טויוטה פריוס C נחשפת בתמונות מקטלוג עם עיצוב צעיר וצריכת דלק הצפויה לעמוד על כ-30 ק"מ לליטר.

טויוטה פריוס C החדשה - היברידית לצעירים

אלו תמונות ראשונות של הבת החדשה והקומפקטית למשפחת הפריוס, פריוס C, המיועדת בעיקר עבור קהל לקוחות צעיר בעל מודעות לאיכות הסביבה . טויוטה צפויה לחשוף רשמית את הפריוס C בתערוכת טוקיו בדצמבר 2011.

 

טויוטה פריוס C מבוססת על טויוטה פריוס C קונספט שהוצגה בתערוכת דטרויט האחרונה בינואר השנה. דגם הייצור הסופי שונה למדי במראה, אך למרות זאת שטויוטה שמרה על המראה הצעיר והשונה משאר דגמי הפריוס. לפריוס C מידות של רכב משפחתי קומפקטי עם אורך של 3,995 מ"מ, רוחב של 1,695 מ"מ, גובה של 1,445 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,550 מ"מ, מידות הדומות למדי ליאריס החדשה.

 

עם הפריוס C, טויוטה מציגה יחידת הנעה היברידית חדשה לחלוטין המבוססת על שילוב של מנוע בנזין ארבע צילינדרים בנפח 1.4 ליטר (מחזור אטקינסון) בהספק של 74 כ"ס ו-11.3 קג"מ ב-4,800 סל"ד המשודך למנוע חשמלי בהספק של 61 כ"ס ו-17.2 קג"מ. ההספק הכולל עומד לפי טויוטה על 100 כ"ס. היחידה ההיברידית מעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים CVT רציפה.

 

צריכת הדלק לפי תקן JC08 היפני עומדת על 35.4 ק"מ לליטר. תקן זה שונה "ואופטימי" מהתקן האמריקאי או האירופאי כך שצריכת הדלק לפי התקן האירופאי צפויה לעמוד על כ-30 ק"מ לליטר. נתון מוערך זה חושב לפי היחס בין צריכת הדלק של הפריוס בתקן JC08 לעומת צריכת הדלק של הפריוס לפי התקן האירופאי.

 

עיצוב הפנים כפי שניתן לראות בתמונות, שואל אלמנטים מהפריוס הרגילה, כמו גלגל ההגה בעיצוב זהה ולוח המחוונים הדיגיטלי בחלקו העליון של הדשבורד. למרות שצריך להודות שללא סמל טויוטה על ההגה, בקלות ניתן לחשוב שמדובר בדגם של הונדה. בכדי לשמור על אווירת "הנעורים" בתא הנוסעים, טויוטה הוסיפה גימור צבעוני מסביב לידיות הדלתות ולתא האחסון הפתוח מול הנוסע.

 

טויוטה פריוס C צפויה להיות משווקת בישראל במהלך המחצית השנייה של 2012 יחד עם מחבר דגמים נוספים וחדשים עליהם תכלו לקרוא בכתבה שבקישור.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.