סקודה סקאלה
סקודה סקאלה - המשפחתית האצ׳בק החדשה של סקודה.
סקודה סקאלה
סקודה סקאלה - המשפחתית האצ׳בק החדשה של סקודה.

סקודה מספקת פרטים ראשונים על הסקאלה, המשפחתית האצ׳בק החדשה של סקודה.

 

לאחר שסיפרה לנו כי הסקאלה תחליף את הראפיד בשם ובדגם, סקודה מספקת לנו הצצה ראשונה אל המשפחתית האצ׳בק החדשה שלה, תחת מעטה של הסוואה. סקודה תחל בשיווקה של הסקאלה במהלך המחצית הראשונה של 2019.

 

סקודה סקאלה מבוססת על פלטפורמת MQB A0, הפלטפורמה של קבוצת פולקסווגן לרכבים קומפקטיים, משמשת כיום דגמים כגון הפולו והאיביזה החדשות. לדגם אורך של 4,362 מ״מ, רוחב של 1,793 מ״מ, גובה של 1,471 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,649 מ״מ. בהשוואה לראפיד ספייסבק, הסקאלה ארוכה יותר בכ-60 מ״מ רחבה יותר בכ-90 מ״מ ולבסיס הגלגלים נוספו כ-47 מ״מ. מידות משפחתיות למהדרין.

 

סקודה סקאלה
מחליפת הראפיד הופכת למשפחתית של ממש.

נפח תא המטען, כמו ברוב דגמי סקודה, גדול ועומד על 467 ליטר וניתן להגדילו לנפח של 1,410 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

 

בתא הנוסעים של הדגם, עם עיצוב בהשראת הקונספט Vision RS, נוכל למצוא מערכת מולטימדיה בשלושה גדלים, בהתאם לרמת הגימור, של ״6.5 בדגמי הבסיס, ״8 בולרו ועד ל-״9.2 עם ניווט ותפעול באמצעות מגע בלבד. באמצעות אפליקציה ייעודית ניתן לפתוח או לסגור את הרכב האמצעות המכשיר הסלולרי ומערכת המולטימדיה החדשה כוללת e-SIM, המייתר את הצורך בתוספת של כרטיס SIM רגיל וכל העדכונים למערכת יתבצעו דרך האוויר ללא צורך לגשת למרכז השירות. בנוסף נמצא, כאופציה, לוח מחוונים דיגיטלי ״ Virtual Cockpit״ בגודל של ״10.25. 

 

בסקודה מציינים כי מרווח הברכיים והראש בדגם זהה למרווח הברכיים באוקטביה, אך מרחב המרפקים צר לעומת האוקטביה ב-24 מ״מ (1,425 מ״מ). במרכז המושב האחורי נוכל למצוא יציאות מיזוג מרכזיות. ברשימת האבזור של הדגם נוכל למצוא אבזור כגון וו גרירה עם קיפול חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, מטריה בדלת הנהג ועוד.

היצע המנועים בסקאלה כולל את המנועים המוכרים של קבוצת פולקסווגן: 1.0TSI עם 95 או 115 כ״ס, 1.5TSI עם 150 כ״ס ו-1.6TDI דיזל עם 90 כ״ס. המנועים ישודכו לתיבת 5-6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG. פחות רלוונטי לשוק המקומי שלנו, אך הדגם ישווק גם בגרסת גז טבעי דחוס 1.0 G-TEC.

 

סקודה תאפשר לרוכשי הסקאלה לבחור בשלדת ספורט (Sport Chassis Preset), גרסה זו כוללת הנמכת מרכב של 15 מ״מ, ובולמים עם שני מצבי כיול, רגיל או ספורטיבי, הנשלטים באמצעות בורר מצבי נהיגה במסך המולטימדיה. לא מדובר בבולמים אדפטיביים כמו בדגמים המצוידים במערכת DCC, אלא בשסתום מגנטי בבולם המקטין את מעברי השמן ובכך מקשיח את פעולת הבולם. 

 

כפי שאתם יכולים לנחש הסקאלה תשווק עם מבחר גדול של מערכות בטיחות מתקדמות. מערכת חדשה בדגם היא מערכת  Side Assist, מערכת דומה למערכת ניטור שטח מת אך בניגוד לזו האחרונה המזהה רכבים במרחק של 20 מטר מהרכב, מערכת  Side Assist מזהה רכבים מאחור עד מרחק של 70 מטר ומסוגלת לספק התראה מוקדמת ומדויקת יותר. בנוסף נוכל למצוא בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית 0-210 קמ״ש, ניטור שטח מת, מערכת חניה אוטומטית, תאורת LED מלאה ועוד. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.