מחלקת הספורט של רנו, דחסה לטוויזי החשמלית טכנולוגיה מעולם הפורמולה 1 שהפכה אותה למהירה כמו המגאן 265 החדשה.

טוויזי F1 קונספט

הטוויזי (Twizy) של רנו, היא מכונית (אם אפשר לקרוא לכך) חשמלית קטנה במיוחד, לשני נוסעים בלבד, המיועדת לשימוש עירוני (טווח של 80 ק"מ) המתחילה לתפוס תאוצה כפתרון לתחבורה נקייה בערים גדולות (גם בתל אביב) בשיטת השכרה לפי שעה.

 

ברנו רצו להשתעשע במעט עם הטוויזי ולשם כך, חברה חטיבת הספורט של רנו (RS) לחטיבת הפורמולה 1 של רנו ויחדיו, הם יצרו את הטוויזי F1 המשוגעת הזו. "שיגעון" הפורמולה 1 שעבר על הטוויזי מתחיל מהחוץ הלובש את כל הסממנים המאפיינים מכונית פורמולה 1 כדון כנף קדמית ואחורית, צמיגי סליקס בשרניים (את זה דווקא אין כבר בפורמולה 1) , פאנלים בתחתית המרכב לשיפור הזרימה והגדלת כוח ההצמדה, דיפיוזר אחורי ועוד.

 

ברנו לא עצרו עם הקוסמטיקה החיצונית, למרות שהטוויזי F1 לא מיועדת לייצור, והעמיסו על הטוויזי טכנולוגיה שנלקחה ישירות מפורמולה 1. כך שאם הטוויזי 80, עליה בנויה הטוויזי F1, בעלת מנוע חשמלי בהספק מרבי של 17 כ"ס בלבד, בגמר "הטיפול" ההספק המרבי עומד על 97 כ"ס וזאת על משקל של 564 ק"ג (לעומת 473 ק"ג של טוויזי הסטנדרטית).

 

את תוספת ההספק מעניקה לטוויזי F1 מערכת לניצול אנרגיה קינטית (KERS), בדיוק כפי שתמצאו כיום בכל מכונית פורמולה 1. בלחיצת על כפתור בהגה, המערכת מספקת תוספת של 80 כ"ס למשך של 13 שניות. זה מספיק לטוויזי הקטנה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בשש שניות בלבד, בדיוק כמו במגאן ספורט 265 החדשה. המהירות המרבית של הטוויזי F1 מוגבלת ל-110 קמ"ש לעומת 85 קמ"ש בטוויזי הסטנדרטית.

 

לשם ההשוואה, הלא הוגנת כמובן, מכונית פורמולה 1 אמיתית שוקלת כ-650 ק"ג ובעלת מנוע בהספק של 750 כ"ס.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.