הונדה חושפת את עתיד מערכות ההנעה שלה הכולל מנועי טורבו קטני נפח (VTEC TURBO) ותיבת 8 הילוכים DCT. הסיוויק טייפ R החדשה תוצע עם מנוע 2.0 טורב בהספק של מעל ל-280 כ"ס.

הונדה - מנועי טורבו קטני נפח ותיבת 8 הילוכים DCT

להונדה יש מנועים אטמוספריים מצוינים, אך כיום הם כבר נחשבים למיושנים למול הביצועים של מנועי הטורבו קטני הנפח. גם תיבת ה-5 הילוכים אוטו' המוכרת של הונדה כבר לא עומדת בתחרות מול התיבות כפולות המצמדים בכל הקשור לצריכת הדלק וניצול כוח המנוע.

 

היום (יום ד') הונדה פורסת בפנינו את עתיד מערכות ההנעה שלה הכולל שלושה מנועי טורבו קטני נפח: 1.0 ליטר, 1.5 ליטר ו-2.0 ליטר, וכן תיבת הילוכים כפולת מצמדים DCT בת 8 יחסי העברה. העתיד הזה לא רחוק כל כך והוא יתחיל כבר ב-2015 כאשר הסנונית הראשונה באירופה תוצג עם הסיוויק טייפ R החדשה שתוצע עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של מעל ל-280 כ"ס.

 

מנועי VTEC טורבו:

הונדה מציגה שלושה מנועי בנזין חדשים VTEC טורבו המרחיבים את משפחת מנועי Earth Dreams החדשה של הונדה הכוללת כיום רק את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו דיזל המשווק עם הסיוויק באירופה. כל המנועים כוללים הזרקת דלק ישירה ותזמון שסתומים משתנה VTEC וכן מערכת עצור/סע ויעמדו בתקן אירו 6. הערה: נתוני ההספק לא סופיים וכל המנועים יוצעו בהמשך בכמה גרסאות הספק.

 

המנוע הקטן בהיצע הוא מנוע שלושה צילינדרים טורבו בנפח 1.0 ליטר בעל הספק מרשים של 128 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ, נתונים שיכולים להתחרות בקלות במנוע ה-1.8 ליטר המוכר מהסיוויק. עם מנוע זה על רכבים קטנים יחסית כגון הג'אז או הסיוויק, צריכת הדלק תעמוד על כ-23.8 ק"מ לליטר. מנוע זה ישודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או CVT רציפה שתמשיך לשרת בהונדה.

 

מנוע הביניים בהיצע הוא מנוע 1.5 ליטר 4 צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 200 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ. המנוע הבכיר בהיצע שיוצע כאמור עם הסיוויק טייפ R החדשה הוא מנוע 2.0 ליטר טורבו 4 צילינדרים בהספק מרבי של "מעל ל-280 כ"ס" ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ. מנועי ה-1.0 ליטר ו-1.5 ליטר יכנסו להיצע הדגמים של הונדה לקראת סוף שנת 2015/תחילת 2016.

 

 

תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים – DCT:

להונדה ישנה תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים חדשה i-DCD שהוצגה לראשונה עם הונדה ג'אז 2014 החדשה. אל תיבה זו תצטרף בעתיד תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים מתקדמת במיוחד. החידוש העיקרי בתיבה למול תיבות כפולות מצמדים אחרות הוא שימוש בממיר מומונט ייחודי הנועד לאפשר נסיעה חלקה לחלוטין בין אם בזמן יציאה מהמקום או במהירויות נמוכות. התיבה תוצע עם מנופי העברה מגלגל ההגה כסטנדרט. לפי הונדה, התיבה החדשה תאפשר חיסכון של כ-8% בצריכת הדלק ושיפור של מעל 10% בביצועים לעומת תיבה אוטו' רגילה.

 

למרות התיבות החדשות, התיבה העיקרית שתשמש למעשה את רוב הדגמים העממיים של הונדה תהיה דווקא תיבה רציפה CVT חדשה. גם התיבה האוטו' המסורתית לא יוצאת לחלוטין מההיצע של הונדה אלא תשמש את הדגמים הגדולים יותר של הונדה המשווקים בארה"ב, לפחות עד שהתיבות כפולות המצמדים החדשות יתפקדו גם בעומס גבוה - מומנט גבוה.

 

הונדה תחשוף את המנועים החדשים ותיבת ההילוכים החדשה בתערוכת טוקיו הנפתחת ביום שישי הקרוב ה-22.11.

 

תגיות: הונדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.