הקונפט פולקסווגן T-Prime GTE הוא הצצה ראשונה לדור השלישי של הטוארג אשר יוצג בהמשך השנה.

2016 פולקסווגן T-PRIME GTE קונספט
פולקסווגן T-Prime GTE קונספט - הצצה לטוארג החדש.

פולקסווגן הציגה אמש בתערוכת הרכב של בייג'ין את הקונספט T-Prime GTE, המספק לנו הצצה ראשונה אל הדור השלישי של הטוארג – רכב הפנאי הגדול והבכיר של פולקסווגן. לפי פולקסווגן, הטוארג החדש יהיה הנציב הבכיר מתוך ליין של חמישה דגמי פנאי עתידיים למותג, כלומר אל הטוארג ואל הטיגואן יצטרפו עוד שלושה קרוסאוברים עתידיים.

 

כמו דגם הקונספט, הטוארג החדש יתבסס על פלטפורמת MLB של אודי המשרתת כיום את ה- Q7 החדש ואת רכב הפנאי החדש והראשון של בנטלי – הבנטיאגה. עם אורך של 5059 מ"מ, רוחב של 2000 מ"מ וגובה של 1708 מ"מ, הקונספט T-Prime GTE ארוך משמעתית ב-269 מ"מ ורחב ב-60 מ"מ מהדור השני של הטוארג, אך הוא נמוך ממנו ב-20 מ"מ.

 

הקונספט מציג את שפת העיצוב החדשה של פולקסווגן, שפת עיצוב אותה כבר פגשנו בלא מעט דגמי קונספט שפולקסווגן הציגה בשנתיים האחרונות – C קופה GTE לדוגמה. אמנם מדובר עדיין בקונספט, אך העיצוב החיצוני ניראה כמו של דגם המוכן כבר להיכנס לפס הייצור ואם כך יראה הטוארג החדש, צריך להודות שעיצובו מוצלח יותר מזה של ה- Q7 היוקרתי יותר. תא הנוסעים של ה- T-Prime קצת יותר קונספטואלי, אך גם הוא כניראה לא ממש רחוק ממה שנפשוג בדגם הייצור.

 

פולקסווגן T-Prime GTE קונספט - תא הנוסעים
תא הנוסעים ממשיך את מגמת המנימליזים ואת השימוש בשני מסכים גדולים עבור מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים.

כפי שהשם רומז, GTE, דגם הקונספט עושה שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין. בדגם הקונספט המערכת ההיברידית משלבת בין מנוע 2.0 ליטר TSI, בהספק מרבי של 248 כ"ס ומומנט מרבי 37.7 קג"מ, לבין מנוע חשמלי, בהספק של 134 כ"ס ומומנט מרבי של 35.6 קג"מ, המשולב בתיבת ההילוכים. ההספק הכולל של המערכת עומד על 375 כ"ס והמומנט המרבי על 71.2 קג"מ. יחידת ההנעה הזו משודכת לתיבת 8 הילוכים אוטו' ולמערכת הנעה כפולה קבועה.

 

לפי פולקסווגן, יחידת ההנעה הזו מספיקה לנתון תאוצה של 6.0 שניות 0-100 קמ"ש ולמהירות מרבית של 224 קמ"ש. צריכת הדלק בדגם במצב היברידי רגיל עומדת על 12.3 ק"מ לליטר, צריכת הדלק המשולבת בשקלול הטווח החשמלי עומדת על 37 ק"מ לליטר.

 

סוללות הליתיום-יון של הדגם מסוגלת לספק טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ, טעינת הסוללה משקע 220V רגיל דורשת המתנה של 8 שעות, שימוש בעמדת טעינה ייעודית בהספק של 7.2kW יקצר את זמן הטעינה לכדי שעתיים וחצי.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.