הרכבת הקלה תפעל במתכונת מצומצמת של 14 רכבות ובמשך שבועיים הנסיעה תהיה חינם.

הרכבת הקלה בירושלים תחת לפעול ביום שישי הקרוב

בשורה משמחת לירושלמים, החל מיום שישי הקרוב 19.08 תחל הרכבת הקלה להסיע נוסעים במתכונת זמנית ובחינם. משרד התחבורה אישר הבוקר ( ג) להתחיל ביום שישי הקרוב בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות.

 

בשבועיים הקרובים הנסיעות בחינם בהתחלה ייסעו רק 14 רכבות כדי לשמור מרחק בטיחות ביניהן, עד להשלמת מערכות הבקרה וההעדפה ברמזורים. פריסת המערך התנועה החדש של 51 קווי האוטובוסים. רק לאחר השלמת הרכבת הקלה. השר כץ: הרכבת הקלה תלך ותשתפר. לירושלמים מגיע סוף סוף לנסוע ברכבת הקלה.

 

יצויין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת.

 

עפ"י התכנון, ייסעו  14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות  ההעדפה ברמזורים.

 

מערך התנועה החדש שייחנך בירושלים:

  • קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
  • 6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
  • רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
  • 23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
  • 60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
  • חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
  • כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
  • שלטי מידע  אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה  בזמן אמת

 

שר  התחבורה ישראל כץ ברך הבוקר על ההחלטה ואמר כי לאחר שנים של עבודות הקמה ושנה וחצי של הרצה טכנית, הגיע הזמן להתחיל בנסיעות עם הנוסעים. "אני מברך את סיטי פס על המאמץ. היינו חייבים להפסיק את הדחיות הבלתי נגמרות ולאפשר לתושבים בירושלים לממש את חווית הנסיעה ברכבת החדישה. זאת לאחר שנים רבות שהמתינו והקריבו בנוחות החיים והתנועה שלהם בעיר", אמר השר כץ והוסיף: כץ הביע את בטחונו כי הזכיינית קבוצת סיטי פס תעשה כל שביכולתה להשלים את המערכות ולהרגיל את הציבור בחוויית הנסיעה ברכבת וכי עיריית ירושלים והנהלת משרדו יעשו כל שביכולתם כדי להפעיל את הרכבת הקלה במלואה בתוך מס' שבועות.

 

מנכל משרד התחבורה אמר הבוקר כי "מאמץ בניה של 6 שנים והשקעה של כ-5 מיליארד ₪ מתקציב המדינה והעירייה מתחיל לשאת פירות ובקרוב נגיע, יחד עם הנוסעים, לרמת הפעלה טובה. נכון, נדרש לעוד כמה חודשי סבלנות, וייתכן שיהיו עוד תקלות ועיכובים, אך בסופם נקבל את מערך התנועה הטוב ביותר וברמה בין לאומית.

 

יצויין כי עפ"י הסיכום תשלים סיטיפס גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא אצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.