2020 טויוטה יאריס החדשה
טויוטה יאריס החדשה.
2020 טויוטה יאריס החדשה
טויוטה יאריס החדשה.

טויוטה יאריס החדשה היא שדרוג מהפכני לדגם. היא מבוססת על פלטפורמה חדשה, נושאת עיצוב צעיר וספורטיבי ומצוידת במנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים חדש ומערכת היברידית יעילה יותר ב-20 אחוז.

 

טויוטה חושפת היום (ד') את היאריס 2020 החדשה, דור רביעי לסופרמיני של החברה המיועדת בעיקר עבור השוק האירופי. בניגוד לדגם הנוכחי שהוא לא יותר מאשר מתיחת פנים מקיפה לדגם שקדם לו, הפעם מדובר בדגם חדש לחלוטין, איכותי ומתקדם יותר המצויד בשלל חידושים, כולל מנועים חדשים ויחידת הנעה היברידית חדשה. יש לציין כי בשלב זה מדובר בחשיפה מוקדמת של הדגם, אב טיפוס לפי טויוטה, כך שהחברה לא מספקת את כל הפרטים הטכניים על הדגם. השיווק יחל רק במהלך השנה הבאה.

מתחת למכסה המנוע של היאריס החדשה נמצא מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים חדש מסדרת מנועי Dynamic Force החדשה של טויוטה, כמו בראב4 2.5 ליטר, עם נצילות תרמית גבוהה במיוחד של 40%. מנוע זה ישווק כיחידה עצמאית כאשר הוא משודך לתיבת הילוכים CVT רציפה חדשה (Direct Shift-CVT) ובגרסה במחזור אטקינסון כאשר הוא משודך למערכת הנעה היברידית. עדכון: טויוטה חושפת את המפרט הטכני של היאריס החדשה.

 

2020 טויוטה יאריס החדשה
עיצוב צעיר ומודרני.

מערכת ההנעה ההיברידית של היאריס החדשה יעילה יותר בכ-20% מזו של הדגם הנוכחי, חזקה יותר ב-15% ( כ-115 כ"ס) ולפי טויוטה ניתן לנסוע כ-80% מזמן הנסיעה בעיר על בסיס המנוע החשמלי בלבד. מנוע ה-1.5 ליטר של המערכת ההיברידית משודך למנוע חשמלי חדש וכל המערכת זכתה לשדרוג מקיף בכדי להשיג נצילות גבוהה יותר. הגרסה ההיברידית יכולה לשמש כגנרטור לשעת חירום. היא כוללת שקע חשמלי ביתי המאפשר להפעיל מכשירים חשמליים בהספק של עד 1500W - פיתוח שהוא תוצאה של הצונאמי שפגע ביפן בעבר.

 

2020 טויוטה יאריס החדשה
מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים חדש.

מנוע נוסף לדגם הוא מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים המשודך לתיבת הילוכים רציפה (פשוטה יותר). לראשונה, את היאריס החדשה ניתן יהיה לקבל גם עם הנעה כפולה ולא רק קדמית, גם בדגם הבנזין 1.5 ליטר וגם בדגם ההיברידי עם מערכת E-Four הכוללת מנוע חשמלי אחורי נוסף.

 

2020 טויוטה יאריס החדשה
מערכת הנעה היברידית חדשה ויעילה יותר ב-20 אחוז.

טויוטה יאריס החדשה מבוססת על פלטפורמת GA-B, הגרסה לרכבים קטנים של פלטפורמת TNGA החדשה. היאריס החדשה קצרה ב-5 מ"מ סמליים מהדגם הנוכחי (3,940 מ"מ) ונמוכה יותר ב-40 מ"מ. בשאר המידות לעומת זאת נרשם גידול משמעותי עם תוספת מבורכת של 50 מ"מ לרוחב (1,745 מ"מ) ותוספת של 50 מ"מ לבסיס הגלגלים (2,560 מ"מ). השינויים האלו מבטיחים רכב קצר שקל לתמרן ולהחנות בעיר אך עם תא נוסעים שעל הנייר אמור להיות מרווח יותר מזה של הדגם הנוכחי.

 

2020 טויוטה יאריס החדשה תא הנוסעים
מרווח, איכותי ומודרני יותר.

אל העיצוב החיצוני החדש, הצעיר והספורטיבי למראה שהוא שדרוג משמעותי לעומת המראה הבנאלי של הדגם הנוכחי, טויוטה הצמידה תא נוסעים חדש לחלוטין המציג גם הוא שדרוג משמעותי לעומת הדגם הנוכחי, בין אם בעיצוב הנקי, איכות החומרים, השימוש בשני גוונים ועוד. בתא הנוסעים נמצא גלגל הגה חדש ונאה, מערכת מולטימדיה "8 חדשה הכוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, לוח מחוונים דיגיטלי (המורכב ממספר מסכים נפרדים), נמצא גם משטח טעינה אלחוטי, אופציה לתצוגה עילית ועוד.

היאירס החדשה היא המכונית הראשונה בסגמנט להציג כרית אוויר מרכזית, בין הנהג לנוסע, אשר נועדה למנוע מפגש ראשים קטלני בין הנהג לנוסע שלצידו. בנוסף נמצא כמובן שלל מערכות בטיחות מתקדמות תחת מערכת הבטיחות TSS.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.