טויוטה פותחת עשור חדש
טויוטה פותחת עשור חדש (צילום: רונן טופלברג).
טויוטה פותחת עשור חדש
טויוטה פותחת עשור חדש (צילום: רונן טופלברג).

טויוטה פותחת עשור חדש ומסמנת את כיווני הצמיחה לשנים הקרובות. עד 2025 תשיק טויוטה 25 דגמים היברידיים, 5 דגמי פלאג אין ולפחות 10 מכוניות עם אפס פליטות.

 

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל ציינה היום (ב') את פתיחת העשור החדש במפגש עיתונאים חגיגי בהשתתפות ארתור מטרנה, מנהל מכירות בכיר בטויוטה מוטור אירופה, ובכירי יוניון מוטורס: רן דנאי, מנכ"ל פעילות הרכב של קבוצת יוניון ואנדרו חורש, מנכ"ל יוניון מוטורס.

 

את העשור החדש טויוטה ישראל פתחה עם שיא מסירות של 5,200 רכבים בחודש ינואר 2020, גידול של 50% במסירות לעומת ינואר 2019. בשנת 2019 רשמה החברה נתוני צמיחה גבוהים של 32% וכן מספר ציוני דרך משמעותיים בהם הכתרתה של טויוטה קורולה כמכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנה זו ובעשור החולף כולו וציון מסירתו של הרכב ההיברידי ה-75,000 במספר בישראל באוקטובר 2019.

 

2020 טויוטה יאריס החדשהטויוטה יאריס החדשה - חסכונית יותר ב-20 אחוז.

הפעילות של טויוטה העולמית ובד בבד של טויוטה בישראל תורחב במהלך העשור הקרוב באמצעות מעבר ממודל של מכירת רכב בלבד לחברה המספקת שירותי תחבורה וניידות. בכדי ליישם את החזון הזו טויוטה הציגה את מותג KINTO שירכז את כל פעילות התחבורה החכמה. תחת המותג, שיגיע לישראל בהמשך השנה, תספק טויוטה שירותי ניידות מגוונים לערים, ארגונים ולקוחות פרטיים, זה כולל פלטפורמת רכב שיתופי, מסלולי ליסינג, פלטפורמה לנסיעות משותפות ועוד.

 

במקביל, עד שנת 2025 טויוטה תשיק 25 דגמים היברידיים חדשים או מחודשים, 5 דגמי פלאג-אין לדגמים המוכרים, עד היום יש רק את הפריוס פלאג-אין והראב4 פלאג-אין החדש, ולפחות 10 מכוניות עם אפס פליטות - רכבים חשמליים על בסיס תא דלק מימני כמו המיראי החדשה או על בסיס סוללות בלבד, כמו הקרוסאובר החשמלי אותו טויוטה מפתחת יחד עם סובארו. בכדי לתמוך בשיווק רכבים חשמליים בישראל, יוניון מוטורס השיקה אשתקד את חברת EV edge לפריסת תשתיות טעינה לרכב חשמלי.

 

טויוטה ראב4 היברידי פלאג אין
ראב4 היברידי פלאג אין - השנה בישראל.

 

בישראל יושקו עוד השנה מספר דגמים חדשים ומעניינים/חשובים של טויוטה. זה כולל כמובן את היאריס החדשה המצוידת במערכת הנעה היברידית 1.5 ליטר חדשה ומתקדמת יותר המבטיחה שיפור של 20% בצריכת הדלק. את היאריס החדשה נפגוש בישראל במהלך המחצית השנייה של 2020. אל היאריס החדשה יצטרפו ראב4 פלאג-אין, עם הספק כולל של 306 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי מרשים של עד 65 ק"מ, וכן קרוסאובר עירוני חדש לטויוטה המבוסס כמובן על היאריס החדשה - אח קטן לטויוטה C-HR. בתחילת השנה חודש השיווק של הקאמרי הייבריד, כך שכיום היא רכב המנהלים היחידי בישראל עם הנעה היברידית.

 

תעשייה במהפכה והמעבר של טויוטה לחברת "ניידות לכל" :

ארתור מטרנה, מנהל מכירות בכיר בטויוטה מוטור אירופה התייחס גם הוא בהרחבה לנושא ההנעה החלופית: "ההצלחה של היום היא החזון של אתמול. בשנת 2019 חצינו באירופה את רף מיליון מכוניות היברידיות-חשמליות והשגנו נתח מכירות של 60% מכלל המכירות שלנו במערב אירופה ומרכז, שני הישגים מדהימים שהושגו בשווקים בירידה."

 

טויוטה תציג קרוסאובר עירוני
טויוטה תציג השנה קרוסאובר עירוני (עיבוד מחשב).

מטרנה התייחס בהרחבה לתמורות הגלובליות בענף: "תעשיית הרכב עוברת כיום את מהפכת CASE - Connected, Automous, Shared and Electric, כלומר קישוריות, אוטונומיות, שיתופיות וחישמול." הוא סקר את ההערכות של החברה בתחומים אלו וציין, בין היתר: "בעזרת פיתוח פלטפורמת ניידות עולמית, Toyota Connected, עם נוכחות כבר בבריטניה, ארה"ב ויפן וכן אפליקציית MyToyota שהושקה באירופה ובקרוב תושק בישראל, אנו בדרך להציע שירותים יותר מחוברים ומותאמים אישית ללקוחותינו. בנוסף, בשנת 2016 הקימה טויוטה את מכון המחקר שלה כדי לחקור נהיגה אוטונומית מתקדמת ורובוטיקה וכבר בקיץ הקרוב יוכלו המשתתפים באולימפיאדת טוקיו 2020 לחוות אחד מפירות העבודה הזו באמצעות ה- e-Pallet, המספק ביטוי לפעילות הניידות כשירות שלנו."

רן דנאי, מנכ"ל פעילות הרכב של קבוצת יוניון סקר את המעבר של הקבוצה מפעילות מרכזית של שיווק רכב לספק ניידות חכמה גם בישראל: "עולם התחבורה המשתנה מהווה עבורנו אתגר של פעם במאה שנה, אך אנו רואים זאת גם כהזדמנות. כקבוצה שתמיד הסתכלה קדימה ורחוק, הרחבנו מאוד את מנעד תחומי הפעילות שלנו בשנים האחרונות, וכיום אנו פועלים בארבעה ראשי חץ עסקיים בתחום הרכב: חדשנות בעולם הרכב המסורתי, פתרונות תחבורה חכמה, השקעות פיננסיות בטכנולוגיות באמצעות Union Tech Ventures ופתרונות שינוע לוגיסטי, תחום אשר צומח מאד עם התחזקות הקניות המקוונות. ארבעה ראשי החץ העסקיים מספקים לנו שפע של מנועי צמיחה ויכולת מצוינת לתת מענה מקיף למגוון הצרכים של הלקוחות בהווה ובעתיד."

 

כחלק מאסטרטגיה לשינוי העמוק והרחב של טויוטה מיצרנית רכב לחברת ניידות לכל, תשיק יוניון מוטורס בחודשים הקרובים את מותג הניידות האירופאי החדש KINTO. תחת KINTO תספק טויוטה שירותי ניידות מגוונים לערים, ארגונים ולקוחות פרטיים והוא חלק משאיפתה של החברה לספק את כל סוגי השירותים הנוגעים לתעבורת אנשים ממקום למקום ברחבי העולם, והוא שואף להיות "מקיף ואמין", "פשוט וללא מאמץ" ו"בר קיימא."

אנדרו חורש, מנכ"ל יוניון מוטורס, ציין כי ההישג המרשים ביותר בראייתו בשנת 2019 היה הזינוק העצום במכירת ההיברידיות: יותר מ-70% מהמכירות שלנו כיום הן היברידיות. אני מדגיש זאת מפני שעובדה זו מראה כיצד טויוטה פועלת ומתבלטת על פני המתחרים באמצעות ניסיון רב וידע מקצועי בטכנולוגיות חשמליות". חורש הוסיף כי בחמש השנים הבאות טויוטה העולמית תשיק יותר מ-25 דגמים היברידיים חדשים או מעודכנים, תוסיף לפחות דגם פלאג אין אחד מידי שנה ותשיק לפחות 10 מכוניות עם אפס פליטות."

 

לפי חורש מערכת ההנעה המרכזית והנוחה ביותר לשימוש בשנים הקרובות תהיה המערכת ההיברידית. "הפתרון ההיברידי הוא זמין ונגיש, כפי שבא לידי ביטוי ביותר מ- 70% מהיקף המכירות שלנו, ועם נתון של אפס פליטות מזהמים בלמעלה מ- 80% מזמן הנהיגה העירונית, כמו למשל ביאריס החדשה, ולכן מדובר בפתרון המותאם ביותר עבור נסיעה בערים".

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.