האלטו החדשה שתוצג בשבוע הבא, מרווחת יותר, איכותית יותר, מאובזרת יותר ותוצע עם אותו מנוע 1.0 ליטר שישודך לתיבה ידנית או רובוטית.

סוזוקי אלטו החדשה 2014

בשבוע הבא, סוזוקי תחשוף בבכורה עולמית בתערוכת הרכב של הודו (AUTO EXPO) את האלטו 2014 החדשה לשוק ההודי, שוק היעד העיקרי של הדגם. בהודו הדגם הנוכחי של האלטו שווק תחת השם A-STAR ואילו הדגם החדש ישווק כ-סלריו (Celerio).

 

האלטו החדשה מבוססת על הקונספט סוזוקי A-WIND שהוצג בשנה שעברה ובניגוד לדגם הנוכחי, האלטו החדשה תיוצר בתאלינד ולא בהודו. דגם הייצור שומר על מידות דגם הקונספט עם אורך של 3,600 מ"מ, רוחב של 1,600 מ"מ, גובה של 1,540 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,450 מ"מ – הגדול ביותר בסגמנט. לעומת האלטו הנוכחית, זו החדשה ארוכה ב-100 מ"מ, גבוהה ב-70 מ"מ ובעלת בסיס גלגלים ארוך יותר ב-90 מ"מ. גם נפח תא המטען גדל משמעותית – 235 ליטר לעומת 130 ליטר בדגם הנוכחי. נתונים אלו הופכים את האלטו החדשה לא רק למרווחת משמעותית מהדגם הנוכחי, אלא לאחת מכוניות המיני המרווחות בסגמנט, לפחות על הנייר. לא פחות חשוב, מאחור נמצא חלונות הנפתחים באופן מלא ולא חלקי כמו בדגם הנוכחי.

 

יש לציין שסוזוקי צפויה להציג שתי גרסאות לדגם (כפי שיונדאי עשתה עם ה-i10 החדשה), אחת לשווקים מתפתחים ואחת לאירופה, כך שיתכן והמידות (במיוחד בסיס הגלגלים) עשויות להיות שונות במעט מאלו של הדגם החדש שישווק כאן בישראל בהמשך השנה.

 

 

את הדשברד המיושן למראה והזול לתחושה של הדגם הנוכחי, מחליף אחד איכותי ומודרני יותר שברמות האבזור הגבוהות, יכלול מערכת שמע הכוללת כניסת USB, דיבורית BT ושליטה מההגה על מערכת השמע והטלפון. גם לוח המחוונים של הדגם הנוכחי שהרגיש כמו אחד מלפני 3 עשורים, הוחלף בלוח מחוונים מודרני למראה.

 

סוזוקי תמשיך להציע את הדגם עם אותו מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר של הדגם היוצא, עם הספק מרבי של 67 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 9.2 קג"מ ב-3,500 סל"ד. החידוש העיקרי בתחום זה הוא השידוך לתיבת הילוכים רובוטית (מצמד יחיד) במקום תיבת ה-4 הילוכים אוטו' של הדגם הנוכחי. כמובן שגם תיבת 5 הילוכים תוצע עם הדגם. ביצועים: 14.9 שניות 0-100 קמ"ש עם תיבה ידנית ו-15.4 שניות עם תיבה רובוטית זאת לעומת 14 שניות ו-17 שניות בהתאמה, בדגם הנוכחי. צריכת הדלק בדגם הידני לא השתנתה, אך בגרסה האוטו' צריכת הדלק השתפרה ועומדת על 23.1 ק"מ לליטר לעומת 19.6 ק"מ לליטר בדגם הנוכחי.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.