיצוניים בגודל "6 משמשים עבור התצוגה של מצלמות הצד, במרכז נמצא שני מסכים בגודל "12.3 עבור מערכת המולטימדיה כאשר אחד המסכים מיועד עבור שימושו של הנוסע. מסך נוסף, קטן יותר, מאחורי גלגל ההגה משמש כלוח המחוונים של הרכב.

 

מערכת מולטימדיה
מערכת מולטימדיה גם עבור הנוסע.

את מערכת המולטימדיה ניתן לתפעול גם באמצעות תפעול קולי טבעי מתקדם ולרשות הנהג שליטה על הרכב גם מרחוק באמצעות אפליקציית My Honda+. זו מאפשרת לנהג לנהל את הטעינה, להפעיל מרחוק את בקרת האקלים, לפתוח או לסגור את הרכב מרחוק, לצפות בתמונה מהמצלמות שברכב ועוד.

הונדה e היא חלק נוסף בתוכנית של הונדה לשווק את כל הדגמים שלה עבור השוק האירופאי עם הנעה חשמלית, היברידית או מלאה, עד לשנת 2025.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.