בסיכום 2014, תאגיד טויוטה הוא יצרן הרכב הגדול בעולם עם מעל ל-10 מיליון יחידות, אך זה רק 0.8% יותר מקבוצת פולקסווגן.

טויוטה פולקסווגן

עם מכירות של 10.23 מיליון כלי רכב, תאגיד טויוטה (TMC) שומר לעצמו בסיכום 2014 את כתר יצרן הרכב הגדול בעולם, כאשר זו הפעם הראשונה אי פעם בה התאגיד מכר מעל ל-10 מיליון כלי רכב בשנה אחת, מספר הכולל את דייהטסו ומשאיות הינו.

 

מי שנושפת בעורפה של טויוטה זו קבוצת פולקסווגן שגם היא חצתה לראשונה את רף ה-10 מיליון כלי רכב (10.14 מיליון) וכמו טויוטה גם היא רושמת גידול של 3% לעומת 2013. מי שכמעט הצטרפה אל חציית הקו הסימבולי זו ג'נרל מוטורס, שמכרה אשתקד 9.92 מיליון כלי רכב.

 

תאגיד טויוטה אם כך מוביל את טבלת המכירות זו השנה השלישית ברציפות, זאת לאחר שאיבד את הכתר בשנת 2011 לטובת ג'נרל מוטורס בשל אסון הצונאמי שהתרחש באותה השנה ביפן. ג'נרל מוטורס החזיקה בשיא המכירות ברציפות בין השנים 1931-2007, כאשר טויוטה לקחה לראשונה את ראשות הטבלה ב-2008 והחזיקה במיקום זה עד 2011. ומה יהיה בסיכום 2015? טויוטה פרסמה שהיא צופה ירידה של 1% במכירות, כך שישנו סיכוי רב שקבוצת פולקסווגן תירש את התואר כבר ב-2015, שלוש שנים מוקדם יותר מהצפי שהקבוצה הציבה לעצמה בתוכנית האסטרטגית של הקבוצה להפוך ליצרן הגדול בעולם עד שנת 2018. הסיבה העיקרית לכך שטויוטה עשוייה לאבד את התואר זו העובדה שטויוטה לא שחקן מרכזי בשוק הסיני, שוק הרכב גדול בעולם, כמו קבוצת פולקסווגן וג'נרל מוטורס המובילים למעשה את שוק זה.

 

בשוק הפרימיום/יוקרה, ב.מ.וו ממשיכה להוביל את טבלת המכירות זו השנה העשירית ברציפות כאשר את שנת 2014 היא סיימה עם מכירות של 1.81 יחידות, בעיקר בזכות דרישה גבוהה בשוק הסיני והאמריקאי. קבוצת ב.מ.וו הכוללת את רולס רויס ומיני, רשמה עלייה של 8% לעומת 2013 עם מכירות של 2.11 מיליון יחידות. ב.מ.וו אמנם עדיין מובילה, אך אודי ממשיכה לסגור עליה את הפער עם מכירות של 1.74 מיליון יחידות, עלייה של 11%. מרצדס מצידה רשמה עלייה של 13% ומכירות של 1.65 מיליון יחידות, זאת בעיקר בזכות המהלך המקיף שביצעה/ומבצעת הקבוצה בצי הדגמים שלה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.