המהנדס הראשי של המקלארן F1 האגדית עושה פנייה של 180 מעלות ומייצר את העירונית הקטנה ביותר

גורדון מאריי T25 - עירונית קטנה וחכמה

 

איך שגלגל מסתובב לו, גורדון מאריי המהנדס הראשי של המקלארן F1, לאחר שפרש ממקלארן, החל לעסוק בפיתוח רעיונות לפתרונות תחבורה עירוניים. הסנונית הראשונה והרשמית היא ה- T.25, מכונית עירונית קטנה, כמה קטנה? מאוד, 3 מושבים, 2.40 מ' אורך (קצה ב-10 ס”מ מסמארט לשתיים, 1.30 מ' רוחב, 1.40 מ' גובה ומשקל נוצה של 575 ק"ג, קלה מסמארט ב-155 ק”ג.

 

ל- T25 מנוע 660 סמ"ק אחורי, כמו בסמארט, בהספק של 51 כ"ס, התרגום של זה במספרים: 145 קמ"ש, 16.2 שניות 0-100 קמ"ש, פליטת CO2 של 86 גרם/ק"מ וצריכת דלק משולבת של 26.2 ק"מ לליטר. מעבר להיותה קטנה, גורדון מאריי לא שכח מהיכן הוא בא וה-T25 אמורה להיות גם מהנה לנהיגה.

 

ה-T25 בעלת 4 מתלים עצמאיים, ABS, מערכת ברקת יציבות ומשיכה, כרית אוויר אחת ואזורי קריסה, מלפנים ומאחור. שלדת ה- T25 נבנתה בהשראת פורמולה 1, משם הגיע מאריי והיא כוללת תא נוסעים הבנוי ממסבך פלדה ורצפה מחומרים מרוכבים שאמורים לספק חוזק מבני גם נגד פיתול וגם במקרה של תאונה.

 

ה- T25 היא חלק מקונספט סביבתי שלם של מאריי ולכן גם במפעל המייצר אותה לפי תהליך ייצור מקורי הנקרא iStream שחותך בהשקעה הכספית, בגודל המפעל ובאנרגיה הנדרשת לייצור הרכב.

 

לפי גודלה, ה-T25 כמו הסמארט והטויוטה IQ, מאפשרות חניה במאונך למדרכה, ההבדל הוא, שתכנון הדלתות של ה-T25 מאפשר יציאה נוחה מהרכב גם כשהחניה צפופה שכן, כל תא הנהג נפתח כלפי מעלה. המושבים האחוריים מתקפלים מה שמאפשר להגדיל את נפח תא המטען מ- 160 ליטר ל- 720 ליטר מאוד שימושיים.

 

ה- T25 צפויה לצאת לשוק רק בעוד שנתיים מהיום.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.