הונדה NSX החדשה היא מכונית ספורט היברידית עם הנעה כפולה מתקדמת, שלושה מנועים חשמליים ומנוע V6 טווין טורבו מרכזי.

2015 הונדה NSX החדשה

עשרים וחמש שנה לאחר שהוצג הדור הראשון של הדגם, הונדה חשפה בתערוכת דטרויט 2015 את הונדה NSX החדשה (אקורה NSX בארה"ב), הדור השני למכונית הספורט האייקונית של הונדה.

 

הדור הראשון של הונדה NSX עשה שימוש במנוע V6 מרכזי ובפלטפורמת אלומיניום (הדגם הראשון בעולם), הדור החדש של הדגם עושה גם הוא שימוש במנוע V6 מרכזי ובפלטפורמת אלומיניום, אך הפעם המנוע נעזר במערכת הנעה חשמלית מתקדמת והפלטפורמה עושה שימוש בחומרים אקזוטיים רבים כגון סיבי פחמן ומגנזיום, כאשר כל חלקי המרכב החיצוניים מורכבים משילוב של אלומיניום ויריעות של חומר מרוכב – לראשונה בעולם.

 

מערכת ההנעה של הונדה NSX מבוססת על מערכת ההנעה ההיברידית של הונדה SH-AWD המספקת בדגם הנעה כפולה ומשלבת בין בין מנוע V6 טווין-טורבו עם צילינדרים בזווית של 75 מעלות לבין שלושה מנועים חשמליים. מנוע הבנזין האחראי על הנעת הגלגלים האחוריים משודך לתיבת 9 הילוכים אוטו' כפולת מצמדים DCT וביניהם מותקן מנוע חשמלי המסייע בזמן האצה, בלימה והעברת הילוכים. הונדה עדיין לא חושפת את נתוני המנוע או הביצועים, הספק המערכת צפוי לעמוד על מעל ל-500 כ"ס.

 

שני המנועים החשמליים הנוספים אחראיים להנעת הגלגלים הקדמיים, מנוע לכל גלגל. מנועים אלו מאפשרים לדגם ניהוג וקטורי כתחליף מתקדם לדיפרנציאל מוגבל החלקה, יחד עם סיוע בזמן האצה (תוספת כוח והנעה כפולה) ובבלימה, אז המנועים משמשים כגנרטורים לטעינת הסוללה. לפי הונדה, מערך ההנעה המורכב הזה נוסה על פני מסלולי המרוץ המאתגרים בעולם, כולל בנורבורגרינג המפורסם בגרמניה.

 

 

לרשות הנהג בחירה בין 4 מצבי נהיגה: 'שקט'- הנעה חשמלית מלאה למהירויות נמוכות ולטווח קצר, 'ספורט וספורט+' והמצב הקיצוני ביותר הוא מצב 'מסלול' בו לפי הונדה ה-NXS מציגה את כל היכולות שלה. בנוסף לכך ישנו מצב 'זינוק מהמקום' בו המערכת מספקת יציאה מידית מהמקום תוך שימוש בכל המנועים של הרכב.

 

הונדה NSX היא מכונית ספורט דו מושבית עם מידות הדומות לאלו של פרארי 458 למשל: אורך של 4,470 מ"מ, רוחב של 1,940 מ"מ, גובה של 1,215 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,630 מ"מ. לעומת ה-NSX המקורית, זו החדשה בעיקר רחבה יותר (13 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך משמעותית (28 ס"מ).

 

הונדה עדיין לא מפרסמת את מחיר הדגם, אך מציינת שתג המחיר יהיה בסביבות ה-150,000 דולר, תג מחיר המציב את ה-NSX החדשה מול רכבים כגון פורשה 911 טורבו, אודי R8 V10 ועוד. הונדה תייצר את הדגם בארה"ב והדגמים הראשונים יכנסו לפס הייצור במהלך המחצית השנייה של 2015.

 

תגיות: הונדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.