בעקבות תקנה חדשה של משרד התחבורה, חברות הליסינג יוכלו למכור רכב חדש כיד ראשונה ללא הערת החכר.

חברות הליסינג יהפכו לדילרים?

שר התחבורה ישראל כץ, חתם אתמול (יום ב') על תקנה חדשה המאפשרת, החל מחודש יוני הקרוב, לחברות ליסינג למכור רכב חדש "יד ראשונה" ללא הערת החכר וללא רישום בעלות קודמת המפחיתים את ערך הרכב.

 

כיום, חברות ליסינג אשר רצו למכור רכב חדש "0 ק"מ" נאלצו למכור את אותו רכב כרכב יד שנייה עם הערת "החכר", זאת למרות שמדובר ברכב חדש לחלוטין בדיוק כפי שהוא נמכר דרך היבואן. אישור התקנה תאפשר לחברות הליסינג להתחרות ביבואני הרכב.

 

עם אישור התקנה, המכונית החדשה תירשם תחילה על שם הסוחר המורשה מבלי שיונפק לה רישיון רכב והיא תוגדר כמכונית שרישיונה הופקד. בעלות הסוחר על המכונית לא תיכלל במניין הידיים של הרכב  ובעת העברת הבעלות ללקוח הפרטי הוא יירשם כ"יד" ראשונה.

 

התקנה הדשה קובעת עוד כי בעל תו סחר יחויב לספק ללקוח את כל המידע שנמסר לו מהיבואן על המכונית ולתדרך אותו אודות תפעולה. יצוין כי אם יחלפו יותר מ-12 חודשים מיום יצור הרכב ובעל תו הסחר לא ימכור את המכונית, ירשם הרכב על שם בעל תו הסחר והוא יצוין כ"יד".

 

את המשמעות בפועל ואת ההשפעה של המהלך המבורך הזה על שוק הרכב החדש הישראלי, נוכל ללמוד רק בפרספקטיבה לאחור, אך הצעד הזה עשוי להביא את השוק הישראלי למצב דומה המתקיים בשוק האמריקאי/אירופאי שם יבואן הרכב הוא המייבא והמפיץ ולא זה שמוכר בפועל את הרכבים. האם המהלך יביא לירידה במחירו של רכב חדש? לא בטוח.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.