סובארו פורסטר החדש זכה בציון המרבי האפשרי במבחני הריסוק והוא הקרוסאובר הקומפקטי היחידי שזכה בציון מושלם במבחן הריסוק החדש של ה-IIHS האמריקאי.

סובארו פורסטר החדש - הקרוסאובר הבטוח ביותר

מוסד ה-IIHS האמריקאי, השייך לחברות הביטוח הגדולות בארה"ב, פרסם השבוע את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון שביצע המוסד לקרוסאוברים קומפקטיים כדוגמת קיה ספורטאז', מאזדה CX-5 וסובארו פורסטר החדש.

 

סבב המבחנים האחרון כלל בתוכו את מבחן הריסוק החזיתי החדש, בו רק 25% מחזית הרכב מרוסקת אל מחסום קשיח, לעומת 40% במבחן הריסוק החזיתי הרגיל. כאשר החל המוסד לערוך את המבחן החדש לפני כשנה, כל המכוניות שנבחנו הציגו ציונים נמוכים במיוחד (רובן נכשלו), למעט דגמי וולוו, במיוחד S60 וה-XC60, וכן הונדה אקורד. לפי הארגון, תאונות בהן רק חלק קטן מחזית הרכב סופג את אנרגיית ההתנגשות אחראיות לכ-25% מנפגעים קשה וההרוגים בתאונות הדרכים.

 

סובארו פורסטר החדש, הוא הקרוסאובר הקומפקטי הראשון אשר זוכה בציון מושלם בכל המבחנים, כולל במבחן החדש ומה שהעניק לדגם את אות "הבחירה הבטוחה +” - דירוג הבטיחות הגבוה ביותר של הארגון. למעשה, עד היום רק שני דגמים בלבד זכו בציון משולם במבחן החדש, וולוו XC60 וסובארו פורסטר החדש. קרוסאובר נוסף שזכה באות "הבחירה הבטוחה +” הוא מיצובישי אאוטלנדר ספורט (מיצובישי ASX) שאמנם לא זכה בציון 'טוב' במבחן החדש, אך הוא הציג רמת בטיחות כוללת גבוהה במיוחד.

 

 

פאוזה: מבחן הריסוק של מוסד ה-IIHS הוא מהמחמירים ביותר כיום וכולל 5 מבחני ריסוק (צד, התהפכות, אחור ושני מבחני חזית) כאשר כל מבחן מחולק למספר סעיפים שעל כל אחד מהם מקבל הרכב ניקוד. הניקוד לכל מבחן(ממוצע)/סעיף הוא: 'טוב', 'מתקבל', 'גבולי' ו'גרוע'. בכדי לזכות בציון "הבחירה הבטוחה +”, רשימה בה נכללים כיום רק 20 דגמים בלבד מתוך מאות הדגמים שנבחנו ע"י המוסד, על הרכב להשיג ניקוד "טוב" בארבעה מבחנים ולפחות "מתקבל" במבחן החמישי.

 

שאר הדגמים במבחן, הציגו ציונים נמוכים במבחן החדש עם ציונים של בין 'גבולי' ל-'גרוע', אך כולם זכו באות "הבחירה הבטוחה" (ללא ה-+) וברשימה זו ניתן למצוא את ב.מ.וו X1, ביואיק אנקור, פורד אסקייפ (פורד קוגה), יונדאי ix35, קיה ספורטאז' הונדהCR-V החדש, מאזדה CX-5 ופולקסווגן טיגואן. גם טויוטה RAV4 החדש נבחן וזכה לאות “הבחירה הבטוחה”, אך לבקשת טויוטה, הדגם לא נבחן במבחן החדש שכן החברה ביקשה לשפר את הרכב והוא יבחן שוב בקרוב. לרשימת הציונים המלאה.

 

עדכון (01.08.2013): מיצובישי אאוטלנדר החדש, מצטרף לפורסטר החדש כקרוסאובר הבטוח ביותר כאשר גם לו ציון מרבי בכל מבחני הריסוק, כולל במבחן החדש.

 

למרות החשיבות הגדולה של בטיחות הרכב בהפחתת מספר ההרוגים והנפגעים בתאונות הדרכים, משרד התחבורה מתעלם מנושא זה ולא מחייב את יבואני הרכב בפרסום תוצאות מבחני הריסוק (כאשר הן זמינות), בין אם של ארגון EuroNCAP האירופאי או IIHS האמריקאי. תוצאות מבחני הריסוק הן למעשה הכלי היחידי המאפשר לצרכן, שחלק נכבד ממנו כלל אינו מודע למבחנים אלו, לקבל מושג לבטיחות הרכב אותו הוא עומד לרכוש ובמידה רבה, גם את סיכויי ההישרדות שלו בזמן תאונה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.