ה- GTI של יונדאי: יונדאי i30 N נחשפת

2018 יונדאי i30 N
יונדאי i30 N - התשובה של יונדאי לגולף GTI.

יונדאי i30 N היא המתחרה של יונדאי לגולף GTI. היא תשווק עם מנוע 2.0 טורבו בהספק מרבי של עד 275 כ"ס המספק נתון תאוצה של 6.1 שניות.

 

כשנתיים לאחר שיונדאי הצהירה על פתיחתה של חטיבת N, חטיבת הביצועים של החברה, יונדאי חושפת היום (ה') את גרסת הביצועים של ה-i30 החדשה, יונדאי i30 N, המתחרה של יונדאי לדגמים כגון גולף GTI, רנו מגאן RS, פוקוס ST ועוד.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

בראש חטיבת N של יונדאי עומד מהדס בכיר לשעבר בחטיבת M המהוללת של ב.מ.וו, מה שמראה על רצינות כוונותיה של יונדאי לזכות בהילה ספורטיבית ולהיות שווה בין שווים - פשוט זה לא הולך להיות. כחלק מתהליך הפיתוח, הדגם בילה מעל ל-9600 ק"מ על מסלול הנורבורגרינג הגרמני, כלומר מעל ל-400 הקפות מלאות של המסלול – לא מעט!

בחזיתה של ה- i30 N נמצא מנוע 2.0 ליטר טורבו T-GDI שיוצע בשני הספקים והמשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית, בלבד: 250 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 36 קג"מ בין 1,450-4,500 סל"ד ובדגם הבכיר ההספק המרבי עומד על 275 כ"ס. לפי יונדאי, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.4 שניות בדגם הבסיס או 6.1 שניות בדגם הבכיר. לדגם הבסיס נתון תאוצה זהה לגולף GTI המחודשת, לה הספק מרבי של 230 כ"ס ומומנט מרבי דומה.

 

יונדאי i30 N תא הנוסעים
עיצוב אירופאי מאופק.

יונדאי i30 N מבוססת על פלטפורמה משודרגת ומחוזקת של ה-i30 החדשה, נמוכה יותר ב-4 מ"מ, ובכל פינות הרכב נמצא בולמים אדפטיביים עם חמישה מצבי כיול לבחירת הנהג. הבחירה בכל מצב נעשית דרך כפתור ייעודי בגלגל ההגה וכל מצב שולט בנוסף גם על תגובות המנוע, כיול בקרת היציבות, תגבור ההיגוי וגז הביניים האוטומטי. בקרת היציבות בדגם ניתנת לניתוק מוחלט ובחירה בחבילת ביצועים מוסיפה דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית (כמו ב-GTI).

 

עיצוב הפגושים או הקליפרים באדום עם הכיתוב N אמנם לא מותירים ספק כי מדובר בגרסת ביצועים, אך כדגם המיועד בעיקר לשוק האירופאי, ה-i30N גם לא "צועקת" שהיא כזו. איפוק רב יותר, כמו בגולף GTI, נרשם בתא הנוסעים בו עיקר השוני לעומת הגרסאות הרגילות נמצא בשני כפתורים ייעודיים על גלגל ההגה, מושבי ספורט אוחזים ועוד מספר אלמנטים קטנים המזכירים לאוחז בהגה שהוא נוהג בגרסת הביצועים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (8)

קבל התראות על תגובות חדשות:
  • ואאט דה פאק

    בדיחה טובה. אני רק רואה את הסמל "יונדאי" אני נגעל.

    כתובת URL מקוצרת:
  • שי

    חבל שיש רק גרסה ידנית.

    כתובת URL מקוצרת:
  • אלי המהיר

    מכוערת!
    בלי ציניות כל הכבוד ליונדאי שנכנסה לתחום הספורטיביות.
    אבל זאת רק ההתחלה ויש להם בתחום הזה עוד מה ללמוד ולהעתיק.
    הרכב מכוער ולא מעניין מספיק מבחוץ ומבפנים ואני מניח שהמנוע לא יעמוד בסטנדרט של גולף GTI או פוקוס RS וחברותייהן

    כתובת URL מקוצרת:
  • יוני

    אלי המהיר

    דווקא נראית לא רע לדעתי, אפילו בצבע המיוחד/שונה הזה. בהחלט יהיה מעניין לראות את היכולות של הדגם הזה, האם זה חיקוי של משהו או שאולי, סוף סוף, יונדאי הלכה כאן על משהו מקורי. אני מקווה שזה שהביאו בכיר מחטיבת M של ב.מ.וו זה לא רק לכותרת אלא ליכולות בפועל.

    כתובת URL מקוצרת:
  • תלתן ירוק

    גולייטה תלתן 2015 עדין נותנת לה בראש , גם לגולף - GTI החדשה
    6 שניות למאה ובלי רעש מזויף מהרמקולים אלא 100% אלפא !

    כתובת URL מקוצרת:
  • אושר

    תלתן ירוק

    זה שיש לך תלתן לא אומר שהיא לא כל שבועיים במוסך , זה אחד .
    שניים גולף gti ידנית משאירה הרבה מאד רכבים מאחוריה .
    שלוש ואחרון , כשהיא תגיע לארץ היא תעמוד במחיר לדעתי כמו הgti לפחות 250 אלף וזה רכבים יקרים

    כתובת URL מקוצרת:
  • א

    אושר

    למה תמיד במוסך ?
    לא מכיר שהאלפא בעיתית תאמת
    אתה טועה

    כתובת URL מקוצרת:
  • אלי תל אביב

    אושר

    ג'ולייטה תילתן רכב מהנה ואמין מאוד עם ביצועים טובים!!!!!!!! למה להשמיץ ?

    כתובת URL מקוצרת: