חברת הליסינג אלבר, החלה בשיווק מקביל של דגמי טויוטה והונדה, קאמרי היברידית למשל תוצע במחיר של 180 אלף שקל, 60 אלף שקל פחות מהיבואן הרשמי.

טויוטה קאמרי היברידית

חברת אלבר מוכרת מתחום הליסינג בעיקר, אך כעת היא עושה את הצעד המשמעותי ביותר אולי בשוק הרכב הישראלי כאשר היא החלה למכור היום (יום ג') דגמי טויוטה והונדה חדשים ביבוא מקביל. אמנם איילון מוטורס היא הראשונה שהחלה ביבוא מקביל (של דגמי פורד) בהתאם לרפורמה של שר התחבורה ישראל כץ, אך אין להשוות בין סוכנות קטנה עם אולם תצוגה אחד לבין אחת מחברות הליסינג הגדולות בישראל עם 48 סניפים ברחבי הארץ (4 בלבד למכירת רכב חדש).

 

אלבר תשווק בתחילה מספר דגמים מצומצם של טויוטה, הונדה ולקסוס (בהמשך השנה), רובם לא משווקים בישראל ע"י היבואן הרשמי של טויוטה ולקסוס יוניון מוטורס או ע"י מאיר יבואנית הונדה. אלבר תטפל ברכבים ברשת המוסכים שלה ותעניק אחריות מלאה של 3 שנים ו-5 שנים למערכת היברידית.

 

מדגמי טויטה, החברה תשווק את הפריוס C ההיברידית שתוצע במחיר של כ-120 אלף שקל. הפריוס C (נקראת גם פריוס אקווה) משווקת בעיקר ביפן וארה"ב, היא גדולה במעט מהיאריס עם בסיס גלגלים של 2.55 מטר לעומת 2.50 מטר ביאריס ואורך של 4.0 מטר לעומת 3.88 מטר ביאריס. היא נושאת אותה אותה מערכת הנעה היברידית של היאריס ההיברידית עם מנוע 1.5 ליטר ומציעה צריכת דלק של 21.2 ק"מ לליטר (לפי תקן EPA האמריקאי המחמיר יותר מזה האירופאי המפורסם בישראל).

 

אלבר תשווק גם את הפריוס הרגילה וכן את הפריוס V שהיא גרסת החמישה מושבים האמריקאית של הפריוס פלוס שבעה מושבים המשווקת כאן בישראל. מחירה של הפריוס הרגילה יעמוד על 145 אלף שקל ומחירה של הפריוס V על 160 אלף שקל, זאת לעומת 155 ו-175 אלף שקל בהתאמה של הדגמים המשווקים ע"י יוניון מוטורס.

 

טויוטה קאמרי היברידית, להיט היבוא האישי, תשווק ע"י אלבר גם כן ותוצע במחיר של 180 אלף שקל, 60 אלף שקל פחות ממה שיוניון מוטורס דורשת מכם. לדגם מערכת הנעה היברידית על בסיס מנוע 2.5 ליטר, עם הספק כולל של 200 כ"ס וצריכת דלק של 20 ק"מ לליטר.

 

דגם נוסף שאלבר תשווק וגם הוא חביב היבוא האישי זה המיניוואן בגודל מלא טויוטה סיינה עם 7-8 מושבים. הדגם שיוצע במחירים של בין 220-270 אלף שקל ישווק עם מנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר בהספק של 266 כ"ס . הדגם המאובזר ביותר יוצע עם דלתות צד ותא המטען חשמליות, אותן ניתן לפתוח ולסגור גם דרך השלט. אלבר תשווק גם את הונדה אודיסי, המתחרה של הסיינה, שיוצע במחיר של כ-260 אלף שקל.

 

דגם נוסף של טויוטה הוא רכב הפנאי טויוטה היילנדר 7 מושבים. הדגם ישווק עם מנוע 2.7 ליטר 185 כ"ס והנעה קדמית במחיר של 255 אלף שקל. גרסת ההנעה הכפולה של הדגם עם מנוע 270 כ"ס תשווק במחיר של 290 אלף שקל.

 

הונדה אקורד היברידית אמריקאית: אלבר תשווק את הגרסה ההיברידית של האקורד האמריקאית (השונה והגדולה יותר מזו האירופאית) המוצעת עם מערכת הנעה היברידית בהספק של 193 כ"ס וצריכת דלק של 19 ק"מ לליטר. מחיר הדגם בהתאם לרמת האבזור יעמוד על בין 200-220 אלף שקל.

 

בהמשך, אלבר תציע גם את הטנדר גדול הממדים של טויוטה, הטאקומה, וכן את הונדה סיווק קופה האמריקאית. לקראת סוף השנה, אלבר תחל לשווק את הלקסוס ES ההיברידית, מכונית בגודל של הלקסוס GS אף פשוטה ממנה משמעותית (למרות עיצוב דומה) ועם הנעה קדמית ולא אחורית (מחירה בארה"ב זהה למחירה של הלקסוס IS הקטנה יותר). עוד בסוף השנה, אלבר תציע גם את רכב הפנאי לקסוס RX.

 

כאמור, רוב הדגמים שאלבר תשווק הם דגמים שלא משווקים בישראל ע"י היבואן הרשמי, רובם דגמים יקרים יחסית וחלקם, כמו הקאמרי ההיברידית או הפריוס, הם דגמים בסוף חייהם כאשר קאמרי חדשה כבר הוצגה לאחרונה בארה"ב ופריוס חדשה תוצג לקראת סוף השנה. בנוסף, בדגמים מקבילים יש להשוות את רמת האבזור שכן זו לבדה, יכולה להשפיע על המחיר בעשרות אלפי שקלים לכאן או לכאן. מהצד השני, אף אחד לא מנע מהיבואן הרשמי לייבא את הדגמים האלו עד היום ואף אחד לא קיבל הנחה של 60 אלף שקל על קאמרי היברידית בסוף חיי הדגם (אולי חברות הליסינג?). טוב שיש כיום אלטרנטיבה לרוכשים שללא ספק, תחייב את היבואנים הרשמיים לבצע מהלכי הוזלת מחירים למרות שכרגע, הם כניראה יסתכלו מהצד, ילמדו את "האויב" ויגיבו בהתאם בהמשך הדרך.

 

מקור לידיעה: "ממון", ידיעות אחרונות.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.