וולוו חושפת את מערכות הבטיחות החדשות והמתקדמות שישרתו את ה-XC90 החדש אשר יוצג בחודש הבא.

וולוו XC90 החדש

וולוו היא שם נרדף לבטיחות ואת ה-xc90 החדש אשר ייחשף בחודש אוגוסט הקרוב, וולוו שואפת להפוך למכונית הבטוחה בעולם באמצעות שלל מערכות בטיחות מתקדמות שחלקן, ראשונות מסוגן בעולם.מערכות הבטיחות האקטיביות החדשות נועדו למנוע מראש אפשרות של תאונה או להפחית את הפגיעה בנוסעים במידה וזו תתרחש.

 

לראשונה בעולם, וולוו מציגה מערכת בלימה אוטו' למפגש כבישים כחלק ממערכת City Safety . כל מערכות הבלימה האוטו' כיום מסוגלות למנוע התנגשות רק מול רכב (או הולך רגל במערכות מתקדמות יותר) הנמצא בנתיב הנסיעה הישר של הרכב. המערכת החדשה של וולוו מסובלת לבלום את הרכב גם כאשר הרכב מבצע פנייה ובכך להימנע מתאונות האופייניות למשל לערים צפופות.

 

מערכת בטיחות נוספת שהיא ראשונה בעולם, היא מערכת לזיהוי והגברת בטיחות הנוסעים בעת ירידה מנתיב הנסיעה לשוליים עקב עייפות, ראות לקויה או הסחת דעת. בארה"ב לדוגמה תאונות מסוג זה אחראיות לכ-50 אחות מההרגים בתאונות דרכים. כאשר המערכת מזהה מצב שכזה, היא מספקת לנהג התראה קולית או וויזואלית, היא מהדקת אוטו' את חגורות הבטיחות ומנפחת כריות במושבים למניעת פגיעות עמוד שדרה. המערכת הזו מתווספת למערכות נוספות שנועדו למנוע מקרים כאלו כגון מערכת שמירה על נתיב הנסיעה ומערכת זיהוי עייפות או חוסר ערנות של הנהג.

 

וולוו XC90 החדשה יצויד במערכות בטיחות נוספות רבות, כולל מערכת קדם תאונה אחור-לפנים המזהה אפשרות להתנגשות מאחור ומותחת אוטו' את חגורות הבטיחות, מפעילה את מאותתי החירום ומתריעה לנהג על האפשרות לתאונה.

 

מערכות נוספות הן מערכת נסיעה אוטו' בפקקים כאשר המערכת עוקבת אחר הרכב לפנים (כולל סיבוב ההגה), מערכת זיהוי תמרורים מורחבת, מערכת מתקדמת למניעת התהפכות, מערכת זיהוי עצמים באזורים מתים ועוד.

 

באמצעות שימוש נרחב יותר בפלדת בורון סביב תא הנוסעים, וולוו מציינת שהדור החדש של ה-XC90 בעל פלטפורמה קשיחה יותר פי 5 מהדגם היוצא.

 

לפי וולוו, ה-XC90 החדש יהיה מהרכבים הבטוחים בעולם אם לא הבטוח ביותר. כל מערכות הבטיחות החדשות שוולוו מציגה הן חלק בלתי נפרד מהחזון של וולוו שעד שנת 2020, לא יהיו הרוגים או פצועים במכונית חדשה של וולוו.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.