פיג'ו 308 החדשה מכוונת ישירות אל הגולף של פולקסווגן עם עיצוב "מיניוואני" דומה, תא נוסעים מנימליסטי ויוקרתי ומנועי טורבו חדשים.

פיג'ו 308 החדשה - שואפת להיות התשובה הצרפתית  הגולף הגרמנית

פיג'ו 308 החדשה נחשפה לראשונה לפני מספר שבועות. מגזין הרכב הצרפתי largus.fr, מספק לנו הצצה נוספת אל המשפחתית האצ'בק החדשה והחשובה הזו של פיג'ו. פיג'ו תוצג בבכורה עולמית בתערוכת פרנקפורט, אז גם צפויה להצטרף גרסת הסטיישן SW של הדגם החדש.

 

308 החדשה משנה כיוון בעיצובה לעומת ה-308 הנוכחית וה-307 עם הצגת עיצוב "כבד" וגרמני למראה, כמעט גולפאי עם קורת C רחבה, אך כמובן כזה שלא נעדר את אותן נגיעות "השיק הצרפתי" המרככות את העיצוב הכוחני/ריבועי משהו. אין ספק שפיג'ו, שקצת הלכה לאיבוד בכל הקשור לעיצוב בעשור האחרון, חוזרת לעצמה ובגדול.

 

השם נשאר (בהתאם לסטרטגיית שמות הדגמים החדשה של פיג'ו) אך מדובר במכונית חדשה לחלוטין, היושבת על פלטפורמת EPM2 המודולרית החדשה של קבוצת PSA. יחד עם מידות שלא השתנו במיוחד (4.25 מטר אורך ו-1.46 מטר גובה, בסיס הגלגלים עדיין לא נחשף), פיג'ו 308 החדשה תהיה קלה בממוצע בכ-140 ק"ג מהדגם היוצא. כפי שניתן לראות בוידאו ולפי דף הנתונים, נפח תא המטען עצום ביחס להאצ'בק משפחתית (470 ליטר), אך חבל שקיפול המשענות מאחור לא מספקות תא מטען שטוח ושימושי יותר.

 

 

תא הנוסעים הוא המשך ישיר- קיצוני אף יותר - למינימליזם שפגשנו ב-208. כאשר הכפתורים היחידים שהנהג פוגש הם אלו שעל גלגל הגה ועוד מספר מועט במיוחד על הקונסולה המרכזית, אפילו תפעול מערכת בקרת האקלים נעשה דרך המסך בלבד. עיקר תפעול האבזור נעשה דרך מסך מגע מרכזי גדול (“9.8). מינימליזם זה טוב, כל התפעול מרוכז במקום אחד גבוה עיני הנהג כך שעיניי הנהג עסוקות פחות בלחפש את הכפתור הנכון והסחת הדעת פחותה כתוצאה מכך. למרות זאת, העברת תפעול מערכת בקרת האקלים באמצעות מסך המגע בלבד, בהחלט דורש את מבחן המציאות שכן לרוב, זה לא אידאלי. מצד שני, איך אפשר בלי מוזרות צרפתית חיננית? אותה נמצא גם בלוח המחוונים כאשר מחט שעון הלס"ד נעה בכיוון הפוך לכיוון מחט שעון המהירות, עוד נושא הדורש את מבחן המציאות (מצד שני, אולי בשל המרחק בין שני השעונים יש בזה היגיון?). כפי שניתן לראות, גם כאן ישנו הגה קטן שוטר כמו ב-208 וגם כאן אל לוח המחוונים מביטים מעל ההגה ולא דרכו כמקובל. את אותו מסך מרכזי ואת אותה גישה מינימליסטית, נפגוש בקרוב גם בסיטרואן C4 גרנד פיקאסו החדש.

 

בתחום המנועים, פיג'ו עדיין לא פרסמה כל פרט טכני, אך אנחנו יודעים לספר שהמנוע המרכזי של הדגם, לפחות בכל הקשור לשוק הישראלי, צפוי להיות מנוע 1.2 ליטר טורבו שלושה צילינדרים בהספק מרבי של בין 110-130 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ. ועוד יותר חשוב מכך, תיבת ה-AL4 מוסרת את נשמתה לבורא, לפחות בכל הקשור ל-308 החדשה, והדגם יצויד בתיבת 6 הילוכים אוטו' (על פי מקורות זרים אין עדיין אישור רשמי לתיבה החדשה). מנועים נופים הצפויים לשרת את הדגם הם 1.2 ליטר אטמוספרי 82 כ"ס, 1.6 ליטר Vti בהספק של 120 כ"ס, 1.6THP עם 155 כ"ס וכמובן שאנו מצפים גם לגרסת ביצועים עתידית שתתחרה בגולף GTI ושות'.

 

peugeot-308_2014__0f
peugeot-308_2014__0f
peugeot-308_2014__03
peugeot-308_2014__03
peugeot-308_2014__04
peugeot-308_2014__04
peugeot-308_2014__07
peugeot-308_2014__07
peugeot-308_2014__08
peugeot-308_2014__08
peugeot-308_2014__10
peugeot-308_2014__10
peugeot-308_2014__12
peugeot-308_2014__12
peugeot_308_1
peugeot_308_1
peugeot_308_5
peugeot_308_5
peugeot_308_6
peugeot_308_6
peugeot_308_7
peugeot_308_7
peugeot_308_8
peugeot_308_8
peugeot_308_9
peugeot_308_9
peugeot_308_10
peugeot_308_10
peugeot_308_11
peugeot_308_11
peugeot_308_13
peugeot_308_13
peugeot_308_14
peugeot_308_14
peugeot_308_15
peugeot_308_15
peugeot_308_16
peugeot_308_16
peugeot_308_17
peugeot_308_17
peugeot_308_18
peugeot_308_18
peugeot_308_20
peugeot_308_20
peugeot_308_21
peugeot_308_21
peugeot_308_22
peugeot_308_22
peugeot_308_23
peugeot_308_23
peugeot_308_24
peugeot_308_24
peugeot_308_25
peugeot_308_25
peugeot_308_26
peugeot_308_26
peugeot_308_27
peugeot_308_27
peugeot_308_28
peugeot_308_28

תגיות: פיג'ו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.