שר התחבורה: שינוי אופן ההכשרה של תלמידי הנהיגה יקנה להם הבנה תעבורתית מעמיקה ויסודית ויהפוך אותם לנהגים טובים יותר בכבישים.

קבלת רשיון נהיגה מגיל 16 ותשעה חודשים אך עם יותר מגבלות מאלו הקיימות כיום

הכנסת אישרה היום (יום רביעי) בקריאה ראשונה את הרפורמה בהליך הכשרת הנהג כפי שהוגשה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. שר התחבורה ציין כי מדובר ברפורמה מהפכנית שנועדה להביא לשינוי בתרבות הנהיגה בישראל ולצמצם את מעורבותם של צעירים בתאונות דרכים.

 

על פי תוכנית שגובשה במשרד התחבורה יתבצעו לימודי הנהיגה בישראל, באמצעות מרכזי לימוד נהיגה מיוחדים (מל"נים) וישולבו בהם לימודים עיוניים של תורת הנהיגה. המל"ן הוא מרכז לימוד נהיגה שנועד להכשיר תלמידי נהיגה בשיטה חדשנית. תוכנית הלימודים כוללת שילוב של שיעורים מעשיים ושעורי השלמה עיוניים, המתבצעים בו זמנית, זאת, כחלק מתפיסה חדשנית של לימודי הנהיגה.

 

תוכנית הלימודים החדשה תתבסס על כרטיס תלמיד חדש שיכיל 52 מטלות מעשיות ו- 24 מערכי שיעור עיוניים, אותם ידרש התלמיד לבצע במשך תקופת הלימודים. שר התחבורה ציין כי שינוי אופן ההכשרה של תלמידי הנהיגה יקנה להם הבנה תעבורתית מעמיקה ויסודית שתאפשר להם לעמוד בהצלחה במבחני הנהיגה ותהפוך אותם לנהגים טובים יותר בכבישים" אמר כץ.

 

במסגרת הרפורמה ניתן יהיה להתחיל בלימודי הנהיגה בגיל 16 וחצי, בהתאם לתוכנית הלימודים שנקבעה על ידי המל"ן. בגיל 16 ותשעה חודשים ניתן יהיה לגשת לראשונה למבחן המעשי, במקום גיל 17 כיום, אולם הנהיגה תותנה בחובה ליווי של מלווה במשך שישה חודשים.

 

מי שיעבור את הבחינה בהצלחה יקבל "היתר נהיגה" מיוחד שיותנה בחובת ליווי של מלווה במשך שישה חודשים, הכוללים 3 חודשים של נהיגה ביום ובלילה ו- 3 חודשים נוספים של נהיגת לילה בלבד. משך הליווי לא יפחת מ- 50 שעות.

 

בתום תקופת הליווי יחתמו המלווה והנהג על הצהרה המאשרת את ביצוע הליווי ורק לאחר מכן יונפק לנהג רישיון נהיגה קבוע מטעם רשות הרישוי.

 

הרפורמה במערך לימודי הנהיגה הועברה לדיונים בועדת הכלכלה של הכנסת לקראת הכנתה ואישורה בקריאה שניה ושלישית.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.