החל משבוע הבא, חברות הליסינג יוכלו למכור רכב חדש “0” קילומטר ללא רישום יד וללא הערת החכר.

בקרוב תוכלו לרכוש רכב חדש, ללא רישום יד, גם מחברות הליסינג

הרפורמה בשוק הרכב ממשיכה. אם עד היום חברות הליסינג יכלו למכור ללקוחות פרטיים רכב חדש "0" ק"מ עם הערת החכר ורישום "יד" בלבד, למרות שמדובר ברכב חדש לחלוטין, החל מיום ראשון הבא (2 ביוני 2013), יוכלו חברות הליסינג למכור את אותו רכב ללא רישום החכר ברישיון הרכב וללא רישום יד. בכך, יוכלו חברות הליסינג להתחרות ביבואני הרכב על מכירת רכב חדש לצרכן הפרטי.

 

התקנה החדשה, שנחתמה ע"י שר התחבורה ישראל כץ, תאפשר לכל בעל תו סוחר לרכוש מיבואן הרכב רכב חדש ללא רישום" י"ד”, זאת בתנאי שלא עברו 12 חודשים ממועד יצור הרכב.

 

עוד קובעת התקנה כי בעל תו הסוחר יחויב לספק ללקוח את כל המידע שנמסר לו מהיבואן על המכונית ולתדרך אותו אודות תפעולה. במידה וחלפו 12 חודשים מיום יצור הרכב ובעל תו הסוחר לא מכר את הרכב, היא תירשם על שם בעל תו הסוחר והוא יצוין כ"יד" ראשונה.

 

תקנות לחוד ומציאות לחוד? כבר הספקנו לשמוע בעבר, באופן רשמי, ממספר יבואני רכב שהם לא יתנו יד לדבר. לפי אותם יבואנים, הם ינפיקו שני מחירונים לחברות הליסינג. האחד לרכב חדש עבור ציי רכב, שיזכה בהנחת "הליסינג" הרגילה שהם נוהגים להעניק לאותן חברות ואילו עבור רכב חדש לצרכן הפרטי, יהיה מחיר שונה, כמובן ללא אותה הנחת "ליסינג" משמעותית המסתכמת לא פעם בהנחה של 20-30 אחוז ממחיר המחירון לצרכן הפרטי.

 

צריך לזכור בנוסף שלחברות הליסינג עצמן, שהן חברות ממונפות, אין אינטרס מיוחד למכור רכב חדש ללא רישום בעלות קודמת במחיר תחרותי, שכן כל ערך הצי שלהן מחושב לפי מחיר המחירון של רכב חדש לצרכן הפרטי, כך שלמכור בהנחה משמעותית זה צעד שהוא ירייה ברגל. עוד מקל בגלגלים של הרפורמה הזו, זו העבודה שרוב חברות הליסינג בישראל, הן בבעלות מלאה או חלקית של יבואני הרכב עצמם.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.