יגואר תחשוף בעוד מספר חודשים את ה-XE, מכונית הספורט סדאן הקומפקטית החדשה של יגואר שתתחרה ב-ב.מ.וו סדרה 3.

יגואר XE

שנים רבות ליגואר אין בהיצע מכונית ספורט סדאן קומפקטית שתתחרה בסדרה 3 של ב.מ.וו. הנסיון הראשון, וגם האחרון עד עתה, היה עם ה-X טייפ הנכשלת שהוצגה ב-2001 והתבססה על המונדיאו של פורד. אתמול (יום ג') בתערוכת ז'נבה, יגואר הכריזה על חזרתה לסגמנט הלחם והחמאה של יצרני הפרימיום ובהמשך השנה היא תציג את יגואר XE החדשה שתתחרה בסדרה 3, אודי A4, מרצדס C קלאס החדשה ולקסוס IS300h.

 

ליגואר תוכניות גדולות עבור ה-XE ולמרות הייעוד "הזול" היא תהיה הראשונה בסגמנט לעשות שימוש בפלטפורמה מאלומיניום - תחום ההתמחות של יגואר. מדובר בפלטפורמת, PLA החדשה של יגואר שהוצגה לראשונה עם הקונספט C-X17.

 

יחד עם הפלטפורמה החדשה, יגואר XE תהיה הראשונה מבין דגמי יגואר להצטייד במשפחת מנועי הארבעה צילינדרים טורבו החדשה של החברה שישווקו תחת השם "Ingenium”. לפי יגואר, מנועים אלו אפשרו לה לייצר דגמים עם מהירות מרבית של 300 קמ"ש ביגואר XER העתידית שתתחרה ב-M3 יחד עם דגמים שיציעו פליטת CO2 של מכונית עירונית – פחות מ-100 גרם/ק"מ. ה-XE העתידית תוצע עם הנעה אחורית או כפולה.

 

 

כפי שניתן לראות בתמונות ובוידאו, לדגם עיצוב קלאסי של יגואר עם מכסה מנוע נמוך ואורך, גג המשתפל בתצורת האצ'בק לאחור ומסתיים בזנב קצר. בהתאם למידת ההצלחה, יגואר מתכננת לשווק את ה-XE במגוון תצורות מרכב כולל קבריולט, קופה וסטיישן. יגואר תחשוף את הדגם באחת מתערוכת הרכב בהמשך השנה והשיווק יחל לקראת המחצית של 2015.

 

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.